Slecht werkende Sitecom DC-207 router

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Bij mijn vriendin thuis wordt een Sitecom DC-207 router gebruikt om hun @home verbinding te verdelen onder 4 studenten. Dit heeft een tijd goed gewerkt. Echter, sinds een aantal dagen wordt de verbinding steeds slechter. Na verloop van tijd werkt Internet helemaal niet meer en moet de router gereset worden. De router gebruikt de laatste firmware.

Nu ben ik eens vanaf mijn Debian router gaan pingen naar die router en krijgt geregeld dit antwoord:
code:
1
2
3
wrong data byte #33 should be 0x21 but was 0x23
#8      8 9 a b c d e f 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 1a 1b 1c 1d 1e 1f 20 23 22 23 24 25 26 27
#40     28 29 2a 2b 2c 2d 2e 2f 30 31 32 33 34 35 36 37

Dit krijg ik willekeurig, soms vaak achter elkaar, soms een tijdje niet. Het is altijd dezelfde byte (#33) die op dezelfde manier corrupt is (0x23 ipv 0x21).

Wat kan er aan de hand zijn? Is dit ding hardwarematig niet meer in orde?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Iemand nog een idee?

Verwijderd

Mjah, probeer het standaardwerk eens: firmware upgrades, kabeltje vervangen, etc.

Maar Sitecom staat nou niet bepaald bekend om de stabiliteit / degelijkheid van zijn producten. Waarom gebruik je die Debian bak niet gewoon als main-router? :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Die Debian machine staat gewoon bij mij thuis als router, en die Sitecom bij mijn vriendin. Firmware is al geupdate, dat hielp helaas niet.

Verwijderd

Kaassoevlee schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 16:33:
Die Debian machine staat gewoon bij mij thuis als router, en die Sitecom bij mijn vriendin. Firmware is al geupdate, dat hielp helaas niet.
Ik weet niet hoeveel je tijd je waard is, maar donder die Sitecom weg en koop een beetje chrtistelijke router. Kost een paar tientjes, gedeeld door vier man, en je bent er vanaf. Een half uur is nog teveel werk voor het ding ;)

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 15:37
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 16:37:
[...]

Ik weet niet hoeveel je tijd je waard is, maar donder die Sitecom weg en koop een beetje chrtistelijke router. Kost een paar tientjes, gedeeld door vier man, en je bent er vanaf. Een half uur is nog teveel werk voor het ding ;)
Doet het bij mij toch al 2 jaar probleemloos ;) De TS zit niet echt te wachten op het afkraken van zijn router.

Verwijderd

Viking Kvinne schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:29:
[...]

Doet het bij mij toch al 2 jaar probleemloos ;) De TS zit niet echt te wachten op het afkraken van zijn router.
Dus ga je een tijd lopen freubelen aan een router die niet wil, en slechts drie tientjes max kost? Kosten / baten analyse, we hebben het hier niet over een Cisco. Trek er 10 euro pp in dat huis voor uit en koop wat fatsoenlijks. :)

Verwijderd

Kaassoevlee schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:21:
Bij mijn vriendin thuis wordt een Sitecom DC-207 router gebruikt om hun @home verbinding te verdelen onder 4 studenten. Dit heeft een tijd goed gewerkt. Echter, sinds een aantal dagen wordt de verbinding steeds slechter. Na verloop van tijd werkt Internet helemaal niet meer en moet de router gereset worden. De router gebruikt de laatste firmware.
Klinkt als een volgelopen NAT-table. Eerst volgende keer dat de verbinding 'uitvalt' controleer dan eens of vanaf het lan op de router is te komen. Is dat het geval, probeer daarna dan eens via het lan op de servicepagina van het modem te komen (http://192.168.100.1), lukt dit niet dan zijn er dus te veel openstaande connecties.

Die openstaande connecties worden na verloop van tijd verbroken, alleen duurt dat redelijk lang.
Nu ben ik eens vanaf mijn Debian router gaan pingen naar die router en krijgt geregeld dit antwoord:
code:
1
2
3
wrong data byte #33 should be 0x21 but was 0x23
#8      8 9 a b c d e f 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 1a 1b 1c 1d 1e 1f 20 23 22 23 24 25 26 27
#40     28 29 2a 2b 2c 2d 2e 2f 30 31 32 33 34 35 36 37

Dit krijg ik willekeurig, soms vaak achter elkaar, soms een tijdje niet. Het is altijd dezelfde byte (#33) die op dezelfde manier corrupt is (0x23 ipv 0x21).

Wat kan er aan de hand zijn? Is dit ding hardwarematig niet meer in orde?
Als dezelfde byte steeds veranderd is, denk ik niet dat er iets stuk is, dan zou je eerder random waarden op random plekken verwachten.

Maar ik ben een dergelijke melding niet eerder tegengekomen, dus ik zou niet zekerheid een oorzaak aan kunnen wijzen.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:22:
[...]

Dus ga je een tijd lopen freubelen aan een router die niet wil, en slechts drie tientjes max kost? Kosten / baten analyse, we hebben het hier niet over een Cisco. Trek er 10 euro pp in dat huis voor uit en koop wat fatsoenlijks. :)
Niet om het een of ander, maar de Sitecom DC-207 komt uit de fabrieken van AMIT rollen, en exact hetzelfde model is ook door oa 3Com, D-Link en US Robotics verkocht.

Daarbij is het een uitontwikkeld model, met een volwassen firmware dus. Enige nadeel is misschien de wat kleine NAT-table, verder is het gewoon een stabiele router.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:59:
Niet om het een of ander, maar de Sitecom DC-207 komt uit de fabrieken van AMIT rollen, en exact hetzelfde model is ook door oa 3Com, D-Link en US Robotics verkocht.

Daarbij is het een uitontwikkeld model, met een volwassen firmware dus. Enige nadeel is misschien de wat kleine NAT-table, verder is het gewoon een stabiele router.
Hedkandi \o/ :w

Mjah, probleem is mijn ervaringen (en die van familie / vrienden) met Sitecom producten. De support is allemaal niet geweldig, en het spul is niet al te degelijk (die imagetank van ze anyone?)

Als het inderdaad het aantal connecties is, even uitzoeken wie er p2pmeuk heeft open staan :) Maar normaal gesproken crasht een router gewoon keihard als z'n memory vol zit :) Althans, dat deden ze hier wanneer ik ze over de clinch aan het jagen was terwijl we met een paar man aan het lannen / leechen waren :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 19:17 ]

Pagina: 1