Ik heb het volgende systeem :
Deze pc is qua internet aangesloten op een wireless adsl router : conceptronic C54APRA .
Bij speedtest .nl haal ik de volgende snelheden voor mijn inet verbinding :
Deze snelheden kloppen perfekt, aangezien ik asdl bij wannadoo heb van 160kb down / 50 kb up.
Als ik een oud spelleke als bijvoorbeeld quake 3 ga spelen heb ik een ingame ping van rond de 15, wat natuurlijk perfekt is en heerlijk speelt.
Met HL2 source heb ik echter allerhande problemen met mijn connectie en kom ik niet aan spelen toe
.
Dit geldt ook voor doom 3 online.
Het probleem zit em erin dat wanneer ik een game start, zoals hl2 source ik na een random periode spelen een connection error krijg.
Vervolgens is op mijn desktop te zien dat de wireless connection niet meer available is.

Na het afsluiten van het betreffende spel komt na een paar seconden deze connectie automatisch terug.
Er lijkt dus een conflict te zijn met mijn mobo en wireless netwerkkaart tijdens het spelen van online games, aangezien de wireless connection er nooit uitvliegt tijdens internet of downloads.
Ondernomen stappen :
Gebruikte drivers :
Ik heb met de USR11g_4.0q_919.exe dus relatief de minste problemen, maar deze klapt er dus at random uit.
Internetten, downloaden, allemaal geen enkel probleem.
Ik weet haast zeker dat het een conflict tussen moederbord en wlan kaart is, aangezien ik met een conceptronic wireless kaart en de bij het moederbord meegeleverde asus wlan kaart precies dezelfde problemen heb.
Apparaatbeheer geeft echter geen conflicten aan
.
Extra info over de settings van de wireless pci kaart :

Ik gebruik dus niet de Windows XP Wireless Zero Configuration Service, maar gewoon de configuration device van de us robotics driver.
Misschien nog interessant om te vermelden:
In het "wireless network connection 3 status"-plaatje staat de speed op 54 Mbps.
Deze speed fluctueert echer heel erg tussen de 18 en 54 Mbps, dit terwijl de signal strength altijd 4 of 5 balkjes is.
code:
1
2
3
4
5
6
| a8v deluxe s939 moederbord 3200+ proc 1024 mb 400 mhz corsair value dual channel 6800 GT point of view 160 gb maxtor U.S. robotics wireless turbo adapter 802.11g (model 5416) |
Deze pc is qua internet aangesloten op een wireless adsl router : conceptronic C54APRA .
Bij speedtest .nl haal ik de volgende snelheden voor mijn inet verbinding :
code:
1
2
3
4
| download : 167.7 kb upload : 51.1 kb Connection : 1012 connections/minute Ping : 8 ms |
Deze snelheden kloppen perfekt, aangezien ik asdl bij wannadoo heb van 160kb down / 50 kb up.
Als ik een oud spelleke als bijvoorbeeld quake 3 ga spelen heb ik een ingame ping van rond de 15, wat natuurlijk perfekt is en heerlijk speelt.
Met HL2 source heb ik echter allerhande problemen met mijn connectie en kom ik niet aan spelen toe
Dit geldt ook voor doom 3 online.
Het probleem zit em erin dat wanneer ik een game start, zoals hl2 source ik na een random periode spelen een connection error krijg.
Vervolgens is op mijn desktop te zien dat de wireless connection niet meer available is.

Na het afsluiten van het betreffende spel komt na een paar seconden deze connectie automatisch terug.
Er lijkt dus een conflict te zijn met mijn mobo en wireless netwerkkaart tijdens het spelen van online games, aangezien de wireless connection er nooit uitvliegt tijdens internet of downloads.
Ondernomen stappen :
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Win XP sp1 opnieuw geinstalled Fire wall op router uitgezet Firmware router geupgrade. Ik draai geen achtergrond progs die downloaden. Ik draai op mijn pc op dit moment geen firewall. De robotic wireless netwerkkaart in andere pci sloten geprobeerd. Windows XP Wireless Zero Configuration Service gebruiken, in plaats van de config bij de driver |
Gebruikte drivers :
code:
1
2
3
4
| USR00_11g_04L_721.exe : connec problemen :( USR11g_4.0q_919.exe : draait, maar soms connection loss USR11g_5.0j.exe : connec problemen :( USR11g_v6.0b15.exe : connec problemen :( |
Ik heb met de USR11g_4.0q_919.exe dus relatief de minste problemen, maar deze klapt er dus at random uit.
Internetten, downloaden, allemaal geen enkel probleem.
Ik weet haast zeker dat het een conflict tussen moederbord en wlan kaart is, aangezien ik met een conceptronic wireless kaart en de bij het moederbord meegeleverde asus wlan kaart precies dezelfde problemen heb.
Apparaatbeheer geeft echter geen conflicten aan
Extra info over de settings van de wireless pci kaart :

Ik gebruik dus niet de Windows XP Wireless Zero Configuration Service, maar gewoon de configuration device van de us robotics driver.
Misschien nog interessant om te vermelden:
In het "wireless network connection 3 status"-plaatje staat de speed op 54 Mbps.
Deze speed fluctueert echer heel erg tussen de 18 en 54 Mbps, dit terwijl de signal strength altijd 4 of 5 balkjes is.
[ Voor 14% gewijzigd door chrisstructor op 07-06-2005 19:49 ]
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't