[FileZilla] Download fixen?

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:34

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik ben bezig een bestand te downloaden van 61 GiB met FileZilla.
Nu is volgens de FTP-server het bestand 62253517804 bytes.
Op dit moment is hij met downloaden op 100%, 62878522531. Met andere woorden, hij is te ver. Ik weet niet precies wat hij aan het downloaden is, maar het lijkt na het bestand te komen.
Ik ben dus een beetje bang dat de download corrupt is. Is dit nog te repareren zonder het hele bestand opnieuw te downloaden, want zelfs met 8 MBit heeft het nog 20 uur gekost...

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
*bump*

Na een re-download is het opnieuw hetzelfde verhaal... Ik vind FileZilla niet zo leuk geloof ik!

Tja

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
MadEgg schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:20:
*bump*

Na een re-download is het opnieuw hetzelfde verhaal... Ik vind FileZilla niet zo leuk geloof ik!
kan diegene waar je van download geen par2 recovery files maken ?

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:51

sus

is druk :+

Probeer eens een andere FTP-Client, misschien dat Filezilla niet goed om kan gaan met zulke grote bestanden?

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Tja, maar dan moet ik dus opnieuw 61 GB downloaden. Voor de derde keer zit ik daar niet om te springen, dat vind mijn internet provider vast ook niet fijn :P

Ik heb dat par2 even bekeken maar hij zegt bij Maximum Recoverable Files: 0/0, gaat het dan wel werken? Want hij wil evengoed een recovery file van 6 gb aanmaken...

Tja

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik kan me best voorstellen dat sommige (vele) FTP servers en clients niet goed omgaan met dit soort grote downloads. (Achteraf had je het dan ook beter in stukken kunnen hakken, bijv. met rar icm. par2 voor enige recovery). Of je wilt toch nog even door downloaden en is het simpelweg nog niet klaar, gaf het op de client aan dat de download klaar was, of niet?

Je hebt de par2 files correct aan laten maken door degene die de wel werkende kopie heeft, en die indexfile .par2 heb jij vervolgens aan jouw kant geopend? Het klinkt namelijk alsof er bij het aanmaken van die par2 ook iets niet handig gaat :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Hmm, nog steeds geen succes. Maar er was toen ik postte nog geen par2 file aangemaakt. Ik had slechts het programma gedownload en die even getest door dat bestand van (inmiddels) 72 GiB te selecteren. Toen zei dat programma dat er met de recovery file 0/0 bestanden hersteld konden worden.
Ik heb die persoon er ook een laten maken en die gedownload maar helaas is daar het bestand niet mee te herstellen.
Hij kan het bestand ook niet knippen(het is een MPEG2 transport stream)/RARren omdat hij daar zelf niet genoeg vrije schijfruimte meer voor over heeft.

Is er misschien een ander programma wat wel geschikt is voor een dergelijke transfer, die ondertussen bijvoorbeeld MD5-hashes in de gaten houdt. Bijvoorbeeld iets als eMule doet, maar van 1-on-1?

[ Voor 3% gewijzigd door MadEgg op 12-06-2005 13:03 ]

Tja

• andreict
MadEgg schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:02:
Hmm, nog steeds geen succes. Maar er was toen ik postte nog geen par2 file aangemaakt. Ik had slechts het programma gedownload en die even getest door dat bestand van (inmiddels) 72 GiB te selecteren. Toen zei dat programma dat er met de recovery file 0/0 bestanden hersteld konden worden.
Ik heb die persoon er ook een laten maken en die gedownload maar helaas is daar het bestand niet mee te herstellen.
Hij kan het bestand ook niet knippen(het is een MPEG2 transport stream)/RARren omdat hij daar zelf niet genoeg vrije schijfruimte meer voor over heeft.

Is er misschien een ander programma wat wel geschikt is voor een dergelijke transfer, die ondertussen bijvoorbeeld MD5-hashes in de gaten houdt. Bijvoorbeeld iets als eMule doet, maar van 1-on-1?
Woont diegene in de buurt? Zoja dan is het misschien toch makkelijker om even de harde-schijf over te zetten :)

Met pars zou het toch echt moeten lukken, zoek even een goede tutorial dan moet het vast en zeker lukken.

Verwijderd

Laat diegene ff de rar splitten in delen van 50 mb, of wat je maar wilt :)

Eenvoudig met winrar te doen, :)

Filezilla, sja heeft hier ook wel eens een steekje laten vallen. Ik geef de voorkeur aan flash fxp

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
61 GiB naar delen van 50 MiB? 1250 stukjes dus? :P
Dit hadden we inderdaad al wel bedacht(maar dan eerder stukjes van 5 GiB ofzo), maar als je dat met WinRAR gaat doen komt het erop neer dat je 2 keer die 61 GiB vrij moet hebben, en dat heeft hij niet.

Diegene woont inderdaad wel in de buurt maar het is nou juist de uitdaging om dat ding over internet over gestuurd te krijgen; bovendien hoef ik dan niet met mijn dure nieuwe harde schijf over straat :P

Tja

• andreict
MadEgg schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:09:
61 GiB naar delen van 50 MiB? 1250 stukjes dus? :P
Dit hadden we inderdaad al wel bedacht(maar dan eerder stukjes van 5 GiB ofzo), maar als je dat met WinRAR gaat doen komt het erop neer dat je 2 keer die 61 GiB vrij moet hebben, en dat heeft hij niet.

Diegene woont inderdaad wel in de buurt maar het is nou juist de uitdaging om dat ding over internet over gestuurd te krijgen; bovendien hoef ik dan niet met mijn dure nieuwe harde schijf over straat :P
Ja uitdaging of niet, je kan beter de vraag stellen

Heb ik het echt nodig of niet? Of is het gewoon een "project" van kijk wij kunnen 61 gb over internet sturen?

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Het bestand wil ik sowieso hebben. En de vraag of het echt nodig is dat het over internet verstuurd wordt, is dat nou echt relevant voor tweakers? Wij willen het graag over internet versturen, dat moet toch mogelijk zijn!

Dus feitelijk is het beide, nodig en uitdaging! Iemand anders heeft me inmiddels op het idee gebracht om Direct Connect hiervoor te gebruiken; ik ben dus nu even een privé hub aan het opzetten om dit voor elkaar te krijgen. Ben benieuwd of dat wat wordt!

Tja

Pagina: 1