Ik wil graag vanuit een zet opgezetten packages een file openen. Opzich gaat dit goed zolang ik het hele path opgeef. Dit is niet de bedoeling. Ik wil graag de file's openen vanuit de packages zelf of vanuit de root van het project.
Ik heb geprobeert de file vanuit de package folder te openen met "PACKAGE\\plaatje.jpg"
Verder heb ik geprobeert de file vanuit de root van het project te openen met "plaatje.jpg".
Natuurlijk had ik beide keren even de file geköpeert naar de juiste folders.
Wie kan me opweg helpen. Het is niet zo heel moeilijk maar kon het zelf niet ontdekken wat ik verkeerd doe.
Ik heb geprobeert de file vanuit de package folder te openen met "PACKAGE\\plaatje.jpg"
Verder heb ik geprobeert de file vanuit de root van het project te openen met "plaatje.jpg".
Natuurlijk had ik beide keren even de file geköpeert naar de juiste folders.
Wie kan me opweg helpen. Het is niet zo heel moeilijk maar kon het zelf niet ontdekken wat ik verkeerd doe.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Image img = null; try { File file = new java.io.File("D:\\code\\bin\\plaatje.jpg"); System.out.println(file.getPath()); img = ImageIO.read(file); } catch (java.io.IOException e) { System.out.println(e); } |