[Azureus] Door Azureus gaat me PC traag

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik ben op dit moment via Azureus een file van pak'em beet 4gb aan het downloaden, en ik zit op 25% (1gb dus).
Ik heb hem vanavond al een tijdje aan laten staan, en toen ik terug kwam was mijn pc ontzettend traag en aan het pruttelen. Ene Javaw.exe was de oorzaak. Nou weet ik dat die bij Azureus zit. Dus Azureus is de oorzaak van het zo traag gaan van mijn pc nu.
Volgens mij gaat het ook hoe langer je hem aan hebt staan hoe erger het wordt...maar dat weet ik niet zeker.
Kan ik mijn pc gewoon vannacht aan laten staan? (oververhitting, weetiket)
Of (beter misschien) kan ik mijn torrent overhevelen naar een ander torrent-programma, maar zonder dat ik mijn 25% kwijt ben? Ik kan na Azureus af te sluiten, hem wel gewoon nog een keer openen in Edonkey ofzo, maar dan moet ik overnieuw beginnen en met al 1gb gedownload heb ik daar niet zo'n zin in.

Alvast bedankt.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Oververhitting? Nee, niet als je er een goede koeler op hebt... En tja Azureus is java-based, en dat wil nog wel eens wat system resources vreten als je een wat mindere pc hebt.. misschien kun je je system specs eens posten?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Het is mij ook nog onbekend waarom azureus zoveel resources vraagt! Het is het Java-gedeelte van het programma wat zo veel van je pc vraagt, meestal is dit op momenten dat een deel van het bestand binnen is.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Je kan je torent (GTA SA >:) ) gewoon opnieuw laden en als plek geef je hem dan aan waar de 25% al staat. :)

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 00:39

Dr C

met C en CK

Ik merk het ook duidelijk met mijn 3,0gHz PC. Die azureus is dan wel de snelste bittorent client, maar dat heeft wel z'n prijs helaas...
Ik weet dat BitComet iig andere extensies gevruitk voor incomplete downloads, dus dat zal niet lukken. Andere wet ik niet.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Jaja, GTA:SA is em ja :P
Maar uit me hoofd heb ik een 1,8Ghz PC, met 768MBSDRAM, 60GB(15 vrij).
Dank voor de replies!
Okay, gelukkig ben ik niet de enige die last van Azureus heeft.
Weet iemand dan misschien een andere bittorrentclient waarbij je kan zeggen waar je je file wilt en ik dus zou kunnen resumen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als je NOD32 als virusscanner draait moet je even javaw.exe (staat op meerdere plaatsen op je computer) aangeven dat hij die niet moet scannen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Modbreak:Je bijdrage was nuttig misschien, maar overige inhoud van je tekst mag dus NIET

[ Voor 80% gewijzigd door bjck op 08-06-2005 08:23 ]

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 20:45
cramwinckel schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:17:
Ik merk het ook duidelijk met mijn 3,0gHz PC. Die azureus is dan wel de snelste bittorent client, maar dat heeft wel z'n prijs helaas...
Ik weet dat BitComet iig andere extensies gevruitk voor incomplete downloads, dus dat zal niet lukken. Andere wet ik niet.
ik ben laatst overgestapt op bitcomet... en ik knan gewoon verder downloaden! je moet in het venster waar hij de bestanden weer geeft, ander de balk waar staat waar je m wilt hebben een vakje veranderen. Er staat standaard op downloaden en moet je veranderen in vervolgen oid.
let wel op: als je gedownloade files hier staan(voorbeeldje): ...torrent\gtaSA
dan moet je de map torrent selecteren.

werkt toppie!

Verwijderd

Zoek eens op spyware, toen ik dit programma had zat mijn pc bomvol met spyware :X
Daarom heb ik het niet meer ;)

Verwijderd

Probeer eens de vorige versie van azureus(2.2.0.2 dacht ik). Bij mij werkt de nieuwste versie helemaal niet en ik heb gelezen dat er ook problemen op kunnen treden zoals jij die omschijft.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 16:30
Azureus is een prima programma! Ik draai het op mijn download bakkie (Celeron 300 Mhz met 128MB RAM) en heb nu al een uptime van 77 dagen (moet nu wel plat voor een update helaas) met Windows 2000 Professional.

Af en toe loopt dat Java wat te rotzooien met netwerk disconnects, maar daar merk ik niks van. Pc staat in een kast, met alleen power en netwerk eraan, 24/7 te draaien, en de temps blijven normaal. Processor en RAM gebruik zijn wel 100% meestal...

Ik ben er erg tevreden over!

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 18:27
Ik sneakte ff hier naar binnen via Google. Maar wat mij opvalt is dat Javaw.exe "flipt" als je Nero ook aan hebt, daar bedoel ik mee dat hij dan minimaal het tienvoudige van mijn CPU gebruik vreet.

Ook ging mijn McAfee flink protesteren, die wou opeens iets van 90% van mijn CPU gebruik hebben.

Nu ik dus McAfee heb uitgeschakeld en ben gestopt met het branden van een DVD is er niks meer aan het handje, mijn CPU gebruik staat nu op ongeveer 2%-4% met azureus aan.

Dus wellicht is het een conflict met andere programma's. Hoop dat je daar wat aan hebt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 08:41:
Probeer eens de vorige versie van azureus(2.2.0.2 dacht ik). Bij mij werkt de nieuwste versie helemaal niet en ik heb gelezen dat er ook problemen op kunnen treden zoals jij die omschijft.
Precies wat je schrijft: de nieuwe versie van Azureus maakt de PC bij veel gebruikers heel erg traag.
Dus iedereen die problemen heeft met Azureus doet er verstandig aan om de oude versie (2.2.0.2.)weer te installeren.
Ik heb veel help files doorgelezen op Internet maar ben er na uren van proberen niet uitgekomen om de nieuwste Azureus zonder laag CPU gebruik te draaien :(

Erg jammer, ben juist zo iemand die altijd de nieuwste versie gelijk wil hebben.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Zorg dat je wel versie 1.5 van Java hebt, Azureus bugt enorm op oudere versies (de 1.4.x reeks) (Geheugenlek in de 1.4.x JVM net in een stuk wat Azureus veel gebruikt)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 18:27
* Steph Kai surft even naar download.com en downloadt daar gelijk even de "hartelijk in ontvangst genomen" tips _/-\o_

Want, een betere oplossing is beter dan een misgeschoten hamster :z

[ Voor 7% gewijzigd door Steph Kai op 22-06-2005 15:21 ]

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 20:45
ik had deze problemen dus ook, en ben maar overgestapt op BITcommet, werkt perfect, maar 1 of 2% cpu ussage en iets van 25mb geheugen _/-\o_ . Je moet wel goed opletten hoe jeje oude downloads kan hervatten, maar daarna werkt het perfect
Pagina: 1