Laptop is gestolen: risico's?

Pagina: 1
Acties:
  • 603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tj33rd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 11:18
Vanmiddag is de laptop van mijn vriendin uit haar huis gestolen. Ik zal jullie verder de krachttermen besparen die daarna de revue zijn gepasseerd, maar dat het vervelend is, moge duidelijk zijn.

Mijn vraag is het volgende: op de laptop staat Windows XP, en als het opstart, moet je eerst voor XP je wachtwoord geven; dit had ik zo voor haar ingesteld na aanschaf. In hoeverre is dit te omzeilen of in welke mate heeft men toegang tot de harde schijf? Er staan nl nogal wat vertrouwelijke, en vooral persoonlijke zaken op, wat een niet zo prettig gevoel geeft wanneer zo'n hufter daar bij kan.

Ik ga er vanuit dat de dader niet echt het vermogen heeft om te gaan hacken (?) oid, daar hij een portemonnee incl passen en creditcard heeft laten liggen.

Alvast bedankt,
Tjeerd

PS Als er iemand een 3 weken oude Acer 2354LC met blauw/gele tas krijgt aangeboden in de regio Tilburg: eerst een paar corrigerende tikken uitdelen, dan mij contacteren ;)

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11-2025

vegterb

[ZzZ]Vighter

Als je wilt is alles te hacken! Dus ga er maar vanuit dat als de gene die 'm gestolen heeft een beetje technisch is of iemand kent, dat die het wachtwoord weet te achterhalen! Ik kan hier over het netwerk 'alle' wachtwoorden van andere computers vrij simpel achterhalen!

Passen kun je later blokkeren, maar een computer niet! Het enige wat moeilijk te kraken is is een systeemwachtwoord (in te stellen in je Bios), misschien iets voor de volgende keer! Als je 'geluk' hebt is het iemand die laptop's doorverkoopt! Simpel format doet en verkoopt.

[ Voor 36% gewijzigd door vegterb op 07-06-2005 23:36 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Gertjan

mmmm, beer...

Tja, hang de harde schijf in een andere pc en je kan overal bij zonder wachtwoord, tenzij de harde schijf encrypt was, maar dat lijkt me sterk.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Tja,

Gooi de hdd in een 2.5" behuizing en poef... ;)

Dus ja, je bestanden zijn niet veilig.

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-01 08:06
Volgens mij is het heel simpel om gewoon een ander OS te installeren hoor, zonder dat je in windows zelf zit. Dus tsja, trek je conclusie. 8)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
er zijn wel tools om je XP wachtwoord te resetten , stond laatst iets over in de Computer!totaal. Dus ik denk dat de dief je documenten wel kan achterhalen , als die zich ook maar een beetje in pc's interesseerd :|

LinkedIn
BlackIntel

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 10:36
Je kan ook gewoon Windows herstellen, ik denk dat je paswoord dan opnieuw ingesteld kan worden? Nog simpeler is de schrijf uit de laptop halen en 'm aansluiten op een andere pc om m zo heel makkelijk uit te lezen.

Maak je dus geen illusies... ;(

edit: gepakt op snelheid :P

[ Voor 8% gewijzigd door cocico op 07-06-2005 23:37 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

HDD eruitschroeven, aan een PC hangen en je hebt complete acces. Tja zo makkelijk is het helaas :/

Houd marktplaats ed in de gaten of ze er zo 1 aanbieden en mail/ bel Acer en stuur serienummer door :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Harddisk in een andere pc zetten als 2e disk en je kunt zonder password gewoon alle data lezen.

Verwijderd

Zolang je geen encryptie hebt gebruikt dan is het gewoon te achterhalen. Je kan nl gewoon die HD met adapter aansluiten op je ide poort en uitlezen.

Verwijderd

alleen dat windows xp wachtwoord uitschakelen durf ik geen hacken te noemen. volgens mij staat het zelfs gewoon in de KB van MS (probleemoplossing :P )

maarrem: die persoonlijke info zal een modale boef worst wezen. dat ding wordt gewoon doorverkocht aan één of andere kutnoob die meteen met z'n windows xp bootable cd de boel formatteert :P

//wordt massaal gereageerd hiero :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 23:38 ]

Verwijderd

de kans is groter dat de laptop door de heler of koper als eerste geformateerd zal worden... is het makkelijkst en het snelst..
dus over je vertrouwelijke bestanden zou ik me geen zorgen maken... kans is redelijk klein dat die bekend raken.

(of ze moet voor justitie werken);)

• NMe
  • Laatst online: 26-12-2025

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zonder openschroeven: Knoppix op een CDtje zetten, booten et voilà. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Een beetje dief zal het niet om je data van doen zijn, en het ding zo gauw mogelijk verkopen. De koper/heler heeft in de meeste gevallen na de initiele nieuwsgierigheid vast meer zin in een werkende laptop en formateerd dat ding vast wel zonder te veel moeite te doen om te hacken. Of je vriendin d'r inlognaam moet al J.Tonino zijn...

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
-NMe- schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:38:
Zonder openschroeven: Knoppix op een CDtje zetten, booten et voilà. ;)
Dat werkt niet altijd.. maar niet eens aan gedacht 8)7
Aldus: maar hopen dat een n00b hem koopt :P

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 12:41

Stewie!

Keen must die!

Als alleen de laptop is gejat en niet de beurs ed kan je er wel vanuit gaan dat deze dief wel wat van computers weet danwel mensen kent die er wat van weten, niet?
Waarom zorgen om de data? Omdat je geen backup hebt of omdat er vertrouwelijke info opstond (foto's ;) )

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou gewoon goed Markplaats en Ebay in de gaten houden.. Verder zou je het in je signature kunnen zetten dat andere mensen het ook lezen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:38:
de kans is groter dat de laptop door de heler of koper als eerste geformateerd zal worden... is het makkelijkst en het snelst..
dus over je vertrouwelijke bestanden zou ik me geen zorgen maken... kans is redelijk klein dat die bekend raken.

Hmmm, je had tijdens mijn tikwerk dezelfde gedachten...

Verwijderd

DaMorpheus schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:41:
Als alleen de laptop is gejat en niet de beurs ed kan je er wel vanuit gaan dat deze dief wel wat van computers weet danwel mensen kent die er wat van weten, niet?
Waarom zorgen om de data? Omdat je geen backup hebt of omdat er vertrouwelijke info opstond (foto's ;) )
Laptop is volgens mij makkelijk te verkopen (of zelf te gebruiken). Creditcards etc is voor een newbie inbreker moeilijker te achterhalen etc. :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad ebay/marktplaats/speurders in de gaten houden. Daarnaast aangifte doen en serienummers doorgeven, als ze ooit een heler oppakken die hem dan nog had staan heb je hem in ieder geval terug.

Hoe makkelijk het is om de data uit te lezen dat ligt er aan. Er zijn genoeg tools om wachtwoorden te resetten voor de gehele windows-liijn. Alleen als je encryptie op NTFS aan hebt staan dan zijn die documenten niet te openen omdat de gebruiker/wachtwoord combo niet klopt. De rest is op een kinderlijk eenvoudige manier uit te lezen.

Vaak wordt zo'n laptop voor een paar 100 euro door verkocht en meestal met een dikke format zodat de nieuwe eigenaar de vorige eigenaar niet per ongeluk achterhaalt. Wel ook Acer inlichten dat je laptop met dat en dat serienummer is ontvreemd. Kunnen ze altijd bij een eventuele garantie aanvraag de nieuwe eigenaar doorgeven aan de politie/jouw.

Bij ons op het werk was ingebroken en waren een aantal tft-schermen en laptops meegenomen. 4 dagen later stonden ze als één koop op marktplaats waarna de ingelichte politie ze terug heeft kunnen halen. Al was wel de helft kapot, waarschijnlijk te ruw meegenomen.

Andere keer, andere werkplek. Hadden ze e-pc's met de tft-schermen meegenomen. Alleen om de klus snel te klaren hadden ze alle kabels doorgeknipt. En helaas de kabel van de adapter ook, ze hadden die achter gelaten. Nieuwe adapter koste 90 euro, voor een scherm van 300 nieuw in de winkel. Niet echt slim ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 10:50
Als je met SAM crackers gaat werken is het ook mogelijk om achter het wachtwoord te komen. Het is wel een brute-force methode, dus een sterk ww is minder makkelijk (lees: snel) te kraken dan een simpel ww.

Ook maar dat ik dat weet!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

vbmot schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:02:
Als je met SAM crackers gaat werken is het ook mogelijk om achter het wachtwoord te komen. Het is wel een brute-force methode, dus een sterk ww is minder makkelijk (lees: snel) te kraken dan een simpel ww.
Das geen reële optie, als je wachtwoord aparte tekens bevat ben je zo een paar weken bezig. Heb het al eens geprobeed bij m'n eigen pc, 't is niet te doen (al heeft 90% van de mensen wachtwoorden die gewoon uit letters en cijfers bestaan)

🖥️ | 🚗

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Lezen van de data is geen probleem zoals boven ook al staat, de kans dat de dief moeite gaat doen de data ook echt te lezen is echter klein. Als ze het wachtwoord kunnen omzeilen dan hebben ze ook wat brains en dan hadden ze een interessanter beroep kunnen kiezen :)

Begin dit jaar is er bij mij thuis ook ingebroken. Erg balen, machine die beneden staat (of ja, stond) is een Athlon 1400 ofzo, redelijk brak ding maar werd wel gebruikt als fileserver, firewall, mp3-speler, TV, radio en bioscoop. Ding was niet echt super veel waard, de data die er op stond (projecten van de TU, werk projecten, development werk voor phpBB, vrijwel AL onze foto's, berg MP3s, administratie van m'n bedrijf, oude mail, etc, etc, etc) stond er op. Natuurlijk geen fatsoenlijke backup (tja: 'morgen dan zorg ik dat er wordt gebackupt naar de colo'). Erg, erg, erg balen dus. Die data wilde ik terug en dus paar A4s op het raam geplakt met de melding dat ik die bak terug wilde kopen met m'n telefoonnummer enzo er bij. Dag of 2 later werd ik gebeld (nummerblokkering aan natuurlijk :/) en nog wat later (en een paar honderd euro lichter) had ik die machine weer terug. Stond linux op, konden ze dus niets mee. Ze hebben hem twee keer op proberen te starten (volgens de logs) maar verder dan:

login:

zijn ze niet gekomen }> Ik iig ERG blij dat we nu alle documenten en foto's weer terug hebben. Anyway. Misschien is dit het proberen waard. In mijn geval was de kans op terugvinden erg minimaal. Was een beige zelfbouw ding, politie ging dat ding niet herkennen iig, op marktplaats e.d. zou ie ook niet echt opvallen. Op deze manier dus toch alles terug gekregen. Erg klote dat het zo moet maar alles beter dan al die data kwijt raken...

• WhiteDog
  • Laatst online: 15-01 22:41

WhiteDog

met zwarte hond

Ik zou er niet te hard mee inzitten, die dief is niet geinteresseerd in wat personal stuff, die wil gewoon zo snel mogelijk weer van die laptop af.

Waarschijnlijk is hij allang verkocht en geformatteerd. Beetje slimme heler zet dat ook niet op internet, is later steeds te traceren namelijk naar hem toe. Wat je mss wel kan proberen is contact opnemen met de fabrikant / dealer. Ik neem aan dat de dief / heler wel een lader erbij wil (tenzij die mee gestolen is). Waterkansje dat hij zo wel op te sporen is, niet dat de politie daar tijd voor gat maken (gezellig toch, belastingen betalen voor niks).

Jammer van de laptop natuurlijk, die krengen zijn nu eenmaal niet goedkoop :(

• vbmot
MadMarky schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:16:
[...]

Das geen reële optie, als je wachtwoord aparte tekens bevat ben je zo een paar weken bezig. Heb het al eens geprobeed bij m'n eigen pc, 't is niet te doen (al heeft 90% van de mensen wachtwoorden die gewoon uit letters en cijfers bestaan)
Zo zie je maar weer hoe belangrijk een goed wachtwoord is. Maar in de praktijk is het juist zo dat de meeste wachtwoorden niks voorstellen. Maat van me heeft een pc van de gemeente thuis staan. Moest iets op worden aangepast, en binnen een uur hadden we het lokale admin wachtwoord.

• _Brake_
  • Laatst online: 16-01 15:34
Heb m'n laptop gelijk mbv een BIOS wachtwoord beveiligd... Wat blijkt, kun je nog eigen tekst kwijt ook!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
|
|
|   This Toshiba Satellite Pro A60 belongs to:
|
|   _Brake_
|   Straatnaam 1
|   9999 XX PLAATSNAAM
|   The Netherlands
|
|   Tel.: 0031 (0)6 12 345 678
|   Tel.: 0031 (0)6 12 345 678
|
|   E-mail: bla@bla.com
|
|
|   !!! IMPORTANT: THIS NOTEBOOK IS STOLEN !!!
|
|_____________________________________________

Blijft dus staan tot je het juiste wachtwoord intypt. Hier heb je echter 3 pogingen voor, de laptop zet zichzelf na de 3e poging uit! BTW, 06 en huisnummer en 3 E-mail adressen :)

Wachtwoord van 8 karakters, hoofdletters/kleineletters + cijfers. Uiteraard ook in Windows XP zelf :)

Bovendien is m'n laptop standaard al geregistreerd bij Toshiba. Ze wachten alleen op een berichtje van mij dat ie gejat is en zodra hij bij ze terecht komt, gaat ie weer naar mij _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door _Brake_ op 08-06-2005 01:19 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• vbmot
Alleen jammer dat het BIOS makkelijk gereset kan worden.

• rapture
  • Laatst online: 22:10

rapture

Zelfs daar netwerken?

Risico's? Vertrouwelijke info?

Knoppix Linux bootcd erin en je kan het gemakkelijk uploaden via Windows Sharing. Met andere woorden, Windows paswoord stelt niet veel voor. Tis te zien of men interesse heeft in de data of de laptop.

Daarom is z'n bios-paswoord wat veiliger, maar dan trekken ze de harddisk eruit en lezen maar. Tis te zien hoe zwaar men de bios beveiligd, dan kunnen ze de laptop niet zomaar laten booten.

* rapture heeft ondervonden dat paswoorden van manageble switches niet gemakkelijk laten resetten. idd, ze hebben die jumper eruit gelaten.

Hou eBay, Marktplaats, Speurders en andere veilig/zoekertjes-sites in de gaten.

[ Voor 37% gewijzigd door rapture op 08-06-2005 11:58 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
<offtopic>Tilburg is een criminele k*tstad. Bij mijn neef is er ingebroken met als resultaat: zijn kleren gejat, een waardevolle mes en natuurlijk een paar maanden oude pc weg(terwijl hij er niet eens 1 dag in had gewoond). Een vriendin haar laptop gejat, terwijl ze net 3 min was aangekomen op een verjaardag. Woont je vriendin ook toevallig in tilburg-zuid? waar allemaal aow-ers in sl 600, amg's en m5 rijden en antilliaanse hangfiguren?
Van plan om te gaan studeren in tilburg?-->>koop een kogelvrij vest, sluit 5 alarmen aan in je kamer+verzekeringen<offtopic>

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-01 01:02
offtopic:
't Is best gezellig hoor in Tilburg, zeker bij Brandpunt e.d.
ontopic: Zou er niet een mogelijkheid zijn om een laptop op de een of andere manier zichzelf te laten vinden? Zijn er al geen standaard methoden waarmee je laptop iedere keer bij een power-on zichzelf ergens kan registereren?

Verwijderd

Ik heb eens een keer gelezen dat een dude een gps module in zijn laptop had gebouwt, zo zijn laptop beveiligd had en terug heeft gekregen met hulp van de politie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:40:
Een beetje dief zal het niet om je data van doen zijn, en het ding zo gauw mogelijk verkopen. De koper/heler heeft in de meeste gevallen na de initiele nieuwsgierigheid vast meer zin in een werkende laptop en formateerd dat ding vast wel zonder te veel moeite te doen om te hacken. Of je vriendin d'r inlognaam moet al J.Tonino zijn...
Hmmmm.... Gestolen PC's die ik tot nu toe onder ogen kreeg met de vraag om 'm ff opnieuw te installeren "want ik heb het wachtwoord niet meer", bevatten anders eigenlijk altijd nog gewoon alle data. En eigenlijk ook logisch, waarom die moeite nemen? De koper formatteert hem wel, de dief en heler (al dan niet 1 persoon) hoeven hem dan niet eens aan te zetten.

Ik ga d'r BTW meestal niet op in. Meestal duidelijk merkbaar dat het ding gestolen is als ik mijn prijs noem voor formatteren en geïnstalleerd afleveren. (Voor een PC van 3 tientjes vinden ze 3 tientjes voor installatie meestal veel geld, voor een PC van 1300 euro geven ze die 3 tientjes zo uit.) Daarnaast kun je 9 van de 10 keer ook nog eens alle onderdelen identificeren en drivers gaan downloaden, want boekjes enzo hebben ze natuurlijk niet.

Ik weet het niet. Als ik nou een gestolen PC in handen zou krijgen en alles zou er nog opstaan. Denk dat de verleiding toch wel aanwezig zou zijn om een paar zoekopdrachten op de HD los te laten..... Maar then again, wat moet ik met een gestolen PC, ik heb een prima PC en een prima laptop.

Verwijderd

Er zijn wel progjes die stiekem op de achtergrond draaien en zodra de laptop een DHCP request heeft gedaan een mailtje stuurt naar de eigenaar. mbv de header en hulp van de internet provider van de dief kan dan achterhaald worden wie het is. Misschien een id om dat te installeren als je een nieuwe hebt....
Tilburg... tja.... ik vind dat toch best een leuke stad!!

Verwijderd

jozy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 02:27:
<offtopic>Tilburg is een criminele k*tstad. Bij mijn neef is er ingebroken met als resultaat: zijn kleren gejat, een waardevolle mes en natuurlijk een paar maanden oude pc weg(terwijl hij er niet eens 1 dag in had gewoond). Een vriendin haar laptop gejat, terwijl ze net 3 min was aangekomen op een verjaardag. Woont je vriendin ook toevallig in tilburg-zuid? waar allemaal aow-ers in sl 600, amg's en m5 rijden en antilliaanse hangfiguren?
Van plan om te gaan studeren in tilburg?-->>koop een kogelvrij vest, sluit 5 alarmen aan in je kamer+verzekeringen<offtopic>
Welkom in de echte wereld.... Dat is echt niet alleen zo in Tilburg hoor. Maar ik kan me voorstellen dat het zo recht van het platteland best wel hard over kan komen ja.... :) Blijft natuurlijk een grote boze stad he....

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
djluc schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 02:38:
offtopic:
't Is best gezellig hoor in Tilburg, zeker bij Brandpunt e.d.
ontopic: Zou er niet een mogelijkheid zijn om een laptop op de een of andere manier zichzelf te laten vinden? Zijn er al geen standaard methoden waarmee je laptop iedere keer bij een power-on zichzelf ergens kan registereren?
www.synet.biz heeft zo'n tool (werkt op zijn best als je geen wachtwoorden gebruikt, dief kan nu nl laptop normaal gebruiken. wat detectie bevorderd)

Grutte Pier fansels

• _Brake_
vbmot schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 02:06:
Alleen jammer dat het BIOS makkelijk gereset kan worden.
Hoe dan?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• vegterb
  • Laatst online: 21-11-2025

vegterb

[ZzZ]Vighter

Jumper op het moederbord verwijderen..

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

vegterb schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:58:
[...]

We hebben het hier over een laptop ;)
En das echt een stukje minder makkelijk hoor :)

Meestal zitten er een stuk of 2 a 3 batterijen op het moederbord voor de bios. En jumpers zul je er niet aantreffen ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• _Brake_
vegterb schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:58:
[...]

Alsof een heler dat gaat doen 8)7

Hij zet hem misschien niet eens aan, en komt ie er nooit achter... Hoe beveilig je een laptop nou écht dan?!
offtopic:
niet, alles is te kraken... maar zo goed mogelijk!
Atlas schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:00:
[...]

We hebben het hier over een laptop ;)
En das echt een stukje minder makkelijk hoor :)

Meestal zitten er een stuk of 2 a 3 batterijen op het moederbord voor de bios. En jumpers zul je er niet aantreffen ;)
Ah, gelukkig :)

[ Voor 56% gewijzigd door _Brake_ op 08-06-2005 13:01 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
_Brake_ schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:00:
[...]
Hoe beveilig je een laptop nou écht dan?!
offtopic:
niet, alles is te kraken... maar zo goed mogelijk!
Safegaurd Easy van Utimaco , harde schijf encryptie. Beter ben ik nog niet tegengekomen.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

aZuL2001 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:13:
[...]

Safegaurd Easy van Utimaco , harde schijf encryptie. Beter ben ik nog niet tegengekomen.
Zolang mijn gevoelige docu's encrypted zijn is vind ik het best. Ik maak trouwens gebruik van http://www.truecrypt.org/

• tj33rd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 11:18
Bedankt voor jullie antwoorden. Er stonden gelukkig geen foto's etc op, maar wel een zeer belangrijk onderzoeksvoorstel. Maar ik geloof dat ze wel ergens een halve backup had gevonden, dus het gaat toch goedkomen.

Iemand toevallig een laptop te koop ;) ?

Tjeerd

Verwijderd

tj33rd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:38:
Bedankt voor jullie antwoorden. Er stonden gelukkig geen foto's etc op, maar wel een zeer belangrijk onderzoeksvoorstel. Maar ik geloof dat ze wel ergens een halve backup had gevonden, dus het gaat toch goedkomen.

Iemand toevallig een laptop te koop ;) ?

Tjeerd
Zal van 't weekend ff navraag doen. Misschien heeft mijn known-criminal nog wel
een 3 weken oude Acer 2354LC met blauw/gele tas
te koop voor weinig. ;) :)

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Ik heb de volgende laptop wel te koop:
Acer 2354LC (ongeveer 3 weken oud)
Blauw/gele tas gratis bijgeleverd.

Af te halen in omgeving Tilburg :P

edit: Foek, Bazzh was mij net voor :+

[ Voor 13% gewijzigd door arnax op 08-06-2005 17:44 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:38:

Dat weet ik nog net zo niet. Juist door het nieuws van de laatste tijd (denk aan peter r de vries) zijn mensen erg benieuwd wat er op laptopjes staat.
vbmot schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:02:
Sam bruteforcen hoeft totaal niet. Bootdiskje erin en klaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 08-06-2005 17:50 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

jozy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 02:27:
offtopic:
Hmm... Ik woon er al 5 jaar en van mij is nog nooit wat gejat. Tilburg is goed te doen, afhankelijk van de wijk, dat wel.

/me woont midden in het centrum, af en toe vage hangfiguren maar al met al goed te doen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 18:17 ]

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:36:
er zijn wel tools om je XP wachtwoord te resetten , stond laatst iets over in de Computer!totaal. Dus ik denk dat de dief je documenten wel kan achterhalen , als die zich ook maar een beetje in pc's interesseerd :|
Ik heb daar zo'n Linux boot-cdrom voor.
Geloof me .. NIKS is veilig op OS gebied. :|

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 12:55
Windows password beveiliging, geweldig hoe gozers op een lan uitloggen en dan denken veilig te zijn terwijl 9 van de 10 man geen administrator password opgegeven heeft.

Kwestie van ctrl+alt+del, inloggen met administrator, passw. leeg en klaar ben je :)

• vbmot
Bor de Wollef schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:48:
[...]

Sam bruteforcen hoeft totaal niet. Bootdiskje erin en klaar.
Dat is toch om een nieuw wachtwoord te injecten? Soms kan het handig zijn om het originele wachtwoord van de user te acherhalen, bijvoorbeeld als deze bestanden op de HD ge-encrypt heeft. Bovendien gebruiken mensen meestal hetzelfde wachtwoord voor hun pc, mail etc. Kortom, als je zoveel mogelijk privacy wil schenden kan het soms handig zijn om SAM te bruteforcen ;)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Licht aan het merk IBM(thinkpad) weet ik die hebben kwa veiligheid een vrij hoge standaard,
als je daar de notebook+hd beveiligt heeft een dief niks aan de data/notebook die 2 vormen een eenheid en ze zijn niet makkelijk te kraken. koppel je de HD los dan heb je in een andere pc er niks aan en de laptop boot niet zonder die 1ne HD (lastig als het mobo of HD dood gaat) dan is het enige om hem naar IBM te sturen...

voor de rest zijn HD encryptie programma's de enige oplossing om de data veilig te stellen, zodat ze niet gebruikt kunnen worden. maar het let niks om de dief hem te formateren en/of de bios te flashen voor door verkoop.

de enige oplossing voor je data is backup via de normale manier te backuppen. en daarnaast tja .. niet die 2 bij elkaar te bewaren. ik zou ook janken als ze mijn pc(s) jatten maar dat is eerder om de data dan de hardware ..

o ja als je HD geformateerd is er zijn programma's die zelfs na 11/12 formats je data terug kunnen halen ..
beste is om wanneer een HD nog draait aan een andere pc te hangen en met zo'n progie je data proberen te recoveren ( een goeie data backup die de schijf 1 op 1 copieert (kost wel een paar dvd's of een extra HD van even groot of groter) daarmee kan je wel uit de voeten)

[ Voor 19% gewijzigd door vso op 13-06-2005 02:32 ]

Tja vanalles

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

:P Stel je eens voor dat een iemand een laptop heeft gestolen en hier ga posten dat zijn laptop is gestolen en vraagt hoe makkelijk je bij zijn hardeschijf kan komen en iedereen post antwoorden hoe gemakkelijk het is om o wel niet bij de hd te komen :) :+ ben je dan niet medeplichtig?? aan het 'cracken'/'inbreken' van iemands privacy???

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Als je XP opstart met F8 en dan in veilige modus, is t maar te hopen of ze een goede administrator wachtwoord hadden... anders accounten gaan wijzigen en hup, bestanden zijn vrijgegeven. En idd, als de hdd niet encrypted was komen ze er makkelijk bij...

Maar iig, k denk wel als de inbreker echt je bestanden wou lezen, heeft ie ze nou al uitgeprint :+

Succes verder

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Pagina: 1