Toon posts:

[XP] Na Linux CD BOOT ERROR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde daarnet Damn Small Linux even uit om de files naar mijn USB disk te schrijven. Na dat gedaan te hebben, reboot ik om terug te keren naar WindowsXP. Dat werkt niet meer, DISK BOOT ERROR, INSERT DISK. Hij blijft om een CD vragen, en boot niet meer van de HD af.

Ik heb nooit geweten dat zo'n Linux CD (niks installeren) zomaar aan je HD gaan prutsen, maar dat blijkt. Ik heb FIXMBR via de WinXP CD optie R gedaan, dat ging prima, maar de ERROR blijft hetzelfde.

Is er een andere manier om mijn PC weer van de HD te laten booten, of zit ik nu voor altijd vast aan de LiveCD's van Linux. Mijn HD is nog goed toegangbaar via de R optie (WinXP CD) en ook via mounting in bijvoorbeeld Knoppix.

Alvast bedankt.

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Kijk eens in je BIOS of de booting-secuence wel nog in orde is. Ik denk dat daar het probleem zit..

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Een live-cd zou inderdaad niets aan je hdd moeten veranderen; de bootvolgorde in je BIOS is het beste om eerst naar te kijken :)
edit:
laat

[ Voor 5% gewijzigd door Spider.007 op 07-06-2005 19:57 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik schaam me diep, ik had het moeten zien, ik had de bootvolgorde even veranderd, de harde schijf op no.2. Daarna terug veranderd, maar ipv HDD-0 had ik HDD-1 genomen. Heel erg bedankt voor het idee, heeft me tijd gescheelt.