Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
Indien je nog binnen de garantieperiode zit, zou ik contact opnemen met Asus. Als je zelf gaat lopen knutselen, raak je ook garantie kwijt natuurlijk.
Zit je echter daarbuiten, zou ik eens beginnen met het ontleden van dat koelblok. Zo te zien zijn er een aantal duidelijke schroeven waar je mee kan beginnen. Misschien is het wel een erg duidelijk mankement, wat makkelijk zelf op te lossen is. Checken op vuil etc.
done
Zit je echter daarbuiten, zou ik eens beginnen met het ontleden van dat koelblok. Zo te zien zijn er een aantal duidelijke schroeven waar je mee kan beginnen. Misschien is het wel een erg duidelijk mankement, wat makkelijk zelf op te lossen is. Checken op vuil etc.
done
[ Voor 15% gewijzigd door Roamor op 07-06-2005 22:42 ]
Verwijderd
Het kan zijn dat door dat de fans misschien een tijdje door
vuil enz hebben stil gestaan. Het draadje dat de koelers van
stroom voorziet kan daardoor doorgebrand zijn zodat de koelers
het nu helemaal niet meer doet.
Probeer ff na te kijken door het liefst onder een grote lamp je
kaart goed te bekijken. Ook op eventuele zwarte plekken enz.
Als je nog garantie hebt of net er over heen zit dan zou ik er zelf
niet aan gaan zitten kloten en terug gaan naar waar je hem
gekocht hebt. Houd er ook rekening mee dat je core en mem
misschien al schade hebben opgelopen door de hoge temps.
Hier kun je later last van gaan krijgen, je hoeft er nu dus
nog niks van te merken.
vuil enz hebben stil gestaan. Het draadje dat de koelers van
stroom voorziet kan daardoor doorgebrand zijn zodat de koelers
het nu helemaal niet meer doet.
Probeer ff na te kijken door het liefst onder een grote lamp je
kaart goed te bekijken. Ook op eventuele zwarte plekken enz.
Als je nog garantie hebt of net er over heen zit dan zou ik er zelf
niet aan gaan zitten kloten en terug gaan naar waar je hem
gekocht hebt. Houd er ook rekening mee dat je core en mem
misschien al schade hebben opgelopen door de hoge temps.
Hier kun je later last van gaan krijgen, je hoeft er nu dus
nog niks van te merken.
Ik heb even gezocht naar garantie, maar die is al een half jaar voorbij. Nieuwe koelertjes bestellen zie ik eigenlijk ook niet zitten, dus ik denk dat ik een zalman vf7000cu erop zet. Dan kan ik em weer gebruiken. Ik wacht liever nog even met een nieuwe, omdat ik anders mijn mobo ook weg moet doen ivm pci-e. iiv bedankt.
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
als je rechtstreeks asus support contacteert krijg je gratis een nieuwe koeler toegestuurd. Mijn 9800pro was al lang uit garantie, maar heb zonder problemen of questions asked een nieuwe koeler gekregen.
ik heb toen gezegd dat de fan ratelde, en ik mocht de kaart opsturen. maar ze zeiden dat het makkelijker was als ze me gewoon een nieuwe fan gaven en ik er die zelf opzette.
ik heb toen gezegd dat de fan ratelde, en ik mocht de kaart opsturen. maar ze zeiden dat het makkelijker was als ze me gewoon een nieuwe fan gaven en ik er die zelf opzette.