Network device not found

Pagina: 1
Acties:

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:35
Hi,

Ik heb een accesspoint gekocht en op m'n modem aangesloten. M'n laptop vond de accesspoint.
Maar toen ik de cd setupwizard wilde starten, kreeg ik een melding en sloot de wizard zich af. "netwerk device not found" kreeg ik.

De accesspoint moet ik terugbrengen, want ik had een linksys wireless broadband nodig....
Hoor je een accesspoint aan te sluiten aan een router voor de verlengen van een netwerk?
Want wanneer ik die accesspoint terug breng, en de wireless broadband koop en ik dezelfde error krijg weet ik me geen raad....

Ik kreeg ook eem melding met netwerk met bepertke mogelijkheden, heb een chello verbinding.
Had m'n modem al een tijdje uitgeschakeld zodat ie reset kon worden.

Nu weet ik eigenlijk niet waar 'r aan lag, aan de accesspoint of aan m'n modem. Ik dacht er ook aan om de accesspoint proberen te bereiken met IP en hem te configuren (vergeten). Maar waarom kon hij die cd wizard gewoon niet draaien :( ???

EDIT: Toen ik scannde voor draadloze netwerken, vond hij wel een onbeveiligd draadloos netwerk ( mijne dus).

[ Voor 8% gewijzigd door Cabo op 07-06-2005 19:52 ]

• Cabo
Ja ben n00bie met dit alles... maar ik heb dit gevonden op de linksys websites

The Linksys Wireless-G Access Point lets you connect Wireless-G (802.11g) or Wireless-B (802.11b) devices to your wired network so you can add PCs to the network with no cabling hassle.

Dus is een accesspoint is een appraat om aan te sluiten op je bestaande draadloze netwerk, en dus niet op je modem..??

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:52
Je modem (kabelmodem) sluit je normaal gezien aan op je pc. Maar nu sluit je hem dus direct aan op een AP (Access Point). Dit zal voor zover ik weet niet gaan werken.

Je behoort je modem eerst aan te sluiten op een pc of een router en dan een AP. Heb jij toevoallig geen pc met twee NIC's (Network Interface Card)? Als dat zo is zou je de AP aan kunnen sluiten op die tweede (niet gebruikte) NIC.Maar ik denk dat jou oude situatie zo was dat jij de laptop rechtstreeks aansloot op de modem via een UTP kabel dus zal dit niet gaan.

Daarom lijkt mij de beste optie om een router te kopen, eventueel een router met ingebouwde AP. Bijvoorbeeld de Linksys WRT54G (of WRT54GS), deze heb ik zelf ook en werkt heerlijk. Kost ongeveer € 65 maar je kan ook een "gewone" router kopen zonder ingebouwde AP en dan je bestaande AP gebruiken die je al gekocht hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 07-06-2005 20:55 . Reden: typo's ]

• Cabo
Bedankt precies wat ik wilde wete. Was te snel met kopen.
die Wireless-G Broadband Router (WRT54G) was namelijk 67 euro dezelfde prijs als die accesspoint.

:*)