hoe mijn intel socket 478, zonder fan laten. dus met passief koelblok, welk is daar het beste want dat zou mij een hoop herrie besparen. want bij heel cooler zitten fans. maar ik zoek iets zonder fan en ook geen watercooling etc.
Probeer het eens met een koelelement van zo'n barebone pc.
Mja, die worden volgens mij ook gekoeld met een fan...
Mja, die worden volgens mij ook gekoeld met een fan...
Wat voor een CPU is het precies? Er zijn nogal wat verschillen in warmteproductie tussen de verschillende socket 478 procs. Het kan snel zijn dat je wel een erg groot passief blok moet hebben wil je je CPU op een werkbare temperatuur houden. Wat is er trouwens mis met een heatsink met een stille fan erop? Waarom wil je per sé volledig passieve koeling?
Wil je passieve koelblokken vinden zoek dan naar reviews op Google of Tweakers.
Wil je passieve koelblokken vinden zoek dan naar reviews op Google of Tweakers.
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
Laat me raden, ook zo goedkoop mogenlijk? Dat gaat je niet zo maar lukken, je zal toch iets meer mod spirit moeten tonen. Probeer eens op de sloop of een oud ijzer handelaar te vragen naar koelblokken, een tijd terug had iemand grote koelblokken uit een oude tram gehaald, misschien moet je op zoek naar zoiets. Heb je BTW gaten rond je socket zitten? Niet zo'n lullig plastieken randje want daar kan je geen grote koelblokken aanhangen.
Je zou ook je Proc een stuk kunnen downclocken, dat scheelt ook een stukje warmte. Maar dat gaat weer ten koste van je prestaties.
iig succes, en hou ons allemaal op de hoogte wat je zelf gevonden hebt, en hoe je het gaat aanpakken/oplossen!
Je zou ook je Proc een stuk kunnen downclocken, dat scheelt ook een stukje warmte. Maar dat gaat weer ten koste van je prestaties.
iig succes, en hou ons allemaal op de hoogte wat je zelf gevonden hebt, en hoe je het gaat aanpakken/oplossen!
[ Voor 13% gewijzigd door De_Koele_Man op 08-06-2005 00:37 ]
Meh!
heb er zelf niet veel ervaring maar, die intel cooler zelf is een herrie bak. maar ik ben er al wel achter gekomen dat ie een uur zonder fan kan draien maar dan komt ie dik over 70 graden heen. en het andere probleem is ik heb een hele boel condasotoren om zwarte cpu braket heen zitten dus een lompe kan er ook niet heb ik al voor gekeken.
Het lijkt me dat je niet echt 1337-overclocking plannen hebt maar puur gehinderd wordt door het kabaal van je niet bijzonder goed functionerende CPU koeler. Hoe bedoel je dat de PC zonder fan een uur lang blijft draaien? Stop jij de fan dan zelf of gaat hij niet draaien (eq: kapot)?
Het beste lijkt me voor €weinig een nieuwe (stille) CPU koeler te kopen. Zie voor aanbod en prijsinformatie de pricewatch op Tweakers.
Het beste lijkt me voor €weinig een nieuwe (stille) CPU koeler te kopen. Zie voor aanbod en prijsinformatie de pricewatch op Tweakers.
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
als het wel geld mag kosten zou ik gaan voor een heatsink van cooler master (gemaakt om zonder extra fan te functioneren, let wel op, je hebt een goede airflow nodig in je kast, begin de boel dus niet hermetisch af te sluiten, anders is je CPU zeker gaar, zorg voor 12cm fans in je kast, zet ze op 5 volt en zijn ze lekker stil)
ook scythe heeft iets dergelijks, degelijke heatsink met heatpipes, maar denk dat je onder de 50 euro dat niet hebt....als dit geen optie is, kan je niet anders dan zelf iets in elkaar knutselen, hoewel ik je dit niet zou aanraden, een verkeerde verdeling van gewicht en slechte bevestiging kunnen nogal wat schade aanrichten als je dan per ongeluk een schopje tegen je case geeft en de boel aan het wankelen gaat.....je ziet maar wat je er mee doet
ook scythe heeft iets dergelijks, degelijke heatsink met heatpipes, maar denk dat je onder de 50 euro dat niet hebt....als dit geen optie is, kan je niet anders dan zelf iets in elkaar knutselen, hoewel ik je dit niet zou aanraden, een verkeerde verdeling van gewicht en slechte bevestiging kunnen nogal wat schade aanrichten als je dan per ongeluk een schopje tegen je case geeft en de boel aan het wankelen gaat.....je ziet maar wat je er mee doet
nee schakel hem uit en wordt en na een uur pas echt te warm, dus ik moet dus gewoon een betere heatsink hebben maar waar kan ik die vinden?..Frank schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:45:
Het lijkt me dat je niet echt 1337-overclocking plannen hebt maar puur gehinderd wordt door het kabaal van je niet bijzonder goed functionerende CPU koeler. Hoe bedoel je dat de PC zonder fan een uur lang blijft draaien? Stop jij de fan dan zelf of gaat hij niet draaien (eq: kapot)?
ga es kijken in de pricewatch, daar zal je wel iets vinden, kan je direct zien wat het je kost en waar je het kan kopen....
Verwijderd

ZalmanM6500Cu -->heeft fan nodig

Thermaltake P0071 -->heeft fan nodig

Silvertone NT01 V.2.0 -->heeft fan nodig
Beste oplossing lijkt me om een Zalman 7700Cu of een Thermalright XP 120 erop te zette die hoor je haast niet. Als je hem echt fanloos wil hebben ben ik benieuwd hoe je dat uit eindelijk gaat doen
zonder dat je onderdelen gaan koken. Of als je het kan missen een Zalman Reserator 1 (ook fanless)
2 erg stille en regelbare fans:
Zalman CNPS7000B-AlCu pricewatch: Zalman CNPS7000B-AlCu (Socket A/478/754/939/940) 22 euro
of ARCTIC SUPER SILENT 4 ULTRA SOCKET 478 o.a. te verkrijgen bij www.citypc.nl 12,50 euro
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/488
Allebei hoor je haast niet meer als je je oor op de kast legt.
Artic VGA silencer kan je op jouw FX5900 monteren voor stilte
Zalman CNPS7000B-AlCu pricewatch: Zalman CNPS7000B-AlCu (Socket A/478/754/939/940) 22 euro
of ARCTIC SUPER SILENT 4 ULTRA SOCKET 478 o.a. te verkrijgen bij www.citypc.nl 12,50 euro
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/488
Allebei hoor je haast niet meer als je je oor op de kast legt.
Artic VGA silencer kan je op jouw FX5900 monteren voor stilte
[ Voor 29% gewijzigd door Archimond op 08-06-2005 01:01 ]
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=70&code=017 zalman fanmate2 eurootje of 6. Op de laagste stand hoor je nog nauwelijks iets. Koelprestatie blijft dan toch voldoende. Dit is dus alleen een regelbare weerstand, maar standaard Intel koeling is gewoon voldoende.
[ Voor 22% gewijzigd door Gianni Rombios op 08-06-2005 01:04 ]

als je echt geen fan wil is dit wel een aanrader....weet wel niet of de prijs ook zon aanrader is
fan heb je dan niet nodig op je CPU, uiteraard wel in je kast voor voldoende airflow, daar rekent een dergelijke passieve CPU koeler op (staat ook duidelijk op de site)
Welkom op GoT
Zoals je op het Forumgedrag gedeelte van de [faq]Registratievoorwaarden[/] had kunnen lezen, wordt hiet op GoT van je verwacht dat je minimaal over inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis beschikt. Dat zien we hier helaas niet bij jou terug. Nergens vermeldt je ook maar wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uiteengezet danwel geconcludeerd met betrekking tot de vraag. Verder zit dit ook nog in de verkeerde subforum. Uit de FAQ van het juiste subforum had je al een heleboel informatie kunnen halen: Die-Hard Overclocking & Cooling.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()