Aan/uit probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:49
Ik heb nu ongeveer een 2-tal maanden een nieuwe pc gekocht.Ik heb deze laten samenstellen in de winkel zelf.Er deed zich een probleem voor dat de pc soms van zichzelf aanschoot.
Ik heb hem daarvoor terug binnengedaan voor dit op te lossen en ze hadden mij gezegd dat ze wat settings in de bios hiervoor hebben moeten aanpassen.
Nu heb ik mij sinds dit weekend een andere voeding geplaatst en telkens ik de pc via het start menu uitzet springt hij direct weer aan waarna ik hem dan maar weer uitzet via de gewone on/off schakelaar.
Wat zou dit kunnen zijn?Ik dacht aan ergens een slecht contact of zo??

Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro | BMW 330i G21 LCI2 xDrive

Verwijderd

Nadat je je nieuwe voeding hebt geinstalleerd, is je bios gereset... (waarschijnlijk)

Dit is meestal je WOL (wake on lan) functie, laat em weer even uitzetten door de winkel, of doe het zelf, zoek even met de search ;)

• ikbenben
Thx voor de tip :)

Maar ik zie eigenlijk niet in waarom de bios zichzelf reset door een andere voeding te steken,dat wordt toch niet gedetecteert...denk ik :?

Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro | BMW 330i G21 LCI2 xDrive

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Waarschijnlijk is je batterijtje leeg die nodig is om je bios settings te bewaren, en omdat je je voeding vervangen hebt, kon daar ook geen stroom van gehaald worden ;)

• ikbenben
cls schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:50:
Waarschijnlijk is je batterijtje leeg die nodig is om je bios settings te bewaren, en omdat je je voeding vervangen hebt, kon daar ook geen stroom van gehaald worden ;)
Maar ik heb mijn pc nog maar een 2-tal maanden...dat zou al rap zijn niet? :?

Verwijderd

ikbenben schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 01:46:
[...]

Maar ik heb mijn pc nog maar een 2-tal maanden...dat zou al rap zijn niet? :?
Wie zegt dat je er een nieuwe in heb gekregen, of dat het geen maandag ochtend celletje is ?

Verder zou ik eens zoeken op hoe lang zo een batterij je BIOS settings vasthoud, dan weet je je antwoord gelijk, aangezien je niet vermeld hoe lang de pc van het stroom af is geweest ;)

Je moederbord beschrijving eens doorlezen is ook vaak wel handy, daar staan de meeste dingen toch wel duidelijk in omschreven :) Het leren, werd me vroeger verteld, begint bij een goed boek, enjah, ze hebben gelijk 8)7

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ga ajb eerst zelf even dingen uitproberen/uitzoeken. Begin inderdaad met het lezen van het bijbehorende boekje en check het batterijtje even :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.