Toon posts:

Wat is er kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Soltek RT600
AMD Athlon XP 3000+ (socket a)
Kingston 512 mb
1 HD Maxtor (ide)
1 HD WD (ide)

Ik zette mijn pc aan en hij begon normaal; Liet mijn processor zien, checkt intern geheugen, daarna komt er een scherm met overzicht van alle hardware in pc (geen idee hoe dat scherm heet..). En op dat punt blijft hij hangen.

Hij ging niet verder met booten naar de HD. Verder waren er ook geen foutmeldingen.

Eerste wat ik had gedaan was een CMOS reset. Daarna starte de pc helemaal niet meer; Voeding sloeg een halve seconde aan...verder niets. Mijn moederbord was overleden. ik had nog een nieuwe bios-chip geregeld maar zelfs die werkte niet meer.

Ander moederbord ingebouwd. Een AsRock k7vt4a pro atx.

Ik zette mijn pc aan en alles begon weer normaal :) ; Liet mijn processor zien, checkt intern geheugen, daarna komt er een scherm met overzicht van alle hardware in pc. En op dat punt blijft hij hangen.... :'(

Het lijkt wel of hij niet verder dan mijn bios komt.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of enig idee wat er aan zou kunnen zijn?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Al je voeding, CPU, ramreepjes, enz enz enz getest? Ook al eens op FAQ gelezen? Staat toch zat in wat je nog kan proberen imho :)

Zie: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door Nik op 08-06-2005 10:30 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Heb je na die nieuwe moederbord xp opnieuw geinstalleerd?

[ Voor 92% gewijzigd door Silver7 op 08-06-2005 10:31 . Reden: (netheid) ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30
Volgens mij moet hij na dat punt je schijf vinden. Zit die goed aangesloten?
Nieuw bios erop gezet misschien?

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 07:48
Watskeburt?!

Ik denk dat het probleem moet zoeken in je harddisks of boot order.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je bedoelt POST scherm ;)

Maar dit is idd een vreemd geval. Kijk eens goed naar je moederbord of daar geen kapotte weerstandjes op zitten. (die bol staan of waar prut uit komt). Het moederbord wat je heb staat namelijk niet echt bekend om zijn fantastische kwaliteit.

Hoor je eigenlijk ook piepjes oid tijdens het opstarten?

Verwijderd

trek je HDD's er eens om de beurt uit... en kijk eens wat die dan doet..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties

@silver7 - Zover kom ik nog niet eens; Daarbij draai ik nog eens geen Windows ;)

@madmark - POST scherm idd, dank u :)

Het ASrock is geen fantastisch bordje, maar hij komt nieuw uit de doos. De HD's zijn in orde. Maar hij blijft gewoon hangen op mijn POST scherm. Hij komt nog niet eens toe aan mijn HD's.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:37:
Bedankt voor de reacties

@silver7 - Zover kom ik nog niet eens; Daarbij draai ik nog eens geen Windows ;)

@madmark - POST scherm idd, dank u :)

Het ASrock is geen fantastisch bordje, maar hij komt nieuw uit de doos. De HD's zijn in orde. Maar hij blijft gewoon hangen op mijn POST scherm. Hij komt nog niet eens toe aan mijn HD's.
Maar hij heeft het wel normaal gedaan? Of heb je er mee lopen kloten ofzo ;) ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nieuw mobo = nieuwe chipset = instellingen op mobo en hele bios nalopen op de overige hardware + een reinstall van Windows.
Geloof me, als jij een nieuwe chipset hebt, kan windows daar eigenlijk geen soep meer van maken. Hij doet zijn best en het zal wel werken, maar echt lekker werkt het niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 18:40

Darth Punk

professionalized prutz0r

je BIOS configuratie al een keer gechecked? en dan met name je boot volgorde.
heb je ook SMART monitoring aanstaan? misschien zijn je schijven brak. Je kan een knoppix cdje proberen. Start knoppix volledig op, dan weet je dat de hardware wel werrkt :)

[ Voor 71% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 10:46 ]

i want LART!

Verwijderd

Topicstarter
YES! Hij doet het!

Ik stuur deze post nu vanaf de "defecte" pc. Bedankt voor alle goede reacties!

Ik kon niet eens een boot-cd starten of een de schijf benaderen na het POST scherm. Dat scherm bleef gewoon staan en er gebeurde niets. Toen ik mijn HD in een andere pc deed werkte die gewoon. Net heb ik ze nogmaals in de andere pc gezet om nogmaals te testen. Hij deed het niet.
Blijkt dat er op de IDE kabel van zowel mijn HD als CDROM beschadigingen zitten. Ik denk dat ik mijn kast iets te lomp heb dicht gedaan.
Maar nieuwe IDE kabels en het werkt weer! :)

Bedankt iedereen! _/-\o_

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Wel beter dat je nog even vermeldt wat nu het probleem was.
Velen hier op het forum laten dit na ;) .

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Pagina: 1