Toon posts:

[XP] Computer start op met blue screen zonder tekst*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een computer die tot gisteren gewoon uitstekend werkte. Net besloot ik die maar weer eens even op te starten, maar na 7 keer opstarten begon t toch wel een beetje door te dringen dat ie t niet ging doen. Ik krijg namelijk elke keer dat ik m opstart 3 verschillende blue screens te zien, 1 met blauw-zwarte dots en randen aan de onder en bovenkant, nog zo 1 alleen dan zonder de randen, en 1tje die gewoon geheel blauw is. Al deze schermen geven achter geen foutmelding, maar zijn toch ook het enige dat ik te zien krijg. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Hij draait overigens op het alom gewaardeerde Windows XP Pro :P 8)7

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ga zelf eens op onderzoek uit. Test je geheugen en check de rest van je hardware. Probeer windows repair/veilige modus eens.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik kan zien zit alles in m'n computer nog goed (qua hardware), geen zwartgeblakerde delen ofzo :P.

En softwarematig is checken een wat groter probleem, aangezien ik totaal geen opstartschermen krijg, maar meteen zo'n blauw scherm, ook als ik er een win xp cd in gooi, vraagt ie niet of ik daarvandaan wil booten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:00:
...ook als ik er een win xp cd in gooi, vraagt ie niet of ik daarvandaan wil booten.
Opstartvolgorde in het BIOS veranderen? ;)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

LoeiOrdinair schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:42:
Ga zelf eens op onderzoek uit. Test je geheugen en check de rest van je hardware. Probeer windows repair/veilige modus eens.
Voor de ST dit al gedaan :?

verder kan je nog proberen:
- andere videokaart
- zonder schijven
- zonder PCI kaarten
- ander geheugen
- minder geheugen
etc.

een beetje zelf dokteren zal tocht echt moeten.

Zijn er hadr/software wijzigingen, hoe niet relevent lijkend dan ook, geweest?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Geloof dat ik t al uitgevonden heb, of mijn beeldscherm of mijn videokaart is dood. Liet de computer net maar ns 'opstarten', vervolgens blind een profiel aan proberen te klikken, en dan naar dat kutopstartdeuntje luisteren :'(

Nu maar even beeldschermen en videokaarten proberen. :r

In ieder geval bedankt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is toch wel de bedoeling dat je zelf wat uitzoekwerk doet voordat je een topic opent. De faqs van de subfora bevatten veel info. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door.

Ik zet nog even [XP] in de titel per de Windows Operating Systems - Policy. Lees die ook even door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1