[OSX] USB cardreader op iBook G4

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Hoi,

ik heb sinds een tijdje een iBook met OSX, echter heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om mijn cardreader hier op te laten werken. Dit is nogal vervelend gezien ik de dingen van mijn camera op mijn iBook wil zetten.

Als ik de cardreader erin vrot dan knippert het lampje daarop wel, maar ik kan er vervolgens niets mee. Ik zie nergens iets van een cardreader icoontje tevoorschijn komen of wat dan ook. Maar er zijn ook geen drivers oid te vinden voor het ding (voor OSX dan).
Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen als het al kan werken onder OSX?
Ik kan ook niemand vinden die hetzelfde probleem heeft gehad.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

welk merk is de cardreader? USB 1 of 2? Sluit je het direct aan op je iBook of via een los toetsenbord?

Tot slot nog een vraag, als je de cardreader erin zet, zit er dan ook een kaartje in de cardreader?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Inderdad is het handig om even merk en type cardreader te vermelden...

Ik heb iig geen problemen met een Lexar RW018D en een Sony MZ-RH10 op een G3 iBook

Verder neem ik aan dat je al bent nagegaan dat de cardreader werkt en dat de usb-kabel en poort werken.

Moet je ook in Windows XP een driver installeren bij deze cardreader? Zo ja, is er een aardige kans dat het in Mac OS X niet werkt...

[ Voor 50% gewijzigd door begintmeta op 08-06-2005 11:07 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Nitai schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:30:
welk merk is de cardreader? USB 1 of 2? Sluit je het direct aan op je iBook of via een los toetsenbord?

Tot slot nog een vraag, als je de cardreader erin zet, zit er dan ook een kaartje in de cardreader?
het is een standaard usb 2 cardreader van het merk conceptronic.
hij gaat direct op de usb poort.
En er zit ook een CF kaart in.

Verwijderd

Toen ik nog een ibook g3 had met alleen usb 1 ondersteuning werden sommige usb 2 apparaten niet herkent, zoals een cardreader terwijl deze toch backwards compatible hoorden te zijn. Meestal zijn ze dat alleen met Windows.
Mijn ibook g4 met usb 2 support herkent alle devices moeiteloos.
Wat voor ibook heb je? g4 of g3?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:01:
Toen ik nog een ibook g3 had met alleen usb 1 ondersteuning werden sommige usb 2 apparaten niet herkent, zoals een cardreader terwijl deze toch backwards compatible hoorden te zijn. Meestal zijn ze dat alleen met Windows.
Mijn ibook g4 met usb 2 support herkent alle devices moeiteloos.
Wat voor ibook heb je? g4 of g3?
12" G4 iBook.
die van mij herkent vrijwel geen USB apparaten (camera vind hij niet, cardreaders niet

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
* Willem heeft een Sandisk cardreader USB 2 via een hubje, gaat prima. :)

* Willem gokt dat os x dat merk/type niet ondersteunt :)

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een Sitecom MD-004 USB cardreader. Als ik m inplug gaat inderdaad alleen het lampje branden op de reader, als ik daarna een Apacer SD kaartje erin stop met foto's, start automatisch iPhoto op en is de kaart daarnaast te zien als CANON_DC in de Finder.
Het werkt niet zoals onder Windows, dat je al (in mijn geval) vier lege stations ziet, er wordt pas een volume gemount als het ge-insert wordt (in goed Nederlands).

Welke camera heb je dan? Mijn Canon Digital Ixus 40 wordt direct herkend. USB1 overigens, maar dat maakt met het trage laden van foto's in iPhoto toch niet uit...

Overigens een iBook 12" 1.2G4 768MB

[ Voor 26% gewijzigd door tonyisgaaf op 08-06-2005 11:22 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

hmm wat voor een camera heb je? Als er meer usb apparaten niet worden herkend, dan kan het natuurlijk ook aan de usb poort van je iBook liggen? Doen andere randapparatuur het wel op dezelfde poort?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Nitai schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:29:
hmm wat voor een camera heb je? Als er meer usb apparaten niet worden herkend, dan kan het natuurlijk ook aan de usb poort van je iBook liggen? Doen andere randapparatuur het wel op dezelfde poort?
ik heb een Canon powershot A75, die zou moeten werken onder OSX (volgens de specs).
ik heb zowel een conceptronic als sweex cardreader geprobeerd, die beide niet herkend worden verder.
De poorten zijn wel goed, omdat een muis wel werkt.

Als ik over 3 weken klaar ben met stage gooi ik OSX sowieso van dit bakkie af en ga ik eens wat expirimenteren met wat linux varianten, wellicht dat hij daar wel op werkt. (anders een andere cardreader kopen of de iBook eruit doen een weer een x86 bak nemen).

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Terw_Dan, de Powershot A75 doet het ook op de iBook van een collega van mij. De Powershot deed het zowel onder Panther als Tiger, gebruik je dezelfde USB kabel? Mijn Powershot A70 doet het perfect op m'n Powerbook G4.

Iemand die ik kende kon z'n USB apparatuur niet voeden via een USB kabel, van kabel wisselen hielp daarbij wel.

Tot slot, wat ik nog kan bedenken is, staat je iBook op het stroomnet of gewoon batterij? Misschien dat dat verschil uitmaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 08-06-2005 11:52 ]

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:32:
(anders een andere cardreader kopen of de iBook eruit doen een weer een x86 bak nemen).
Die komen pas in de tweede helft van 2006 ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Nitai schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:52:
Terw_Dan, de Powershot A75 doet het ook op de iBook van een collega van mij. De Powershot deed het zowel onder Panther als Tiger, gebruik je dezelfde USB kabel? Mijn Powershot A70 doet het perfect op m'n Powerbook G4.

Iemand die ik kende kon z'n USB apparatuur niet voeden via een USB kabel, van kabel wisselen hielp daarbij wel.

Tot slot, wat ik nog kan bedenken is, staat je iBook op het stroomnet of gewoon batterij? Misschien dat dat verschil uitmaakt?
mijn powershot stond aan, dus krijgt stroom van zichzelf.
ook andere kabel helpt niet en mijn ibook hing aan de netstroom.
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:33:
[...]

Die komen pas in de tweede helft van 2006 ;)
een niet apple x86 dan natuurlijk :P

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 08-06-2005 13:53 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
:D Maar waarom heb je een iBook gekocht dan? :X
(Als je OS X d'r af gaat gooien)

Maar cardreader doet het ook niet op een PC?

[ Voor 17% gewijzigd door Willem op 08-06-2005 14:20 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
willem169 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:19:
:D Maar waarom heb je een iBook gekocht dan? :X
(Als je OS X d'r af gaat gooien)

Maar cardreader doet het ook niet op een PC?
Ik heb een iBook gekocht om gewoon eens wat anders te hebben, maar OSX valt me nogal tegen, daarom wil ik eens kijken wat de alternatieven zijn. Moet alleen nog even kijken of dat eerst Tiger wordt ipv Panther of een linux distro

Cardreader werkt perfect op een pc (heb hem hiervoor gebruikt voor mijn PB die gewoon met het ding om kon gaan) en op meedere pcs heeft het ding goed gewerkt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik heb even een andere cardreader kunnen regelen (weliswaar maar een usb 1.1) en deze lijkt het wel te doen.

Nu even kijken wat te doen, nieuwe cardreader kopen of toch de iBook weg te doen en een x86 bak kopen (wat ik eigenlijk toch wel weer van plan was).

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

een nieuwe cardreader of een nieuwe laptop (iBook of PC maakt niet uit), ik zou het wel weten.

de meest goedkope en praktische oplossing ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Nitai schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:51:
een nieuwe cardreader of een nieuwe laptop (iBook of PC maakt niet uit), ik zou het wel weten.

de meest goedkope en praktische oplossing ;)
meest goedkope is een cardreader.
Maar ik wil een x86 systeem, ik wil van die iBook af.
Pagina: 1