Sinds kort heb ik een laptop en dus heb ik het probleem dat waarschijnlijk iedereen heeft met een 2de computer... synchronisatie. Tenminste, dat zou ik denken, maar ik kan weinig vinden hoe ik mijn thunderbird mail boxen nou precies synchroon kan houden. Dus vandaar.
Wat ik wil is dat alle mail folders gelijk blijven, waarbij er geen e-mails verloren gaan. Dus ook niet in send folders. Soms gebruik ik mijn laptop als hoofdcomputer, vaak mijn gewone computer. Beide gebruik ik om e-mail te versturen.
Op dit moment kan ik redelijk synchroniseren met het programma fullsync. Dit programma synchroniseert gewoon de thunderbird mail folder van mijn laptop met die van mijn gewone pc. En doet/kan dat bidirectioneel. Problemen waar ik echter tegenaan loop zijn:
Ik hoop dus dat iemand mij kan helpen, bij voorbaat dank!
Wat ik wil is dat alle mail folders gelijk blijven, waarbij er geen e-mails verloren gaan. Dus ook niet in send folders. Soms gebruik ik mijn laptop als hoofdcomputer, vaak mijn gewone computer. Beide gebruik ik om e-mail te versturen.
Op dit moment kan ik redelijk synchroniseren met het programma fullsync. Dit programma synchroniseert gewoon de thunderbird mail folder van mijn laptop met die van mijn gewone pc. En doet/kan dat bidirectioneel. Problemen waar ik echter tegenaan loop zijn:
- Ik moet eerst beide programma's e-mail laten ophalen, anders worden sommige e-mails opnieuw opgehaalt (ik laat dus al mijn e-mail voor x aantal dagen op de server staan).
- Doordat eerst e-mail moet worden opgehaalt veranderen de data van de bestanden... waardoor bepaalde bestanden van mailboxen een datum/tijd mee krijgen die niet de meest up to date staat weergeven (toelichting: wanneer ik b.v. de inbox opruim op de computer, en daarna een sync operatie uitvoer... is de kans aanwezig dat de data/tijd net niet over eenkomen en ik dus weer opnieuw moet opruimen.
- Verwijderde folders worden weer opnieuw aangemaakt bij synchronisatie...
- (EDIT) Bovendien is het een (minder) nadeel dat ik mappen geshared moet hebben staan op de laptop (of host computer), die ik wel gelimiteerd kan hebben tot 1 gebruiker, maar mooier zou zijn dat ik tijdelijk een sync programma kan starten op beide pc's die tijdelijk een verbding kan opzetten, en daarna weer sluit.
Ik hoop dus dat iemand mij kan helpen, bij voorbaat dank!
[ Voor 13% gewijzigd door :murb: op 07-06-2005 21:46 ]