Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[debitel vodafone]Kosten voor extra belminuten

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Ik heb op gsm.nl een aanbieding op het oog, voor een toestel, en een abonnementje bij debitel vodafone. Hiervoor betaal je dan 10,95 per maand en krijg je 100 belminuten OF 100 smsjes.
Zoals ik lees is het dus niet te combineren. Maar stel ik kies voor die 100 smsjes (ik bel bijna nooit), kan ik dan wel gewoon nog bellen? (neem aan van wel). En hoe verrekenen ze dat dan? Want de kosten daarvan zijn 0,25 per minuut voor zover ik nu kan vinden.

tjah..

Verwijderd

Ik denk dat je deze vragen beter kan sturen naar GSMWeb.nl zelf lijkt mij zo. Het lijkt me raar als je alleen maar zou kunnen sms'en met een telefoon. Dus ik denk dat je 100 gratis smsjes krijgt en dan voor het bellen het tarief betaald wat je net zegt.

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Inderdaad, dat ga ik doen.
maar tot mijn verbazing, zie ik PRECIES dezelfde aanbieding, in PRECIES dezelfde layout bij gsm.hotsms.com voor 1 euro goedkoper per maand (9,95).
Weet iemand of deze 2 toevallig samenwerken, (aangezien de layout), en waarom de een dan goedkoper is dan de ander?

tjah..

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:21

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ze zitten beiden in Alkmaar, ik denk dat het dezelfde toko is, aangezien ook de producten overeenkomen.
Wat belkosten betreft, zie uitleg door Debitel (hier Vodafone).
Je koopt elke maand een bel/sms tegoed, dit kun je ook gemengd gebruiken.
Gprs e.d. kun je ook gebruiken volgens de genoemde tarieven, maar dat kost wel extra.
Voordeliger is dan een gprs bundel erbij kopen (€5) als je het vaak wilt gebruiken.
Met een extra sms-bundel van €2 heb je 2x zoveel sms-jes binnen het tegoed.
Waarom Debitel/vodafone duurder is dan Vodafone zelf zie ik niet direct, misschien geldt dat voor uitzonderlijke situaties zoals bellen in- of naar het buitenland.
De sponsoring is iig erg goed, je krijgt ongeveer €450 (waarde toestel + cashback) plus korting op het abonnement en na 2 jaar ga je gewoon naar een ander ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-11 19:06
Ik ben zelf 4 jaar een fanatieke beller geweest bij Debitel... Iedereen die overstappen wil, of een abo wil nemen bij Debitel raad ik altijd af! Ik bel nu met een Hi-abo, zelfde belgedrag, etc. Veel smsjes versturen en bellen... Ik ben 50% goedkoper uit!
Voordat je het weet bel je buiten de bundel bij Debitel... :S
Mijn ervaringen met debitel: Debitel kosten zeer hoog. Switchen van abo.

[ Voor 14% gewijzigd door Oculus op 07-06-2005 23:16 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Da's leuk allemaal, maar het gaat bij Debitel dus vooral om wat BUITEN de bundel gebeurt.
Ik bel en sms heel weinig, dus buiten de bundel zal ik niet komen en dan nog neem ik aan dat je dit kunt bijhouden.
Op dit moment zie ik een mooie aanbieding die mij een telefoon biedt voor minder dan de winkelprijs los en dan heb je nog beltegoed ook ;)
Een veelbeller die boven z'n bundel uit komt heeft een verkeerde bundel gekozen, dat kun je Debitel niet aanrekenen, hooguit het hoge tarief buiten de bundel is vervelend, maar dat kun je bij Debitel zo terugvinden.
Vodafone hanteert zelf trouwens ook een hoger tarief buiten de bundel, dus waar hebben we het over ....

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Ik heb hem nu besteld, maar ik heb nog een vraagje.
Ik heb een contract gemaild gekregen (contract met provider), en een mailtje met een procedure (procedure van de gsmshop). BEIDE mailtjes zijn gestuurd door gsm.hotsms.nl

Dan staat er in het mailtje van de procedure van gsm.hotsms.com:
Het sponsorbedrag wordt binnen 6 weken na aansluiting op uw bankrekening overgemaakt. De verzendkosten worden in het winkelmandje verrekend met het sponsorbedrag en de administratiekosten.
Ik zou eigenlijk 296,70 terugkrijgen, maar hier hebben ze dus al 12,95 verzend+administratiekosten afgehouden, zodat ik maar 283,75 terugkrijg. Klopt tot dusver.

Maar in het mailtje van het contract met de provider staat de zin:
U dient bij aflevering de eventuele meerprijs van het toestel + de verzendkosten te betalen.
De meerprijs van het toestel is 0 euro, dat lijkt me duidelijk. Maar hoe zit het met die verzendkosten? Die zijn nu toch verrekend in het bedrag dat ik terugkrijg? Dan hoef ik ze toch niet nog eens bij aflevering te betalen. Weet iemand hoe dit zit?

tjah..

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
En dan nog een laatste vraagje. Bij de aanbieding staat duidelijk:
100 belminuten óf 100 sms-berichten per maand;
Maar ik heb verder tijdens de bestelprocedure nergens meer hoeven specificeren WELKE van die 2 ik nu wil. En bij omschrijving van het pakket staat er nu:
+ 100 belminuten p/mnd voor slechts € 2,95 p/mnd
Maar ik wil wel degelijk die 100 sms inplaats van 100 belminuten (als het niet gemixed gaat).
Iemand hier ervaring mee, wat je krijgt?

tjah..

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:44

reiker

dan jij!

Ik denk dat je moet denken in "eenheden". Als je één minuut belt, dus 1 eenheid, dan hou je 99 eenheden over. Dan kan je dus nog 99 minuten bellen, of 99 sms-jes sturen. Volgens mij heb je dus in totaal 100 eenheden, waarbij zowel een belminuut als een sms één eenheid kosten. :)

Ze zetten het dus niet zo duidelijk neer, maar waar het volgens mij op neerkomt is dat je niet 100 belminuten en 100 sms-jes krijgt.

[ Voor 23% gewijzigd door reiker op 09-06-2005 16:20 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je bij Vodafone kijkt, dan heb je idd 100 'eenheden' per maand die je naar eigen keus kunt gebruiken.
Gsm.nl en zusje Hotsms.nl bieden geen gprs bundel, maar die kun je wel direct bij Debitel afsluiten, zodat je voor een vast bedrag in het Live! portal kunt browsen e.d.
Een beetje vreemd vind ik dat wanneer je zelf K750i met Debitel in de tabellen opzoekt het toestel niet op voorraad is en met de aanbieding wel ....
Ik heb inmiddels de aanbieding besteld bij Hotsms, zelfde voorwaarden als gsm.nl maar dan voor €9,95 per maand :P
Mediamarkt komt trouwens ook met een aanbieding (9 t/m 11 juni), K750i met 2 jaar Telfort 100 voor €15 per maand en ze beelden een unbranded toestel af ;)

Verwijderd

Zijn de aanbiedingen bij GSM.nl en bijv ook prijzenkoning met branded of un-branded phone?
Kan er na het abbo nog een ander netwerk in? lijkt me vrij irri om die vodafone software er altijd op te hebben.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Unbranded volgens iemand die van een iets eerdere aanbieding gebruik maakte en dit vertelde de klantenservice mij na een mailtje:

"Geachte heer,

De toestellen die wij leveren zijn altijd simlock vrij, mits dit er tussen haakjes achter staat.
De toestellen die simlockvrij zijn zijn unbranded, wanneer er een simlock op zit is het mogelijk
dat het toestel wel branded is.
"

Verwijderd

He Speedy, was deze telefoon op voorraad of hebben ze je vertelt dat het langer kan duren. Wil hem namelijk ook wel hier gaan bestellen. Tientje per maand is een goede deal, zet ik het debitel kaarten in m'n oude telefoon voor de 100 minuten en m'n lopende t-mobile abbo naar de SE, straks ff lekker verlengen met Sim Only en voilla mooie tel + goedkoop bellen.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

M'n abonnement moet nog 'goedgekeurd' worden, 9 juni ging m'n contract op de bus, dus ik krijg ergens volgende week antwoord.
Ik ga uit van een snel leverbare foon, omdat bij de bevestiging van mijn bestelling niet werd aangegeven dat hij niet op voorraad is.
Hotsms zal wel eerst de goedkeuring afwachten, alvorens mij verder te informeren.

Verwijderd

Ik wil dit telefoontje daar dus ook bestellen. Maar ik kon niks over gsm.hotsms.com terug vinden zowat. Maar als jullie het ook wagen dan doe ik het ook wel. 9.95 pm met een k750i is namelijk een zeer goede aanbieding. Ik weet alleen niet wat de voicemail kost, of gaat dat van die 100 eeheden af?En zoals ik hierboven lees is hij unbranded? Dat is heel mooi.

Edit:

Speedy-Andre -- ik heb dezelfde besteld als jij, de k750i voor 10 euro per maand. Bij gsm.hotsms.com. Ik ben benieuwd of je al reactie hebt gehad nadat je je contract heb terug gestuurd.

Edit 2: Ik heb net met het klantennummer gebeld van gsm.hotsms.com, en die vertelde mij dat de k750i op dit moment niet op voorraad is maar wel snel te leveren. Bovendien zou opsturen via het antwoordnummer 2 tot 3 werkdagen in beslag nemen. Ik had het pakketje zaterdag op de bus gedaan en ze hadden hem nog niet binnen vandaag.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 18:29 ]

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Even een vraagje, of er bij jullie al iets binnen is,
of dat jullie uberhaupt een bevestiging hebben gekregen via email ofzo, dat het contract ontvangen is?
Bij mij is dit namelijk niet zo, en ik denk dat ik dadelijk even ga bellen.

tjah..

Verwijderd

ik heb ook geen ontvangstbevestiging via email gekregen. Toen ik belde bleek wel dat ze hem had ontvangen. En vertelde ze me dat er een levertijd van 3 weken op dat toestel zit :(

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dan maar een levertijd, zo te zien wachten ze met aansluiten tot het toestel er is, dus je zit niet met kosten vooraf, zonder dat je het toestel hebt.
Die 3 weken gaan hopelijk niet per 17 juni in (contract binnen bij hotsms), dan krijg ik het toestel pas volgende maand |:(
Inmiddels is er weer een nieuwe firmware uit voor de K750i, dus die zal er dan wel in zitten als hij wordt geleverd :)
Een andere bug die deze versie oplevert is in onderzoek bij SE, dus er volgen nog wel meer updates ;)
Ow ja, die 3e toko Deprijzenkoning.nl heeft hem voor dezelfde prijs, maar de helpdesk kost daar €0,50/min :X

• MIQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09-2024

MIQ

Als ik jou was zou ik dan gewoon een vodafone prepaidkaart kopen en dan gewoon smsbundels kopen voor 9 cent per sms. Dit is goedkoper en je zit niet aan een abonnement gebonden...

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De meesten hier hebben het over een abo met gratis toestel en een cash-back om de maandelijkse kosten laag te houden.
100 belminuten / smsjes zitten al in deze prijs, een Vodafone prepaid kaartje heb ik trouwens ook nog liggen voor noodgevallen :Y)
Ik reken de netto prijs, in 2 jaar tijd ben ik minder kwijt voor toestel + abo dan dat een K750i los in de winkel kost en ik kan per maand nog 100min bellen ook ;)

Pagina: 1