Memory stick duo "magic gate" werkt niet in cardreader

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 22:40
Beste medetweakers,

Ik heb van de week ook een memory stick duo 128 mb kaart gehad voor mijn SE p900. Hij werkt perfect met telefoon, maar niet met mijn cardreader. Dan zou je denken cardreader is niet up to date, maar een normale duo(dus zonder magic gate) werkt wel, ook de memory stick pro 512 mb magic gate van mijn fototoestel werkt. Ik weet echt niet hoe ik hem aan de praat krijg op mijn cardreader. Hij doet wel wat, maar opent niks en ziet ook geen memorystick erin. Ik heb niks op got kunnen vinden en ook niet op google hierover.

Memory sticks merk: sony
naamloos multicardreader

Wie heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
SE p900 schrijft op zijn eigen manier geloof ik de bestanden er op. Formateer eerst is in de p900 en dan in de cardreader doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Dit werkt helaas ook niet. Echt onwijs vaag in p900 kan ik er alles mee doen, maar in de cardreader ziet hij hem totaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Misschien even betere merk reader nemen, zoals Sandisk en niet noname, die leest niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
probleem opgelost. Ik heb een sony memorystick reader/writer gekocht en nu doet hij het wel. Volgens sony doet hij het alleen met sony aparatuur-->> of te wel je moet een writer kopen die net zo duur is als je memorystick -->>afzetters

Mijn cardreader heeft altijd tot nu toe alles gepakt zelfs de meest vage merken.
Een memorystick duo is dus een kleine memorystick, waarvoor je een adapter hebt zodat hij net zo groot wordt als een memorystick, zelfs toen wilde hij hem niet slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401

jozy schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:00:
probleem opgelost. Ik heb een sony memorystick reader/writer gekocht en nu doet hij het wel. Volgens sony doet hij het alleen met sony aparatuur-->> of te wel je moet een writer kopen die net zo duur is als je memorystick -->>afzetters
Dat is niet helemaal waar

Er zijn 4 soorten memory sticks;
- gewone
- pro
- duo
- duo pro

Ook al gebruik je een adapter om de stick fysiek hetzelfde eruit te laten, maar technisch gezien zijn de geheugen anders. Kijk in de handleiding welk van de 4 je non-sony cardreader ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Betere merken zoals Sandisk moet zulke sticks ook kunnen lezen.

Alleen goedkopere readers hebben minder goede chips zodat ze niet alles kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 10:02

RLB

E Pluribus Unum

Hier precies hetzelfde probleem... SanDisk card reader geprobeerd, Hama card reader geprobeerd... Niets. Het gaat dan idd om Memory Stick Pro Duo. Te vreemd gewoon. Ik ga morgen maar weer eens kijken wat andere mogelijkheden zijn.

Ik heb ook een Sony memory stick (pro duo). Zou het dan toch aan Sony liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik heb nu een ander cardreader en die pakt hem wel. Dus mijn probleem van een paar maanden terug is nu wel opgelost :P . Het ligt dus niet aan sony, maar aan firmware van je cardreader...
Pagina: 1