Toon posts:

~Nvidia topic deel 1~

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat die Radeon figuren kunnen kunnen wij ook.

NVIDIA TOPIC DEEL 1!>:)

Zo iedereen die wat boeiends te melden heeft over Nvidia kan hier posten!

HAVE FUN!:)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:47
mogen Radeon gebruikers ook flamen in dit topic?

[edit1]
The fox: als je de search gebruikt kom je meer topics tegen over geforce dan over radeon. sorry hoor :)

[edit2]
Topic naam is fout >:)
Het is Radeon topic, niet Ati topic :)
je had het dus gewoon Geforce 2 mx topic moeten noemen (dat is toch de meest populaire)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09
Radeon sucks ass, Nvidia Rocks ass.

Zo goed ? :)

Tis inderdaad wel een beetje vreemd dat er zoveel posts zijn over radeon.

Ik heb hier verder geen mening over, alleen ik heb 2 nvidia kaarten vanwege de snelheid.

Ati laat ik liever links liggen.

Geen geflame hier he..
:)

Verwijderd

Topicstarter
Om ff op gang te komen:Welke Nvidia driver (of juist driver van de fabrikant) gebruik jij? Wat zijn de voor nadelen?

En welke VIA driver gebruik jij?

Ik draai op dit moment met de ASUS driver versie 6.31 deze geeft de hoogste scores op mijn kaart en draait over het algemeen het vloeiendst.

De 4.28 via driver gebruik ik nu sinds 2dagen en deze gaf mij +200 punten in 3dmark2K ->> ook weer iets stabieler.

Verwijderd

Topicstarter
Flamen hier? je doet maar als je ut niet laten kan>:)

• Hoyden
Nvidia Drivers 6.34 van Creative.
Zitten in de Fasttrax drivers.
zie http://www.americas.creative.com/graphics/FastTrax/

Via Drivers 4.28 net geinstalleerd aantal dagen geleden.

Dit is volgens mijn beste configuratie.
Qua Stabiliteit en Snelheid.

8-)8-)8-)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op donderdag 11 januari 2001 22:50 schreef NvDiot het volgende:
Zo iedereen die wat boeiends te melden heeft over Nvidia kan hier posten!
Ehh .. ehh .. THE END >:) .

PC Specs

• Hoyden
Ehh .. ehh .. THE END
:)

Ik heb niet veel te melden over Nvidia, het draait gewoon, dat je alles over Radeon wilt vertellen ok, best.

Suc6

Verwijderd

ja zie je deze topic is nou al dood omdat er niks boeiends te vertellen is over de gay-force dat blijkt weer uit al die gay reacties van al die gay gay-force gebruikers

"Ik heb niet veel te melden over Nvidia, het draait gewoon, dat je alles over Radeon wilt vertellen ok, best.

Suc6"

als dan toch al niet veel te melden heb waarom probeer je het dan uberhaupt nog en ga lekkah space invaders spele ofsow op je nieuwe ultra gay gay-force deluxe ultra ofsow zijn wij happy en jij nog steeds gay!

kickamus heeft gesproke :P

enne nog een fijne dag verder :)

Verwijderd

Topicstarter
Whehehe oh oh wat een lekkere heftige reactie weer:)

Maaru je kan flamen wat je wil maar aangezien de Nvidia gebruikers toch met de gedachte rondlopen dat zij superieure driver support hebben en toch het snelst blijven heb dat geen zin>:)

Ennu ga ff lekker die radeon topic spammen ofzo dat heb veel meer effect als hier komen:Z

Verwijderd

wat is er voel je je aangesproke ofsow :P

en nee die van jouw is lekker heftig zeg! :z

maar in 1 ding heppie wel gelijk ,dat nvidia gebruikers toch alleen maar met de "GEDACHTE"rondlopen "SUPEREURE" (DUH!) "DRIVERSUPPORT" (aan elkaar (!duh!)) te hebben . DUH!!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Uk heb een tnt 1, 16 mb en ik gebruik de Hercules driver 5.32 die is voor mij de beste!

2.40 is sneller in 3dmark99, maar slomer in 3dmark2K en versie 5.32 is vica versa.
6.XX is helemaal niks meer voor mijn kaart, daar wordt ie alleen maar slomer van!

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Blaat! gaat ff lekker met je radeon stoeien ofzo:Z

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Hallo zeg asl jullie niks zinnigs te melden hebben, ga dan op het Radeon topic leuzen ofzo, MAAR NIET HIER!

Zo, dat Staat er!

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies opzouten!

Verwijderd

sow heftig zeg! als een huis! (een kaartenhuis)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Elkaar om de oren meppen om wat voor videokaart er in je PC zit.

Als je zelf maar happy bent met je kaartje.

Boeit jou het nou dat iemand anders met een ander kaartje zit. :?

Lijken wel godsdienstige oorlogen :r

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Eens kijken of we hier nog een zinnig draadje over kunnen maken.

Als er een nieuwe detonator-versie lekt dan blijkt dat in 9 van de 10 gevallen TNT gebruikers procentueel ongeveer dezelfde performance stijging zien als de Geforce(2) gebruikers. IMO houdt dat in dat er nog steed gebruik gemaakt wordt van dezelfde architectuur, anders gezegt, neem een TNT2 (wat feitelijk een opgewaardeerde TNT is), tweak hem zodat hij hogere snelheden aan kan, geef hem een bredere geheugenbus die ook nog eens DDR aan kan, vermenigvuldig het aantal pipelines etc, gooi er wat extra features bij en een T&L unit... voila.. een Geforce... nog wat extra tweaks en features.. we hebben een Geforce2... haal er wat features en de DDR interface af... GeforceMX is geboren.
En als ik kijk naar de geruchten over de NV20 ben ik niet echt onder de indruk, iets echt vernieuwends zit er niet in.

Iemand hier een zinnige reactie op?

(ben overigens wel gecharmeerd door dit topic, toont toch maar weer dat onze nvidiot jaloers is op "ons" Radeon-gebruikers :))

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Op donderdag 11 januari 2001 22:57 schreef NvDiot het volgende:
Flamen hier? je doet maar als je ut niet laten kan>:)
Maaru je kan flamen wat je wil maar aangezien de Nvidia gebruikers toch met de gedachte rondlopen dat zij superieure driver support hebben en toch het snelst blijven heb dat geen zin

Ennu ga ff lekker die radeon topic spammen ofzo dat heb veel meer effect als hier komen
Make up ur mind pleass, mag er nou wel of niet gevlamd worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Wehehe jaloers ben ik niet hoor ben dik tevreden met mijn gforce2:)

En of dat van die doorgeboorduurde core zou kloppen weet alleen Nvidia.
Denk het persoonlijk niet want als je de detonator drivers even uit gaat pluizen kom je genoeg initialisatie strings tegen voor de rest van de nvidia chipsets.
En in een .VXD .DRV .DLL kunnen ook genoeg dingen verstopt zitten van die andere chipsets.

[off topic]
Op oudere technieken verder gaan is trouwens helemaal niet zo slecht, als je bijvoorbeeld naar *ntel kijkt zie je dat ze ver zijn gekomen (p1->p3) Er zit toch wel degelijk een enorm snelheidsverschil tussen de pentium serie alleen is de P3 nu wel aan zijn einde.
[end off topic]

Voorderest denk ik dat de Gforce3 echt wel een enorm snelheidsverschil zal gaan laten zien mede door HSR dus een tegenvaller zal het niet worden hoogstends een beetje prijzig:7

• Ronald
Kijk, Zero dat is nou WEL een nuttige post.
Wat jij omschrijft hoeft nog niet slecht te zijn. Het lijkt namelijk nogal op de serie Pentium Pro tot Pentium 3.

Ik ben ook niet echt onder de indruk van nVidia chips. Hele hoge getallen, veel megahertzen, maar een enorme bottleneck.
Het grootste probleem is dat die on-gpu ramdac zeer matig is. (beeldonscherpte, nee ik overdrijf niet) Daarom heb ik een radeon. Het is de snelste kaart met een matrox beeldscherpte.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Oh en zero: als ik zeg niet flamen heeft dat toch geen zin, zoiets is niet tegen te houden:P

• Ronald
Op vrijdag 12 januari 2001 00:52 schreef NvDiot het volgende:
Wehehe jaloers ben ik niet hoor ben dik tevreden met mijn gforce2:)
Dat zien we wel aan jouw nick :)
[off topic]
Op oudere technieken verder gaan is trouwens helemaal niet zo slecht, als je bijvoorbeeld naar *ntel kijkt zie je dat ze ver zijn gekomen (p1->p3) Er zit toch wel degelijk een enorm snelheidsverschil tussen de pentium serie alleen is de P3 nu wel aan zijn einde.
[end off topic]
Dazeggik :)
Voorderest denk ik dat de Gforce3 echt wel een enorm snelheidsverschil zal gaan laten zien mede door HSR dus een tegenvaller zal het niet worden hoogstends een beetje prijzig:7
Als je naar de specs van GF2 gts kijkt presteerd hij in real world veel minder dan zijn specs. je moet dus GF3 in perspectief zien. De specs overdrijvingen van nVidia zijn niet sinds de Geforce serie.
De prijs zal idd WAANZINNIG hoog worden.
maar daar kan ik alleen mee zitten als de GF3 een betere ramdac meekrijgt die WEL een scherp beeld neer kan zetten. (off topic: zonder radeon had ik een g400 genomen)

• Ronald
Nvidiot. Je bent pas 11 januari 2001 geregistreerd. oftewel je hebt deze user aangemaakt vlak voordat je dit topic postte
Beetje triest, zeker aangezien deze topicnaam lichtelijk beet is voor fleems.

Je posts in radeon topic zijn puur flame bait

Stel je is voor, wie ben je echt?

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval niet iemand die hier eerder heeft gepost:)

Ennu die flames tussen die kickamus en mij is eigenlijk een grapje, hij is een collega van mij en ik moest hem ff stangen:P

Nouja iedereen heeft zijn eigen voorkeur dus het kan me eigenlijk niet boeien wat voor kaart iemand heeft alleen is mijn voorkeur nou eenmaal voor snelheid boven beeldkwaliteit (er is verschil maar ik vin dat te verwaarlozen)

Maargoed in ieder geval is de Nvidia topic started dus kunnen alle nvidia freaks (ik dus:9) hier lekker posten zonder naar die radeon topic te gaan (ik moest er toch ff een keer langs :P)

Gaat nu ff gamen check dit later nog wel:)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Creatives 6.34 Fasttrax drivers heb ik nu sinds een tijdje, beveel ze aan voor iedereen die een Creative kaart heeft! De stabiliteit van de 6.31's in mijn geval en net dat tikkie sneller. Ook wel leuk is de ingebouwde optie in de Fastrax driver ( sba inschakelen )

Die-hard Brexiteer

• imdos
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik probeerde 0.95 maar ik had m'n windowmaker nog niet geconfigged! en onder windows de 6.47 met via 4.26a en ik heb werkelijk waar geen id qua benchmarks

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

hmm ik ben ook ooit eens een keer zon topic begonnen.... ff zoeken

/edit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81934 daar dus

• Hoyden
Creatives 6.34 Fasttrax drivers heb ik nu sinds een tijdje, beveel ze aan voor iedereen die een Creative kaart heeft! De stabiliteit van de 6.31's in mijn geval en net dat tikkie sneller. Ook wel leuk is de ingebouwde optie in de Fastrax driver ( sba inschakelen )
Die heb ik dus ook al een tijdje, die werken hier het best, maximaal overklokt is geen enkel probleem zonder verdere koeling.

Ik vind het een beetje triest om zo tegen elkaar te reageren.

Laat iedereen toch zijn eigen videokaart kopen, hoe goed die dan ook is etc. blablabla.

Koop gewoon de kaart die voor jou het beste i, en dat verschilt bij iedereen.

Iedereen wil plezier van zijn videokaart hebben, doe daar dan niet zo moeilijk over.

Verwijderd

Hey dudes, eindelijk een GeForce topic ;)
maar de reden dat ik hier post is: ik heb een Asus V7700, en weet niet waar ik die (beta) drivers van Asus kan downloaden... en ik weet heus wel de www.asus.com.tw site, waar ik ze dus NIET kan vinden... iemand?

• Bomberman
Yoo Duke, jij ook nog hier :). Bedoel je hier misschien?

PC Specs

Verwijderd

Hey Bomberman! Tijd ni gezien :)
thx 4 je hulp... ook al is dit een Nvidia topic... :P :)

Verwijderd

maarre..... ik vind alleen de 5.16 drivers en op mijn CD die bij m'n videokaart zat waren al de 5.33... maar er zijn toch ook al Asus 6.xx drivers uitgekomen??

Verwijderd

"File does not exist"... kijk vanavond nog wel ff :)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

6.47 is ook een snelle jongen heb ik zelf nog met m'n GF2Ultra gebruikt.
Zoiah heeft ze bijna allemaal op z'n site staan...

Niet op voorraad.

Verwijderd

Tja, wat heb ik te zeggen over m'n Geforce2MX... eigenlijk dat ik zeer tevreden ben :)

Het is maar net waar je prioriteiten liggen, ik wilde goed kunnen gamen en een beetje een betaalbare kaart hebben, dus een geforce2 MX. En ja, op hogere resoluties (1280x1024@85) is de kwaliteit minder en zou je waarschijnlijk beter een radeon kunnen nemen (heb het hier over de 2d kwaliteit trouwens, niet 3d kwaliteit/snelheid), maar dat is de afweging. Kwaliteit<->snelheid. Als je veel gamed moet je geen radeon nemen, ben je veel grafisch bezig op hoge resoluties dan geen geforce.

De een is niet in het algemeen beter of slechter dan de andere, alleen op bepaalde punten.

Zo, ik heb gesproken :)

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Bullshit-award van de dag gaat naar DGR:
Als je veel gamed moet je geen radeon nemen

Great minds think in parallel gutters.

• pD-brane
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een AMD Athlon 550 @550 (ja hij ken hoger, maar pas nadat mijn probleem is opgelost :)), KA7-100, VIA Apollo KX133 chipset met een GeForce2 MX. Dit systeem is instabiel ;(. Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderd

Topicstarter
Via agp driver geinstaleerd?

• Bomberman
Op vrijdag 12 januari 2001 22:15 schreef pD-brane het volgende:
Ik heb een AMD Athlon 550 @550 (ja hij ken hoger, maar pas nadat mijn probleem is opgelost :)), KA7-100, VIA Apollo KX133 chipset met een GeForce2 MX. Dit systeem is instabiel ;(. Wat kan ik hier tegen doen?
Ik weet niet of je AGP4x draait, zo wel zou ik het terug zetten naar AGP2x, AGP4x is bijna nooit stabiel met de KX133 (uit ervaring :7, GTS en KX133).

PC Specs

• Ronald
DGR, je verdient inderdaad de Bull-shit award van het jaar. Een Radeon is op alle punten sneller, en heeft op alle punten een scherper beeld. Bijvoorbeeld Dagoth moor is op een radeon mooier (zelf getest op beide kaarten, een hercules retail nogwel)
Maar goed, als jij in je droom wil blijven dat je mx'je sneller is dan een radeon :9 mij best.

Er is maar een ding beter aan een Geforce MX kaart tov de radeon en dat is de prijs.

(en voor dat er weer mensen gaan roepen: een GTS is wel sneller ja, maar niet in NV15demo/quake)

Verwijderd

Topicstarter
Dat een videokaart niet op agp 4x kan draaien op een KX133 mainboard is pas bulshit.
Elke comp die ik instaleer draait prima op agp 4X.

Bij mij draait hij nu op een 112fsb met agp 4x aan, sideband adressing aan en als ik me fsb wat lager gooi kan ik ook prima met fastwrites aan gamen:)

En echt elke computer kan dit zolang je maar de goeie volgorde van drivers instaleren aanhoud en er voor zorgt dat je kwaliteit hardware koopt (geen wazige taiwanees mainboard ofzo):P

Verwijderd

Effe wat testen

Volgens mij werkt het nou....

Verwijderd

Sorry hoor maar ik moet nog 1 keer storen....

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
om even terug tekomen op het stukje van dat de geforce 2 een opgewaardeerde tnt is:
Ik denk zelf dat het wel klopt. Zie het als een pentium pro, je gooit er een paar mmx registertjes op en je hebt een P2, mik de ondie l2-cache eraf en je hebt een celeron, prop er weinig cache op maar op core speed en je hebt een celeron A. Mik op de P2 weer wat sse registertjes en je hebt een P3, doe dat ook bij de celeron A en je hebt een heuse celemine. Maak de L2 cache van de P3 ondie en je hebt de coppermine.

Dat kunnen ze dus allemaal met 1 enkele core doen.
Ik denk ook dat wanneer je een tnt2 vergelijkt met een sdram geforce waarbij je de t&l unit uitzet dat de kaarten exact evensnel zijn wanneer ze nog niet aan de fillrate limiet zitten (die is ietwat hoger op een geforce).
Wat wel leuk om te zien is bij Nvidia is dat de tnt origineel eigenlijk op tnt2 snelheid had moeten draaien. de tnt2ultra specs de originele tnt 2 specs zijn. De prestaties van de geforce ddr de verwachte van de sdr zijn en de 2 gts pro presteert zoals de 2 gts had moeten presteren.

ben geen nvidia flamer, ben zelf dik tevreden met mijn tnt2

• Bomberman
Dat een videokaart niet op agp 4x kan draaien op een KX133 mainboard is pas bulshit.
Doe es ff rustig jongen, sommige mensen hebben een andere mening of andere ervaringen dan jij, wist je niet dat dat ook kon ? :r ...

PC Specs

Verwijderd

^

• Zer0
  • Niet online

Zer0

nitenite & Ceaser
Intel heeft idd precies hetzelfde gedaan met de Ppro/P2/Cel/P3/Cel2, net als AMD met de K7/TB en Duron. Gelukkig komt af en toe weer eens iemand met iets nieuws, IMO vind ik dat soort releases veel spannender dan weer zo een upgrade van een bestaand product.

Verwijderd

Maand geleden een Hercules GeForce2 GTS 64MB gekocht, dik tevreden, totdat ik m'n Iiyama VM Pro510 (22") kocht, toen moest ik bijna kotsen na wat ik zag :r

Schijnt dat iedere pixels (of als je technisch wil zijn: dot) rechts ervan een schaduw heeft! |:(

Dus ik ga nu m'n Hercules inwisselen voor een Radeon 64MB ViVo DDR, want wat ik zag bij mycom (niet.. niet dat ik daar kom hoor ;) was gewoon voor IDE kabeltje) op die VM510Pro, dat was een heel ander verhaal dan nvidia.

Dus als je een beetje goede monitor hebt en een paar niet-blinde ogen zou ik een radeon kopen.

Oh en nog wat: de nieuwste spellen zijn allemaal zowat in 32bpp gemaakt, en de radeon is in 32bpp toch zo'n 50-60% sneller dan een geforce2 (GTS)! Dus als je een beetje de toekomst in wil gaan met je kaartje, zou ik nu je GF2 verkopen.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
en de radeon is in 32bpp toch zo'n 50-60% sneller dan een geforce2 (GTS)!
das volgens mij wel heel erg overdreven

ik denk wel dat de radeon een betere architectuur heeft omdat er tussen 16bits en 32 bits bijna geen snelheidsverschil optreedt

Verwijderd

Schijnt dat iedere pixels (of als je technisch wil zijn: dot) rechts ervan een schaduw heeft!
yes eindelijk krijg ik echt bevestiging!!!!! ik d8 dat ik gewoon een rotte 510 had. sorry dudes voor mij dus ook geen nvidia meer! Kan me echt geen kont schelen hoe snel die nv20 wordt. Met elke nieuwe generatie kaart kan ik waarschijnlijk toch wel 1280 of hoger draaien.
Pagina: 1