Toon posts:

[OUTLOOK2003] server voor uitgaande e-mail

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest bij iemand anders e-mail instellen in outlook, heb alle instellingen gekopieerd van een outlook 2002account die op een andere computer stond en kan geen verbinding maken met de smtp server. 0x80042109 is de foutmelding. Heb al verschillende servers geprobeerd.

Het gaat om drie e-mail adressen, waarbij het niet werkt. één e-mailadres met een exchange server werkt wel.

outlook2002 staat op een windows2000laptop, die werkt en op hetzelfde draadloze netwerk->linksys router->internet

De specs van de laptop met Outlook2003 zijn: Dell D600 met intel netwerkkaart. Schoon geinstalleerd windowsXP service pack 2 (van een cd, geen Dell versie) verder staat er niet zoveel boeiends op, behalve Norton antispam. Die deinstalleren helpt niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Bijvoorbeeld ee bijna onzichtbare instelling die ik vergeten kan zijn over te nemen? Heb er al eindeloos mee vergeleken tussen de twee laptops.

Mijn excuses als ik overdag niet direct reageer. Ik moet iedere keer wegsneaken van mijn practicum.

Ik weet overigens niet of ie hier moet of in netwerken, maar ik ga ervan uit dat ie hier moet, anders verplaatst een modje hem wel even?.

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ik zie dat de verbinding wél op te bouwen is naar een Exchange account, dan lijkt het erop dat je een verbinding maakt vanuit een bedrijfsnetwerk. De mogelijkheid bestaat dat een beheerder poort 25 geblokt heeft om veiligheidsredenen: ze willen niet dat je mail kan versturen met een ander account dan hun eigen account: da's makkelijker in beheer.

Simpelweg die foutmelding even door Google gegooid, en de volgende link kwam langs: http://www.salocin.com/weblog/archives/000309.html.

Je zult, als het probleem met bovenstaande info niet op te lossen is, toch wat meer informatie moeten geven:
Hoe wordt de verbinding naar i'net opgebouwd?
Probeer je inderdaad een connectie te leggen naar een mailaccount wat niet van je 'provider' afkomstig is?
Kun je de verbinding naar de probleemservers wel via Telnet voor elkaar krijgen? Via een CMD venster: telnet "naamvanSMTPserver" 25. Je zou dan iets moeten krijgen als "220 naamvanSMTPserver etc.
Als dat niet lukt: dan is het hoogstwaarschijnlijk geblokkeerd, of de server is om een andere reden niet te benaderen (down oid). Dan is de beste methode het eens te proberen vanaf een andere verbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Bean op 08-06-2005 22:45 ]

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Welke send mail server gebruik je?
Die van je eigen ISP of door een gegeven smtp server?

Zodra je niet je eigen ISP zijn smtp server gebuikt, vink even "verificatie is op deze server vereist" aan onder tabje servers.

Post even om welke servers het gaat..

edit:
typo

[ Voor 7% gewijzigd door matinez op 08-06-2005 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, sorry het is een thuisnetwerk met een linksys router. De poorten staan hetzelfde als de laptop ernaast, hetzelfde geldt voor de verificatie van wachtwoorden. heb ik letterlijk overgenomen, kan nu alleen ff niet zien hoe ze staan, want ik ben nu niet bij degene, van wie de laptops zijn. Ik bel hem morgen ff.

Om de een of andere reden is de smtpserver, die van xs4all. De e-mail adressen zijn dat allemaal niet. Het lijkt erop dat zijn bedrijf een deal heeft gesloten met xs4all. De pop3servers (die het dus goed doen) zijn allemaal van verschillende plaatsen waar hij werkt (groot bedrijf, gemeente etc). Voor ik er opmerkingen over krijg, die smtpserver doet het dus wel op de andere laptop.