Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke snelste Compact Flash voor D70?

Pagina: 1
Acties:

• emvdb
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-07-2005
Er is nu ook een Apacer PhotoSteno II te koop, met een schrijf/lees snelheid van 13/15 MB/s (zie Mycom). Zijn deze kaarten ook geschikt voor de D70 of is het gebruik van (snelle) Sandisk Extreme of Ultra II kaarten beter? M.a.w. wat is de maximale snelheid van de D70?

• Stereotomy
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

Alors.

• n00bs
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08-08 13:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Compact Flash 1GB (Transcend, 80x) € 85

Ik had al eerder benches gezien van die kaartjes (45x) en die waren toendertijd al de snelste. Ook van die 80x heb in onlangs nog benches gezien en die waren uiteraard nog sneller. Zoek gewoon op google (zat te vinden). Ze zijn in ieder geval een stuk sneller dan Sandisk...

n00bs wijzigde deze reactie 08-06-2005 12:07 (10%)

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Abbadon

Mac Powered

http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-6816

Snelste zijn de Lexar 80x WA en Sandisk Extreme en Ultra II kaartjes. Heb zelf onlangs een Lexar 80x WA 2GB gescored en ben er erg blij mee :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

quote:
Abbadon schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:35:
http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-6816

Snelste zijn de Lexar 80x WA en Sandisk Extreme en Ultra II kaartjes. Heb zelf onlangs een Lexar 80x WA 2GB gescored en ben er erg blij mee :)
Die transcends zijn sneller ;) staan helaas niet in deze review.
Kan helaas nog niet de benches vinden

n00bs wijzigde deze reactie 08-06-2005 12:53 (5%)

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

Helaas hebben ultrasnelle kaarten op de D70 geen enkel nut, de camera schrijft niet sneller dan zijn eigen max (rond de 5mb/s oid)

:+

• Abbadon

Abbadon

Mac Powered

Het verschil tussen een standaard kaart en een snelle kaart is anders overduidelijk in de D70 :) Zowel merkbaar als meetbaar ;)

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15-09 13:40

YellowCube

Wait...what?

Volgens mij merk je alleen een heel klein beetje verschil als je in burstmode aan het schieten bent.
Je kunt in JPG zo'n 3 seconden op 3 fps schieten tot de buffer vol is...daarna schiet ie door op een snelheid waarmee ie elke keer z'n buffer leeg kan krijgen. En volgens mij is dat niet verbijsterend veel sneller met een snelle CF kaart.
Een verschil van 1.3 fps of 1.5 (ik noem even wat getallen) is weliswaar meet en merkbaar, maar hoeveel je er in de praktijk aan hebt is imho wel iets om over te discussieren.

YellowCube wijzigde deze reactie 08-06-2005 13:10 (25%)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Abbadon

Abbadon

Mac Powered

Wat is verbijsterend? Elke merkbare versnelling zodat ik sneller kan schieten is imo mooi meegenomen (en ik mérk het in burstmode!). En daarnaast verloopt b.v. het verwijderen van foto's in de cam ook stukken sneller met een snellere kaart.

Je kunt zo alles bagatelliseren, echter, feit blijft dat een snellere kaart zéker nut kan hebben, period :)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Abbadon schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:04:
Het verschil tussen een standaard kaart en een snelle kaart is anders overduidelijk in de D70 :) Zowel merkbaar als meetbaar ;)
Dat zeg ik ook niet he ;)

Ik zeg alleen dat ULTRAsnelle kaarten geen nut hebben

Overigens heb ik zelf een standaardkaart erin hangen en ik vind het wel best. Als je echt veel foto's achter elkaar wilt nemen ben je toch al beter af met een andere camera. (D2X :9~ :9~ :9~ :9~ )

• Abbadon

Abbadon

Mac Powered

Op een gegeven moment zal extra kaartsnelheid bijzonder weinig nut hebben idd. Maar het is voor mij makkelijker gewoon de snelste kaart te kopen dan uit te zoeken welke kaart precies langzaam/snel genoeg is om 'nut' te hebben. We praten over relatief gezien een extreem klein bedrag in verhouding tot de D70 met SB flitser, lenzen, tas etc. Ergo, het is de discussie niet waard; neem een supersnelle kaart en je weet dat je het maximale qua snelheid uit je D70 haalt (indien je dat zou willen), simpel :P

Overigens heb ik ook nog een gewone kaart (Sandisk) en die gebruik ik bijna niet omdat ik me erger aan de traagheid (ergeren is een groot woord, maar de snellere kaart is gewoon net ff iets fijner).

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom zou je idd een trager kaartje halen? waarom zou je je dure spullen begrenzen op zoiets goedkoops. Prijsverschil tussen de traagste en snelste kaarten is bijzonder klein en voor mij niet een reden om op te besparen.

Vergeet ook niet dat niet alleen de throughput belangrijk is maar latencies e.d. en daar zie je ook verschillen in met kaartjes van nu en van 2 jaar geleden.

n00bs wijzigde deze reactie 08-06-2005 14:12 (27%)

• Ale-Gu
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:49

Ale-Gu

'Eel Goe'

Over dat de D70 sloom is: het is juist bekend dat de D70 tot voor kort een van de weinige was de de ultrasnelle kaarten ook werkelijk kon benutten (De 350D nu ook). Vergelijk maar eens op die site (Robgalbraith) De snelheid van de D70 t.o.v. de 300D, dan zie je een duidelijk verschil

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Abbadon schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:40:
...We praten over relatief gezien een extreem klein bedrag in verhouding tot de D70 met SB flitser, lenzen, tas etc. ...
Toch nog ruim 30 euro.
En alle kleine bedragen bij elkaar opgeteld kom je uiteindelijk óók op een fors bedrag.

Natuurlijk is in verhouding met je body en glas het bedrag te verwaarlozen, maar men redeneert wel te vaak vanuit die optiek (:P)
Er zijn mensen die met een budget in hun hoofd zitten en daar liever niet van af willen wijken omdat het toch al een forse uitgave is. Ik heb ook al meer uitgegeven dan de bedoeling is (maar het is zó verslavend he :D )

• YellowCube
  • Laatst online: 15-09 13:40

YellowCube

Wait...what?

quote:
n00bs schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:12:
Waarom zou je idd een trager kaartje halen? waarom zou je je dure spullen begrenzen op zoiets goedkoops. Prijsverschil tussen de traagste en snelste kaarten is bijzonder klein en voor mij niet een reden om op te besparen.

Vergeet ook niet dat niet alleen de throughput belangrijk is maar latencies e.d. en daar zie je ook verschillen in met kaartjes van nu en van 2 jaar geleden.
waarom begrens je je spullen met een goedkopere kaart?
Mijn foto's worden kwalitatief niet beter met een snellere kaart i.t.t. een goede lens of flitser.
En ja, over burst mode en wel of niet het verschil merken en daar daadwerkelijk je voordeel uit halen. Het verschil is voor mij absoluut niet overtuigend genoeg. Period ;)

Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een Ultra II kaartje heb. Die keuze was echter mee gebaseerd op het feit dat het uitlezen van een 2GB kaart gruwelijk lang kan duren als je een langzame versie hebt.
Maargoed, ieder z'n meuk en wees er vooral blij mee, dus wat mij betreft einde discussie

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• kennes405
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-10-2006
Mmh ik ben dus ook aan het twijfelen... 1 Gb ultra II of extreme III

AMD Opteron 165 | Dfi lanparty ultra-d | OCZ 2x 512 Mb 2-3-2-5 | 250GbKS+320GbKS Western digital | Xfx GeForce 7900gt | Nec 4550 | Creative gigaworks s750 | Samsung 172X | Benq fp71g | Hauppauge pvr150mce | Tagan 480W-U22

• Stinger666
  • Laatst online: 31-05-2015

Stinger666

Live sound engineer

quote:
kennes schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:19:
Mmh ik ben dus ook aan het twijfelen... 1 Gb ultra II of extreme III
Een Xtreme III levert in de D70 geen voordeel t.o.v. een Ultra II. Met uitlezen in cardreader kan het wat verschil maken. Ervaring ;)

Macbook Pro (early 2011) 2,2Ghz Core i7, 8GB DDR3, HD6750 | iPad2 16GB White

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True