Toon posts:

Netwerk Probleem [draadloos netwerk]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben gisteren een nieuwe router gekocht.
We hebben 2 laptops die kunnen wel verbinding maken met de router.
Deze laptops hebben windows xp home SP2 en die kunnen verbinding maken met de router.
Maar nu heb ik 1 computer die geen verbinding kan maken met de router.
Ik heb van alles geprobeerd. Het heeft windows XP Proffesional sp1.

Wat zou het probleem kunnen zijn?
Een virus misschien.

Ik heb me router al gereset. En geprobeerd zonder de wachtwoord instellingen em te laten vinden. Maar de computer komt er nu nog niet op!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zelfde kanaal ? goede WEP Key? geen access filter?, juiste SSID?

Veel te weinig info over de wireless settings!

Verwijderd

Topicstarter
AMD_er schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:11:
zelfde kanaal ? goede WEP Key? geen access filter?, juiste SSID?

Veel te weinig info over de wireless settings!
De WEB Key heb ik nu uitgeschakeld.. Zodat ik kon kijken of het daar aan lag. Maar dat was het ook niet.

Acces filter wat is dat?
SSID wat is dat?

• MWM007
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-01 15:53
Misschien kun je iets meer vertellen over de omgeving of het signaal door een muur heen moet etc

Verwijderd

Topicstarter
MWM007 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:12:
Misschien kun je iets meer vertellen over de omgeving of het signaal door een muur heen moet etc
Het netwerk kan die vinden. Staat gewoon tussen de netwerklijst. Dus signaal ziet die. Maar hij komt er niet op.

Een verdieping daarboven staat m`n laptop en die kan zelfs uistekend op het netwerk komen.

Ik heb SiteCom... Maar als hij verbinding zoekt blijft die op scanning zijn. Verder komt die niet.

Verwijderd

Misschien heel domme vraag, maar na wat ik eergisteren tegenkwam wel gerechtvaardigd:
Er zit toch een wireless netwerkkaart in je pc?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:16:
Misschien heel domme vraag, maar na wat ik eergisteren tegenkwam wel gerechtvaardigd:
Er zit toch een wireless netwerkkaart in je pc?? :?
Kijk in het weekeinde was onze oude SiteCom router kapot gegaan. Daarvoor konden we fantastisch via USB chippies op internet.

Dus we hebben een nieuwe router van SiteCom gekocht.
En in alle laptops zitten dezelfde USB chippies.
Maar nu kan die computer niet op het netwerk komen.
Dus ik snap der niks meer van!

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 21:06

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Welk protocol wordt gebruikt (802.11b of 802.11g), welke kaartjes en welke router (merk en types)?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Nitroglycerine schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:21:
Welk protocol wordt gebruikt (802.11b of 802.11g), welke kaartjes en welke router (merk en types)?
Kaartjes: Sitecom -> Wireless Network USB Model: WL-113
Router: Sitecom -> Wireless BroadBand Router Model: WL-114

Protocol waar kan je dat nakijken?

Verwijderd

Sitecom is crap! Heb al vaker meegemaakt dat die dingen gewoon niet werken als ze nieuw uit de doos komen! Koop iets van sweex of e-tech als je goedkoop en redelijke/prima kwaliteit wilt of als je wat meer geld wilt uitgeven een linksys oid

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:59:
Sitecom is crap! Heb al vaker meegemaakt dat die dingen gewoon niet werken als ze nieuw uit de doos komen! Koop iets van sweex of e-tech als je goedkoop en redelijke/prima kwaliteit wilt of als je wat meer geld wilt uitgeven een linksys oid
Hier heb ik dus niets aan :S

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 18:04

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:59:
Kan nu niet zeggen dat sitecom zulke slechte routers aflevert, hoor bij veel mensen dat ze zeer tevreden zijn met hun sitecom router. Er zijn genoeg mensen die niet zulk "professioneel" spul nodig zijn en het gewoon willen doen met een simpele laten we het plug en play router noemen. Alleen zijn er helaas soms iets meer instellingen benodigd dan de standaardinstellingen en wil het dus vaak niet goed lukken.
Maar misschien is de oplossing voor dit probleem om de draadloze ontvanger een keer opnieuw te installeren met de verschillende drivers, had namelijk hetzelfde probleem met sitecom bij de laptop en na het kaartje opnieuw geinstalleerd te hebben deed hij het wel weer.

Verwijderd

Topicstarter
Currahee schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:15:
[...]
Kan nu niet zeggen dat sitecom zulke slechte routers aflevert, hoor bij veel mensen dat ze zeer tevreden probleem met sitecom bij de laptop en na het kaartje opnieuw geinstalleerd te hebben deed hij het wel weer.
Ik heb gezien op de Sitecom site dat er een update is van de USB driver. Dus die installeer iok zo even.
En dan probeer ik het opnieuw.

In ieder geval iedereen bedankt voor het helpen!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik eindelijkv erbinding met me router.
Alleen nu vind Internet Explorer geen Verbinding :S!

Op de router zelf staat wel dat de computer verbinding heeft. En ook op de computer geeft die dat aan. Maar Internet Explorer ziet het niet.

Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb al via Tools... Lan... en dan verbinding via blablabla enz gedaan.
Dat staat goed.

Maar hij kan em nog niet vinden :S

• Maarten
  • Niet online
check eens of je een goed ip addres hebt :)

start, uitvoeren, cmd, ipconfig
als je een 169.x.x.x hebt dan heb je een ongeldig ip addres (wordt door windows ingesteld als er geen ander adres kan worden gevonden op het netwerk)

eventueel ipconfig /renew dan wordt er een nieuw ip aangevraagd!

• aximus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-04 08:03

aximus

Nee

Had laatst het zelfde probleem bij een maat van me.... dit was de oplossing:

Rechtermuisknop op 'My Network Places' (op het bureaublad) -> Properties -> rechtermuisknop op
je wireless netwerk verbinding -> Repair

(ipconfig /renew werkte in mijn geval niet!)

Nee

Pagina: 1