Mdf naar Dvd branden?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.686 views sinds 30-01-2008

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-07 15:37
Heey,

ik heb een 4 mdf bestanden van the sims maar ze zijn allemaal boven de 700 mb en ik heb hier geen grotere cd'tjes liggen dus wil het op een grote dvd branden. Maar hoe krijg ik die mdf bestanden met nero of een burning prog op die dvd gebrand? want bij nero vraagt hij persee om lege cd en niet dvd, en als ik dvd met nero aanklik zeurt hij omdat mdf geen goede filmbestanden zijn. Weet iemand hoe ik dit opgelost krijg? ik heb alcohol 120 % al gedownload maar dan moet je vanaf een dvd de images maken toch? dat gaat dus niet want mijn bestanden staan al op me computer,,

iemand ideeen?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mdf == een image gemaakt met alcohol, dus kun je het daarmee ook branden.

Of je moet de images als data op DVD branden zodat je ze later kan mounten met daemon tools.

of meteen mounten met daemon tools en dan 1 op 1 disc copy met Nero waarbij de virtual disc de source is (ipv je 'echte' DVD-rom drive).

Maar er is denk ik verder zat over te vinden toch?

en hoe groot zijn de bestanden dan wel? de meeste images zijn rond de 800 MB maar die passen als je ze brandt op een CD er gewoon op hoor. Probeer maar (komt door blocksize etc)

[ Voor 21% gewijzigd door LuNaTiC op 08-06-2005 12:12 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Images lezen met daemontools en dan nieuwe ISO maken met ultraISO ? http://www.ezbsystems.com/ultraiso/ (trial is free) KAn je niet gewoon de images op dvd zetten als je kiest voor dvd-rom in nero, dat moet toch ook werken ?

[ Voor 57% gewijzigd door under-world op 08-06-2005 12:14 ]

• twit
bij nero een gewoon met data branden gaat niet. Want dan zegt nero dat hij een cdrw en geen dvd rw wil. Ik zal is proberen of ik de uitleg beetje begrijp van beide :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• twit
oh sorry mijn fout.. het zijn mdS bestanden,,, dus als ik die via alcohol verander naar mdF hoe zou ik ze dan kunnen branden?

• under-world

under-world

ooh-la dots

Ik heb toevallig van de week nog 3 CD iso's op een DVD gezet. Ik doe dan in Nero eerst nieuwe DVD, dvd rom aanmaken en vervolgens sleep ik de iso's in mijn nieuwe compilatie. Dan vraagt ie bij mij niet om een cd maar zet ie ze gewoon alle 3 op een dvd met nog steeds de extensie .iso. Het feit dat Nero een cd wil is waarschijnlijk omdat jij dan zegt "Burn image" ipv new compilation/dvd-rom ??

• twit
ooh zo oke dan snap ik het, alleen nu nog iso bestandjes van maken. Kan je miss in het kort uitleggen hoe je dat doet met ultraISO? echt harstikke bedankt alvast :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mdf/mds hoort in principe bij elkaar, en als je alcohol 120% pakt dan moet je ze gewoon op een CD kunnen branden. Probeer dat gewoon eens :?

en als je echt per se de data op een DVD wil, dan kan dat ook gewoon met Nero. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je DVD selecteerd bij de wizard...
twit schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:25:
ooh zo oke dan snap ik het, alleen nu nog iso bestandjes van maken. Kan je miss in het kort uitleggen hoe je dat doet met ultraISO? echt harstikke bedankt alvast :)
nee, geen ISO's van maken. ISO is een image-bestandsformaat, net zoals MDF/MDS dat is. Je zou kunnen zeggen dat het al ISO's zijn. Het zou dus nogal dubbelopzijn om er een ISO van te maken 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door LuNaTiC op 08-06-2005 12:28 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• twit
oh het is me trouwens al gelukt volgensmij, gewoon met dat convert toch?

• twit
hmmm ok nu ben ik helemaal de weg kwijt haha.. ik heb nu dus die mdf bestanden alle 4 van meer dan 700 mb naar iso gemaakt wat dus blijkbaar onnodig was :p maar daar hoorde ook nog 4 kleine mdS bestandjes bij die ik ook niet op cd kon branden,, kan dat wel als ze iso zijn? ik stel volgensmij echt domme vragen mja hier heb ik nou net geen verstand van ;)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

er zijn geen domme vragen... :+

oke, nog even recapituleren.

Je hebt waarschijnlijk:

4 MDF bestanden van rond de 800 MB
4 MDS bestanden die heel klein zijn, verder hetzelfde heten.

Ben je bekend met CUE en BIN bestanden? MDS kun je vergelijken met CUE, MDF met BIN. Het zijn verschillende image-bestandsformaten. MDS/MDF is van het programma Alocohl 120%

Nu kun je het op 3 manieren oplossen:

1) De makkelijkste, elke disc branden met alcohol 120%. Je hoeft in dat programma alleen maar de MDS/MDF te selecteren en hij brandt het op een CD voor je.
2) Je installeert Daemon Tools voorzover je dat niet hebt en je mount elke cd zodat je windows een 'virtuele cd-rom' aanmaakt voor elke disc. Deze virtuele cd-roms kun je dan gebruiken om het in Nero 1 op 1 te kopieren
3) Je wilt het toch liever als data opslaan, het is dan niet speelbaar maar kun je later wel weer mounten met Daemon Tools: Nero gebruiken, kiezen voor een nieuwe DVD compilatie, alles erop slepen en branden zoals je dat met elke data zou doen.

Makkelijker kan ik het echt niet meer uitleggen.

• under-world

under-world

ooh-la dots

ISO of MDF is zoals al door Lunatic aangegeven beide een imageformaat. Volgens mij maak jij de fout in Nero. Je kiest gewoon nieuwe DVD (LET OP dat je voor DVD-ROM kiest) en dan sleep je die 4 files in je compilatie. Dat moet gewoon werken whatever de extensie is. Staar je niet blind op een extensie maar check nog eens goed of je binnen NERO alles wel goed doet. Het is echt niet moelijker dan 4 filmpjes op een DVD zetten of 4 willeurig andere bestanden. Wil je alles "geunpacked" op dvd volg dan de methode van Lunatic. Er zijn meerdere wegen om dit doel te bereiken. :+

[ Voor 32% gewijzigd door under-world op 08-06-2005 12:53 ]

• twit
ok allebei bedankt :D ik had er nu dus 4 isobestandjes van gemaakt van die grote en toen waren ze opeens iets kleiner :S ik weet niet of dat goed is mja nu kan ik ze dus wel op 4 losse cd's branden dat ben ik nu dus aan het doen. Als die cd's daijk niet werken ga ik toch alles op een dvd zetten en zo te horen moet dat gewoon lukken :) Dankjewel

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik kan je nu al voor 99% zeggen dat die CD's niet gaan werken, iig niet zoals ik denk dat je ze nu brandt :o Maar wie weet heb je geluk :+

[ Voor 13% gewijzigd door LuNaTiC op 08-06-2005 12:57 ]

• twit
haha ok ik ben stom.. ik begrijp nu hoe jullie alles bedoelen en was in nero fout bezig ja ;) maar moet ik dan gewoon dvd rom (iso) kiezen?

[ Voor 3% gewijzigd door twit op 08-06-2005 13:21 ]

Verwijderd

twit doe jezelf een plezier (en bespaar jezelf wat coaters) en download alcohol 120%. Via Google kunt je vast wel de website van alcohol 120% vinden.

• twit
ik ben zusje van twit,, dus vandaar want twit is niet thuis en die heeft er wel alle verstand van ;) en zit op zijn computer maar zijn alcohol 120% is al verlopen en krijg hem niet gekraakt enz dus moet via nero maar ik ben eruit nu alleen nog de vraag welke DVD ik moet hebben, volgensmij gewoon dvd-rom (iso) bij nero toch?

Verwijderd

Als je bedoeling is om The Sims te gaan spelen dan kun je beter de images mounten via Deamon-Tools. Op die manier hoef je niks te branden maar kun je wel installeren / spelen. Misschien dat je daar eerst even naar kunt kijken. Want als je ze nu gaat branden op DVD dan kun je er nog niks mee (tenzij het alleen de bedoeling is om de images te verhuizen naar een andere pc).

• twit
Jah ik speelde het ook altijd met deamon tools, maar mijn ouders zijn gescheiden dus wil het nu bij me vader ook kunnen spelen ;) Dus moet alles verhuizen naar die pc..

Verwijderd

Okay dan. Dan gewoon ISO kiezen in Nero! Op de pc van je pa kun je dan middels Deamon-tools die bestanden van de DVD mounten.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:28
ENORME KICK:

Ik heb net FM 2006 gedownload, was een MDF en een MDS file. Ik heb hem gemount op mijn virtuele L: schijf via Daemon tools, maar kan hem nog niet spelen... Iemand suggesties?

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 11:42
Persoonlijk zou ik geen MDF op een DVD willen gooien, mijn brander is niet gemaakt op het branden van samengeperst hout, maar van DVD's :)

• donleone83
Hij geeft trouwens aan dat ik de correcte CD-ROM moet invoeren...

• gabiballetje
donleone83 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 01:17:
ENORME KICK:

Ik heb net FM 2006 gedownload, was een MDF en een MDS file. Ik heb hem gemount op mijn virtuele L: schijf via Daemon tools, maar kan hem nog niet spelen... Iemand suggesties?
Dump Daemon Tools, gebruik Alcohol, stukken beter, nooit gezeuer mee gehad, Daemon tools was wel eens gedoe met images en beveiliging etc, met alcohol nog geen enkele keer problemen gehad.

• donleone83
Probleem is dus dat mijn licentie voor free trial van Alcohol verlopen is...

• gabiballetje
Hij herkend hem dus wel als zijnde correct ?
Hmm vreemd, dan zou de eventuele crack en image goed moeten zijn.
Maar toch, probeer eens Alcohol, wie weet werkt dat wel.

• gabiballetje
donleone83 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 01:21:
Probleem is dus dat mijn licentie voor free trial van Alcohol verlopen is...
Dan wordt het lastig, andere versie proberen, of iets anders regelen, je kan vast een manier verzinnen om hem aan de praat te krijgen :*)

• donleone83
crack staat naar mijn weten niet op de CD... Heb hem geinstalleerd via Setup.exe, misschien proberen via Football Manager 2006.msi?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

donleone83 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 01:19:
Hij geeft trouwens aan dat ik de correcte CD-ROM moet invoeren...
Aangezien hij gedownload is en dus niet helemaal legaal zal zijn, kan ik maar een optie bedenken;
je hebt de crack niet correct geinstalleerd. Maar aangezien dit grijs gebied is op GoT en modjes er niet echt blij mee zijn, kan dat hier niet verder besproken worden.

Dus kopen dat spel, of blijven prutsen :Y)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• gabiballetje
Paitor schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 01:23:
[...]

Aangezien hij gedownload is en dus niet helemaal legaal zal zijn, kan ik maar een optie bedenken;
je hebt de crack niet correct geinstalleerd. Maar aangezien dit grijs gebied is op GoT en modjes er niet echt blij mee zijn, kan dat hier niet verder besproken worden.

Dus kopen dat spel, of blijven prutsen :Y)
Dat is ook precies de reden dat ik niet verder in ga op 'het aan de praat krijgen van Alcohol'.
Zonder dat je iets officieel koopt heb je ook niet echt recht op ondersteuning als je snapt wat ik bedoel.

• donleone83
Ik snap hem jongens... Toch bedankt voor de moeite. Het ziet er naar uit dat de crack niet op de CD staat :S Frustrerende zooi...

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 13:38

Ace

Happy Happy Joy Joy

Volgens mij ontgaat mij hier iets. GoT is zo anal retentive als het maar kan als het om warez links gaat maar het is geen probleem om mensen die niet weten hoe ze een .iso moeten branden/mounten vrolijk uitleg te gaan geven onder het mom van 'ja het zal wel een persoonlijk backup van hem zijn'

:?

[ Voor 11% gewijzigd door Ace op 05-05-2006 01:49 ]

• pasta
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Tip: koop het spel ipv het te downloaden. Al je problemen verdwijnen dan meestal als sneeuw voor de zon. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.