Toon posts:

notebook review Acer Aspire 1692WLMi

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Review Acer Aspire 1692WLMi

Vrijdagmiddag besteld, maandagmiddag werd ik gebeld dat notebook afgehaald kon worden.
Ik heb m bij Plover Systems in Nieuwegein via internet besteld. Heb hun eerst nog enkele emails gestuurd. Deze werden snel en correct beantwoord. Dinsdagochtend de notebook opgehaald. Kon plaatsnemen in een soort wachtruimte waar je ook magazines kon lezen en koffie drinken. Bijna direct kwam er een medewerker met de notebook. Hij maakte de gesealde doos open en liet even zien dat alles er inzit. Betalen kan met de PIN. Tot zover dus uitermate tevreden over Plover. Gratis parkeren voor de deur. Als je er nog nooit bent geweest rij je er wel zo aan voorbij. Zit op een plek waar je het niet verwacht en er hangen geen grote reclame borden.

Specs Acer Aspire 1692.

Intel Pentium M Centrino 1.73 Ghz, 533Mhz FSB, 2mb L2 cache
1024 mb DDR2 ram geheugen
100 GB, 5400 rpm harde schijf
15,4 inch crystalbrite scherm
Ati Radeon X700 128 mb videokaart
WLAN, Bleutooth, double layer dvd brander

Productcode LX.A6605.083

Prijs € 1259,-
In de doos zit naast de notebook nog de adaptor welke redelijk klein is. Een envolop met allemaal garantievoorwaarden. Een handleiding van de notebook alsook van windows XP.
Een telefoonkabel voor het inbelmodem. En 12 cd-roms. 1 van norton antivirus, 1 van NTI cd&dvd maker, 1 bootable system cd en 3 setjes van 3 recovery cd’s. 1 setje voor elke taal dus. Standaard internationale garantie van 1 jaar welke je in de eerste 90 dagen voor € 146,- nog uit kunt breiden naar 3 jaar on-site. Kijk het dus eerst een tijdje aan voordat ik dat zou beslissen.

Als je voor het eerst de notebook opstart moet je keizen welke taal je wilt. Frans, Nederlands of Engels. Dan worden er nog een hoop dingen automatisch geinstalleerd en enkele malen opgestart. Wanneer die daar eenmaal klaar is valt het mij eigenlijk wel tegen dat er vrij weinig software opstaat. Eigenlijk alleen het minimale. Windows Xp Home edition, brandersoftware, antivirus software en een aantal programma’s van acer zelf. Powermanagement en dat soort dingen.

Het scherm is prachtig mooi maar je moet er van houden. Nu valt mij pas echt op hoe spiegelend het is. Als de notebook uitstaat kan je je er gewoon in scheren. De tijd zal moeten uitwijzen of ik er positief over blijf. Het is zeker iets om heel goed over na te denken want als je maar iets licht van achteren heb dan zie je jezelf heel duidelijk in het scherm. Ik heb geen enkele dode pixel kunnen ontdekken.
De notebook voelt degelijk aan maar dat zal de tijd uit moeten wijzen.

De harddisk is opgedeeld in 2 partities. C: drive van 55 gb en D: drive van 45 GB.
De D: schijf is helemaal leeg.

Ik heb gelijk Farcry en Wolfenstein erop geinstalleerd. Beide spellen draaien op hoogste kwaliteit vlekkeloos.
Ook gelijk begonnen de accu helemaal leeg te trekken. Na 2 uur en 45 min geeft de notebook een 10% waarschuwing om over te schakelen op netstroom. In die bijna 3 uur ben ik constant bezig geweest met programma’s te installeren en data te kopieren, alsmede een dvd afspelen met de helderheid van het scherm op 75% en proccesor snelheid ook op 75%. Op de accu is de notebook fluisterstil. Alleen de cd-drive hoor en voel je wel als deze bezig is. Verder helemaal niks. Heb niet gemerkt dat de fan aangaat. Op netspanning staat deze naar mijn idee wel constant aan. Maar ook dan is het zeker niet storend. De notebook wordt wel wat warm maar wat is TE warm? het is warm, niet heet en ik vindt het niet storend. De warmte zit vooral aan de onderkant in het midden. Ook voel je wat warmte tussen toetsenbord en muis touchpad.
Het geluid wat uit de speakers komt is natuurlijk de standaard laptopkwaliteit. Niet goed maar ook niet slecht.

Het wireless LAN gebeuren heb ik nog niet echt aan de praat gekregen. Mijn medion desktop heeft ook WLAN en ze zouden elkaar dan toch gelijk moeten zien?? Ik heb helemaal geen ervaring met WLAN. Ga er voorlopig maar vanuit dat het wel werkt en dat het iets is wat ik zelf niet goed doe.

Als ik een dvd film afspeel via windows mediaplayer (versie 9) is het beeld niet geheel schermvullend. Aan alle kanten zit nog een zwarte rand van ongeveer 3 cm. Dit wil ik natuurlijk niet dus moet ik nog uitvogelen. Wel kristalhelder beeld.
Als ik dezelfde dvd afspeel via de acer software is het wel geheel schermvullend maar minder scherp en mooi beeld als via mediaplayer. Iemand een goeie tip voor een dvd afspeel proggie?

Van de week eens een dvd branden om dat uit te testen.

Mijn eerste indrukken zijn dus erg positief. Mijn vorige laptop was een dell inspirion 1 ghz van 4 jaar oud dus deze acer is natuurlijk een hele vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij schrijft dat er bluetooth op zit, heb je dat getest, want ik dacht dat de 1692 daar niet standaard mee uitgevoerd was, daarom wilde ik hem ook eigenlijk niet: zit er een BT knop op de voorkant die niet functioneel is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie review! Die mag ik wel in mijn TS van het 1690 Ervaringen topic zetten he?

Volgens mij zit er geen BT op, maar wel dat lampje, BT kun je er later zelf nog inzetten.
Ik heb gelijk Farcry en Wolfenstein erop geinstalleerd. Beide spellen draaien op hoogste kwaliteit vlekkeloos.
Oh? In reviews is dit namelijk niet zo. Heb je echt alles op Very/Ultra high met FarCry? En op 1280x800? Ondersteund het spel eigenlijk breedbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
hebben ze in die reviews dan niet de versie met de x600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet zeker of er nou wel of niet bleutooth inzit. er zit wel een knop voor bleutooth aan de voorkant. als je die indrukt zie je op het scherm met groenen letters de tekst "geen apparaat" verschijnen. bij de knop zit een logo wat volgens het boekje voor bleutooth staat. misschien is het dus wel een loos knopje en kan je bleutooth later inbouwen.

heb Farcry net nog eens gedraaid met alles op de hoogste settings en op de accu. Het spel is dan toch wel wat trager. de beeldkwaliteit is nog steeds super maar als er dan schietende mannetjes verschijnen begint alles wat trager te lopen. ik zelf zie geen verschil tussen High en Very High.
Wolfenstein met alles op de hoogste settings draait nog steeds perfect. beide spellen zien er in breedbeeld goed uit. niet vertekent ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je draait Far Cry helemaal maxed out? Met Aniso filtering en AA op max? Serieus? Op welke setting doe je dit dan?

Maar als ik het goed begrijp zit er dus geen bluetooth op? Dat is wel jammer omdat je dan die knop voor jan met de korte achternaam hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Na lang wikken en wegen heb ik 'm net besteld! Uiteindelijk leek deze mij de 'best value for money' te geven. Zal wel een korte review en wat pics plaatsen zodra ik hem binnen heb (hopelijk morgen of overmorgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, net weer even Farcry geprobeerd. deze keer op netspanning dus max proccesorkracht.

settings:

game options:
Enable gore: ja
Corpse stay 30 secs
Machine spec: Very High

video settings:
Resolution 1280x800x32
Anti Aliasing: 6 x samples
Full Screen: ja
Vertical sync: ja
Play background video: ja
Render mode: improved

advanced video settings
Texture quality: very high
Texture filter quality: Trilinear
Anisotropic Filtering Level: 8
Particle count: Very High
Special effects Quality: Very High
Environment Quality: Very High
Shadow Quality: Very High
Water Quality: Very High
Lightning Quality: Very High

hogere settings zijn volgens mij niet mogelijk. Het spel draait goed. zeker niet slecht maar denk toch wel ietsje langzamer als met settings op High. Heb maar even een heel klein stukje van het begin gespeeld. Het is met deze bovenstaande settings zeker wel goed speelbaar en de beeldkwaliteit is echt supergoed.

Er zit denk ik toch geen bleutooth op. De notebook is er dus wel op voorbereid. bij configuratiescherm staat ook zo'n plaatje voor bleutooth. ,maar als je er op klikt en kijkt naar COM poorten, Hardware en Apparaten is alles leeg. dus zit er niks in lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn dus goeie resultataten en inderdaard: deze laptop heeft een zeer hoge value for money. Ik ga hem denk ik ook halen, misschien... aan de andere kant kun je er ook een nemen met een Dothan 750 en daar later nog eens een snellere hdd inzetten ... en meer geheugen.
sja...

offtopic:
Blue = blauw
Bleu = :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zitten kijken naar de 4101wlmi maar deze voor een 200 euro extra is wel heel relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorusje
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
mmm, klinkt goed die review, Ik heb em besteld bij OBCS. Ik kan eigenlijk niet wachten.
Ik kan ook geen goede closeup foto's van het apparaat vinden op internet, heeft iemand
een idee?

Wat ik trouwens echt vreemd vind is dat er geen DVI op zit? Dat mag je toch eigenlijk
wel verwachten van een laptop met een X700.

Wat is het merk van de dvd speler. Mijn vorige (acer TM8003) had een Matshita (panasonic), echt een ongelovelijk k*t ding, vooral met voordelige DVD-R etjes wist ie totaal geen raad.

afwachtend verblijf ik bij de voordeur...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou heb even gekeken maar hier zit ook een matshita in. heb ook van die mediamarkt dvd's en zal t van de week zeker even uit gaan testen.

edit: heb t gelijk maar even gedaan. dvd geript met decrypter en gebrand met shrink. ging perfect. dvd afgespeeld op de gewone dvd speler. kristalhelder beeld.
heb DVD+R 1X-8X schijfjes van MMORE. branden ging met 8xspeed. 10 minuutjes ongeveer.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorusje
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Tja, matshita brengt geen nieuwe firmware's uit. Alleen hun standaard versie 1.0. Home-build-firmware's zoals die volop te krijgen zijn voor NEC -drives, zijn ook niet te vinden op het net.

MMore's zijn altijd wel van goede kwaliteit (is mijn ervaring), heb je toevallig ook platinum 8x liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geen platinums hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
het komt er misschien dus op neer dat je kwaliteits dvd's moet gebruiken. Maar dat deed ik toch al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marteltor schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:47:
het komt er misschien dus op neer dat je kwaliteits dvd's moet gebruiken. Maar dat deed ik toch al :)
MMORE behoort toch niet tot de kwaliteits dvd's? het brand prima en goedkoper dan 10 stuks voor € 9.99 heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:56:
[...]

MMORE behoort toch niet tot de kwaliteits dvd's? het brand prima en goedkoper dan 10 stuks voor € 9.99 heb ik nog niet kunnen vinden.
Tip: http://www.ddvd.info/nl/ (en zo zijn er nog vele andere winkels). Kan je een hoop geld schelen. Dan is 9.99 voor 10 ineens érg prijzig! :)

p.s. ik zit te wachten op mijn ophaalmailtje van bestelacer.nl - kan niet wachten tot ik 'm heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja je hebt gelijk. supergoedkoop daar. maar wel 5.75 verzendkosten. ik koop ze meestal per 10 ofzo. maar duitsland schijnt 70% goedkoper te zijn met cd-r en dvd-r dan nederland omdat ze daar geen kopieerbelasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 16:58
Klopt, als je ze in Duitsland besteld ben je importeur en moet jij zorg dragen over het afdragen van die kosten in Nederland... Wie dat doet? Geen idee :+

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk gaat deze discussie gewoon over de Acer Aspire 1692 (goh).

Dus, mijn vraag aan jullie. Graag doorgaan in dit forum :)
[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 1694WLMI[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorusje schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:35:
mmm, klinkt goed die review, Ik heb em besteld bij OBCS. Ik kan eigenlijk niet wachten.
Ik kan ook geen goede closeup foto's van het apparaat vinden op internet, heeft iemand
een idee?

Wat ik trouwens echt vreemd vind is dat er geen DVI op zit? Dat mag je toch eigenlijk
wel verwachten van een laptop met een X700.

Wat is het merk van de dvd speler. Mijn vorige (acer TM8003) had een Matshita (panasonic), echt een ongelovelijk k*t ding, vooral met voordelige DVD-R etjes wist ie totaal geen raad.

afwachtend verblijf ik bij de voordeur...

;)
Ben zelf ook op zoek geweest naar de 1692 en vond deze Duitse ftp van Acer:

ftp://ftp.acer.de/IMAGES/...s/Acer_Aspire_1690_Serie/

Met HQ foto's van de 1690 serie.. Veel kijkplezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil een Aspire 1692 eigenaar zo vriendelijk zijn om wat screenshots van Far Cry, Half Life 2 en andere games (eventueel) te posten? (op max speelbare quality settings) Ik ben bijna over de streep wbt de aankoop en dit zou mijn laatste zetje kunnen worden als ik eens kan kijken hoe het eruit ziet ;)

Ook zou het wel leuk zijn als wat eigenaars eens foto`s zouden willen posten van hun aanwinst?

Als je geen webspace hebt kun je me foto`s mailen: a.dewaal @ gmail.com

Overigens heb ik een 17" tft staan met DVI en VGA aansluiting. Geeft het geen vervormd beeld als ik die aansluit op de laptop? Ik bedoel mindere kwaliteit dan met DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het centrale topic voor de 1690 serie: [rml][ Ervaringen] Acer Aspire 1694WLMI[/rml]
Graag daar verdere berichten over deze laptop Dan is het wat overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:06:
oke, net weer even Farcry geprobeerd. deze keer op netspanning dus max proccesorkracht.

settings:

game options:
Enable gore: ja
Corpse stay 30 secs
Machine spec: Very High

video settings:
Resolution 1280x800x32
Anti Aliasing: 6 x samples
Full Screen: ja
Vertical sync: ja
Play background video: ja
Render mode: improved

advanced video settings
Texture quality: very high
Texture filter quality: Trilinear
Anisotropic Filtering Level: 8
Particle count: Very High
Special effects Quality: Very High
Environment Quality: Very High
Shadow Quality: Very High
Water Quality: Very High
Lightning Quality: Very High

hogere settings zijn volgens mij niet mogelijk. Het spel draait goed. zeker niet slecht maar denk toch wel ietsje langzamer als met settings op High. Heb maar even een heel klein stukje van het begin gespeeld. Het is met deze bovenstaande settings zeker wel goed speelbaar en de beeldkwaliteit is echt supergoed.

Er zit denk ik toch geen bleutooth op. De notebook is er dus wel op voorbereid. bij configuratiescherm staat ook zo'n plaatje voor bleutooth. ,maar als je er op klikt en kijkt naar COM poorten, Hardware en Apparaten is alles leeg. dus zit er niks in lijkt mij zo.
Heb je review ook gelezen op Kieskeurig.nl en ben zeer benieuwd naar het geluid wat de fan produceerd op het moment dat je bv FarCry speelt. Kun je (of iemand anders) misschien een indicatie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal, ik heb woensdag mijn acer 1692 bij plover besteld, en zaterdag binnen ( betaalmethode vooruitbetaling )

Net als de vorige review moet ik zeggen dat het een geweldige laptop is naar mijn mening. Het scherm is echt fantastisch!!!! zo helder en scherp vooral met foto's is het ideaal en gamen ziet er ook prachtig uit. zo speel ik battlefield 2 vloeiend op medium settings en enkele hoog ( special effects e.d. ) 1024x768. alhoewel ik moet de settings niet hoger zetten want dan loopt hij voor geen meter :(
Een uitstekende laptop dus om de nieuwste games op te spelen!!!

De laptop is naar mijn mening lekker licht en plat + de accu is erg klein wat toch wel ideaal is met het vervoer van de laptop!!!!!
Eigenlijk kan ik bijna alleen maar positieve punten opnoemen van deze laptop maar uiteraard geen laptop is perfect. alhoewel deze laptop erg weinig minpunten heeft wil ik ze toch wel is even opnoemen:

- usb en ps2 poort aan zijkant vind ik wat irritant als je utp kabel ( netwerk ) wil aansluiten en of je een usb muis wilt aansluiten.
- hoewel het scherm echt een aanrader is het is gigantisch mooi! zogauw je er buiten met werkt denk dat je beter voor een scherm kan gaan zonder crystalbright of iets dergelijks.

Nu krijg ik al weer zere vingers van het typen en opsommen,

Ik vroeg bij Plover ( wat denk ik wel goed bekent staat om service ) hoe het zat met de service van acer , hij maakte er het volgende van : Dat Acer in een jaartijd marktleider is geworden en dat het klopte dat de service het afgelopen jaar minder was, maaar!!! dat acer beloofd had aan hun dat ze hun service aanzienbaar gingen verbeteren. ( misschien een verkooppraatje misschien ook niet )
wie weet de toekomst mag het mij leren >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 1694WLMI[/rml]

Graag daar verder..
Ik vraag wel aan een mod om er Ervaringen 169x van te maken, staat wat duidelijker. Maar dat is het centrale topic voor ALLE Acer Aspire 1690 series!

Oke, de titel is gemaakt, graag verder daar dus

(Slotje?)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 10:54 ]

Pagina: 1