Ik ben wat bezig met portmapping ivm soulseek en emule. Ik ben nooit erg goed geweest in netwerkkwesties (duurt altijd érg lang voordat ik het licht zie), en ook nu begrijp ik weer eens iets niet. Ik heb een Billion BIPAC-6500 router met interne firewall, en de configuratie daarvan wil niet lukken. Op portforward.com kan ik wel wat BIPAC-routers vinden, maar niet de mijne, en van de router die er genoeg op lijkt om het te kunnen begrijpen (onderste uit het rijtje) ontbreekt de uitleg over de packet filter. Zo ziet die er bij mij uit:

Ik zou graag willen weten hoe ik die tabel moet invullen om bijvoorbeeld soulseek (ik gebruik 'listening port' 27007) goed te laten werken. Waar mag ik bijv. gegevens weglaten, en moet ik zowel voor incoming als outgoing regels maken?
(En ik vraag me ook af of dit poortmapping wel zo veilig is... kunnen kwaadwillenden niet gewoon bij zo'n poortje naar binnen als ik ze openzet?)
Ik zou graag willen weten hoe ik die tabel moet invullen om bijvoorbeeld soulseek (ik gebruik 'listening port' 27007) goed te laten werken. Waar mag ik bijv. gegevens weglaten, en moet ik zowel voor incoming als outgoing regels maken?
(En ik vraag me ook af of dit poortmapping wel zo veilig is... kunnen kwaadwillenden niet gewoon bij zo'n poortje naar binnen als ik ze openzet?)