Dag mensen ik zet met de volgende vraag. Heb sinds vandaag een Catalyst 3500 Series xl gekocht en nou was ik bezig te programmeren. Het is weer even terug denken aan die mooie schooltijd maarre vooruit heb het nu zover dat op de default vlan 1 nou internet werkende heb. Heb op vlan 1 het volgende ingesteld:
IP adres: 10.0.0.3
Subnet: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.0.0.138
Nou heb ik dus de utp naar mijn pc op poort 2 aangesloten en deze zit ook in vlan 1 maarre als ik nou poort 2 op een aparte vlan wil met een eigen ipadres hoe is dat te realiseren en wat moet ik daar voor uitvoeren. Dit moet toch in principe te doen zijn of niet!! Wie kan mij helpen en heeft er ideen. Ben al een middag aan het zoeken en kan er niet echt uitkomen!!
IP adres: 10.0.0.3
Subnet: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.0.0.138
Nou heb ik dus de utp naar mijn pc op poort 2 aangesloten en deze zit ook in vlan 1 maarre als ik nou poort 2 op een aparte vlan wil met een eigen ipadres hoe is dat te realiseren en wat moet ik daar voor uitvoeren. Dit moet toch in principe te doen zijn of niet!! Wie kan mij helpen en heeft er ideen. Ben al een middag aan het zoeken en kan er niet echt uitkomen!!