A8V Deluxe conflicteert met Robotics WiFi PCI-card 802.11g

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem :
code:
1
2
3
4
5
6
a8v deluxe s939 moederbord
3200+ proc
1024 mb 400 mhz corsair value dual channel
6800 GT point of view
160 gb maxtor
U.S. robotics wireless turbo adapter 802.11g (model 5416)

Deze pc is qua internet aangesloten op een wireless adsl router : conceptronic C54APRA .
Bij speedtest .nl haal ik de volgende snelheden voor mijn inet verbinding :
code:
1
2
3
4
download        : 167.7 kb
upload          : 51.1 kb
Connection      : 1012 connections/minute
Ping            : 8 ms

Deze snelheden kloppen perfekt, aangezien ik asdl bij wannadoo heb van 160kb down / 50 kb up.

Als ik een oud spelleke als bijvoorbeeld quake 3 ga spelen heb ik een ingame ping van rond de 15, wat natuurlijk perfekt is en heerlijk speelt.

Met HL2 source heb ik echter allerhande problemen met mijn connectie en kom ik niet aan spelen toe :'( .
Dit geldt ook voor doom 3 online.

Het probleem zit em erin dat wanneer ik een game start, zoals hl2 source ik na een random periode spelen een connection error krijg.
Vervolgens is op mijn desktop te zien dat de wireless connection niet meer available is.
Afbeeldingslocatie: http://img209.echo.cx/img209/2123/noconnec8ov.th.jpg
Na het afsluiten van het betreffende spel komt na een paar seconden deze connectie automatisch terug.
Er lijkt dus een conflict te zijn met mijn mobo en wireless netwerkkaart tijdens het spelen van online games, aangezien de wireless connection er nooit uitvliegt tijdens internet of downloads.

Ondernomen stappen :
code:
1
2
3
4
5
6
7
Win XP sp1 opnieuw geinstalled
Fire wall op router uitgezet
Firmware router geupgrade.
Ik draai geen achtergrond progs die downloaden.
Ik draai op mijn pc op dit moment geen firewall.
De robotic wireless netwerkkaart in andere pci sloten geprobeerd.
Windows XP Wireless Zero Configuration Service gebruiken, in plaats van de config bij de driver

Gebruikte drivers :
code:
1
2
3
4
USR00_11g_04L_721.exe :     connec problemen :(
USR11g_4.0q_919.exe   :     draait, maar soms connection loss
USR11g_5.0j.exe       :     connec problemen :(
USR11g_v6.0b15.exe    :     connec problemen :(

Ik heb met de USR11g_4.0q_919.exe dus relatief de minste problemen, maar deze klapt er dus at random uit.

Internetten, downloaden, allemaal geen enkel probleem.
Ik weet haast zeker dat het een conflict tussen moederbord en wlan kaart is, aangezien ik met een conceptronic wireless kaart en de bij het moederbord meegeleverde asus wlan kaart precies dezelfde problemen heb.
Apparaatbeheer geeft echter geen conflicten aan :( .

Extra info over de settings van de wireless pci kaart :
Afbeeldingslocatie: http://img182.echo.cx/img182/5388/noconnec22po.th.png
Ik gebruik dus niet de Windows XP Wireless Zero Configuration Service, maar gewoon de configuration device van de us robotics driver.

Misschien nog interessant om te vermelden:
In het "wireless network connection 3 status"-plaatje staat de speed op 54 Mbps.
Deze speed fluctueert echer heel erg tussen de 18 en 54 Mbps, dit terwijl de signal strength altijd 4 of 5 balkjes is.

[ Voor 14% gewijzigd door chrisstructor op 07-06-2005 19:49 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Ik denk dat het aan de router ligt.. Probeer eens een ander kanaal, nieuwe firmware ed

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Nu heb ik tijdens het spelen van een online game dat de connec niet wegvalt, maar het signaal :? .
Afbeeldingslocatie: http://img118.echo.cx/img118/9909/noconnec30sa.th.png
Dit signaal komt niet automatisch terug.....
Alleen disablen en enablen van de connectie levert me weer goede signal strength op......
Zodra ik dan online ga gamen valt dit signaal at random weer weg......
Interessant is dat terwijl mijn pc of geen connection/connection strength heeft, op een andere pc in huis alles gewoon perfekt werkt.
Het ligt dus niet aan de router, maar dat wist ik al ;) .

[ Voor 7% gewijzigd door chrisstructor op 08-06-2005 14:50 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Ik heb zelf het idee dat dit echt weer zo'n vago probleem is, waar niemand oplossingen voor weet :'( .
Ik ga een andere wlan kaart halen, met als voorwaarde dat ik em terug kan brengen als hij het niet doet in mijn pc.
Mijn oog is gevallen op de Asus WL-138 G PCI, mede omdat zo'n kaart de grootste kans heeft compatible te zijn met het Asus moederbord.
Kijken of deze net als de robotics en conceptronic kaartjes hetzelfde probleem geeft.
Ik vermoed het ergste :( .

[ Voor 12% gewijzigd door chrisstructor op 08-06-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
De asus WL-138G heeft een hele lage signal strength en is hierdoor niet bruikbaar :'( .
Iemand suggesties voor een wifi kaart met een hoge signaal sterkte?
Ik heb nu in plaats van XP sp1 de gewone XP versie geinstalleerd.
Kijken of dit beter werkt met mijn robotics kaart.

[ Voor 30% gewijzigd door chrisstructor op 10-06-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
chrisstructor schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:47:
Ik heb zelf het idee dat dit echt weer zo'n vago probleem is, waar niemand oplossingen voor weet :'( .
Ik ga een andere wlan kaart halen, met als voorwaarde dat ik em terug kan brengen als hij het niet doet in mijn pc.
Mijn oog is gevallen op de Asus WL-138 G PCI, mede omdat zo'n kaart de grootste kans heeft compatible te zijn met het Asus moederbord.
Kijken of deze net als de robotics en conceptronic kaartjes hetzelfde probleem geeft.
Ik vermoed het ergste :( .
Niet de WL-138G kopen, wat een kut kaarten zeg :r. Had bij iemand geinstalleerd router en wlan kaart op zullen we zeggen 2m afstand door betonnen vloer (15 cm?) heen :). Moet goed gaan zou je zeggen, ik proberen maar kreeg gewoon geen goed signaal meestal maar 60 % :(. En superveel uitval, nee pak dan gewoon een ander goed merk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Termi schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:22:
[...]
Niet de WL-138G kopen, wat een kut kaarten zeg :r. Had bij iemand geinstalleerd router en wlan kaart op zullen we zeggen 2m afstand door betonnen vloer (15 cm?) heen :). Moet goed gaan zou je zeggen, ik proberen maar kreeg gewoon geen goed signaal meestal maar 60 % :(. En superveel uitval, nee pak dan gewoon een ander goed merk :).
Daar ben ik nu ook achter :/ , maar kan em terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
chrisstructor schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:06:
Ik heb nu in plaats van XP sp1 de gewone XP versie geinstalleerd.
Kijken of dit beter werkt met mijn robotics kaart.
Maakt geen hol uit.
Ook met deze OS krijg ik de hangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Ik ga nu op zoek naar een vervanger voor de robotic wlan kaart, om te kijken of deze dezelfde kuren vertoont.
Weet iemand een merk/model wlan kaart, anders dan de robotic 5416, maar met dezelfde goede signaalsterkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Ik kick em weer eens.
Ik heb nog steeds last van het probleem en word er zo onderhand SCHIJTZIEK van!!
Iemand een oplossing??
Hoe kan ik testen of eventueel toch de router een boosdoener is??

PS
de router staat 10 centimeter achter een box van de stereo in de huiskamer.
Zou dit problemen kunnen geven??
edit :
Bij de box weggehaald.
Nog steeds hetzelfde gezeik......

[ Voor 35% gewijzigd door chrisstructor op 17-06-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 11:59
Ik had vroeger mn pc op mn kamer, hier heb ik niet/nauwelijks wireless signaal.
Dit is met meerdere dingen getest, laptop, eigen pc ergens anders in de kamer, wifi finder. Allemaal nauwelijks signaal.
Nu heb ik mn pc een verdieping beneden, net boven de router en nog valt het bij mij uit.

Ik heb ook een A8V Deluxe, en inderdaad, toevallig genoeg valt het vaak ook bij gamen uit, niet zo heel vaak, maar het is wel irritant.
Bij jou staat je pc misschien simpelweg op de verkeerde plek, bij mij in mn kamer zat er iets in het dak wat het signaal tegenhield.
Probeer een laptop of een wifi finder te pakken te krijgen en test in je huis het signaal, ook bij de plaats van je huidige computer.

Het hoeft niet de USR wifi kaart te zijn die de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd handig die forums, want ik snap er de ballen van. Ik heb ook geregeld dat bij mij internet uitvalt en niets het doet. Dan ga ik naar beneden, ff op me pa's pc of server en daar doet alles het dan wel. Kom ik weer boven doet hij het weer. Ik heb niet de WiFi maar wel de a8v deluxe.
Volgens mij ligt het echt puur aan mijn pc want dan valt alles zomaar weg... ik snap het niet helemaal :(

Ps. ik heb ook ongeveer zelfde systeem, 3000 winnie (@3800 stockcooling), Asus 6800GE (@GT 16x1,6), 2x512mb corsair, 80hdd seagate, 450 watt real acly coolermaster ongeveer :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: volgens mij ligt het aan je achtergrond... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:00:
[...]

offtopic: volgens mij ligt het aan je achtergrond... :+
Hehe, iemand die oplet ;) .

Ik ga denk inderdaad die router es verplaatsen in huis, kijken of dat helpt.
Verder ga ik een beetje rommelen met de kanalen (channels) van de router.
Resultaten post ik wel weer.
Tx voor de comments in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 11:59
chrisstructor schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:09:
[...]

Hehe, iemand die oplet ;) .

Ik ga denk inderdaad die router es verplaatsen in huis, kijken of dat helpt.
Verder ga ik een beetje rommelen met de kanalen (channels) van de router.
Resultaten post ik wel weer.
Tx voor de comments in ieder geval ;)
Probeer ook het verplaatsen van je pc dus, dit gaat makkelijker door met een wifi finder overal het signaal te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet achter........
Nog steeds veel connection loss...........
Ik denk dat ik die router maar es helemaal de *piep* *piep* schop !!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
kick
Ik heb dus nog steeds dat als ik online game, de connection speed van mijn wireless lan verbinding inzakt als een plumpudding.
Van 54 mbits naar 0 - 1 mbits.
Dit gebeurt totaal random....soms 2 uur niet, dan vaak achter elkaar.....
Na afsluiten van de game herstelt de snelheid zich naar 54 mbits....
Wie o wie plz :'(

[ Voor 111% gewijzigd door chrisstructor op 01-07-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase

Beercase

So soft!

Heb je al naar andere firmware gekeken? Staat vast op de site van Conceptronic...

General specifications:
Built-in 4 LAN ports fast ethernet switch (10/100Mbps)
Built-in ADSL modem (analog)
Compliant with G.DMT and G.lite (line speed up to 8Mbps)
WPA & WEP encryption
Can be used on any TCP/IP network
Supports PPP (RFC1661, RFC2364 (PPPoA), RFC2516 PPPoE), (RFC2684 (MpoA) formerly RFC1483) and (RFC2225 (IpoA) formerly RFC1577)
Supports Bridging, Routing and DHCP server/client
VPN Passthrough (L2TP/PPTP/iPsec Passthrough)
NAT for multi-users to share a single IP address
Webbased configuration
Firmware upgradeable <==!!!

Is dus wel upgradeble, maar geen te downloaden. Nevermind dus.
Miss toch eens met een andere router proberen. Miss ff de leverancier bellen, kunnen je vast wel helpen.

[ Voor 83% gewijzigd door Beercase op 08-07-2005 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:56

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Heeft er al iemand aan gedacht dat de VIA chipsets nog steeds geen PCI lock hebben?
Als je je cpu overklokt, gaat de PCI bus fijn mee omhoog.

En er zijn kaarten die zelfs bij 35 MHz pci klok al rare dingen gaan doen.
(je ingebakken raid controller bijvoorbeeld..)

Zet eerst je processor eens op de normale snelheid, en ga dan nog eens testen
Wan\t als het met 3 verschillende WiFi kaarten nog steeds niet werkt, ligt het dus niet aan de kaartjes..

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 16:36
Laat eens voor de gein meten hoeveel proc kracht je game gebruikt.

Mijn Conceptronic 54Mbit en mijn WL138G droppen ook in signaal sterkte en leveren packetdrops als mijn servertje flink aan het stampen is (tis maar een 233Mhz met W2k3 erop en wil nog wel eens 100% gaan stampen).

Misschien een zelfde verhaal als goedkope Realtek kaartjes die proc kracht slurpen en 3com kaartjes met een eigen proc.

Tis maar een ideetje; misschien dat WEP/WPA er ook mee te maken kan hebben (kost wat rekenkracht om het te decoden)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ovhees schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:17:
Heeft er al iemand aan gedacht dat de VIA chipsets nog steeds geen PCI lock hebben?
Als je je cpu overklokt, gaat de PCI bus fijn mee omhoog.

"..."
Fout. De A8V heeft de VIA K8T800Pro-chipset welke, in tegenstelling tot de K8T800, wél over locks beschikt:
The asynchronous bus architecture of VIA K8T800 Pro enables the AGP and PCI buses to be locked if the system's front side bus or clock multiplier are adjusted for faster system performance, allowing power users to squeeze the very most out of their AMD64 processor based system.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase

Beercase

So soft!

Krypt schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:26:
Laat eens voor de gein meten hoeveel proc kracht je game gebruikt.

Mijn Conceptronic 54Mbit en mijn WL138G droppen ook in signaal sterkte en leveren packetdrops als mijn servertje flink aan het stampen is (tis maar een 233Mhz met W2k3 erop en wil nog wel eens 100% gaan stampen).
Dis ook wel een goede! Als ik te ver overklok (lees te weinig stroom naar mijn cpu) dan is mijn speed ook erg wisselvallig met mijn US robotics 125 mbit kaartje. Iets meer stroom naar mijn agp en hij deed het weer een stuk beter.
Heb zelf wel een nForce2 mobo maar dan nog. Ze trekken wel wat stroom dus. Lijkt me het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Heb 30 meter kabel gekocht en ben met die router door het huis gaan leuren.
Zodra de router een meter van mijn pc staat zonder betonnen muur ertussen, is de connectie perfekt, ook tijdens gamen.
_/-\o_

Het blijkt dus gewoon een zendkrachtprobleem van de router te zijn.........
Nou ja, misschien dan nog eens een router met een wat krachtiger zendsignaal aanschaffen ;) .

In ieder geval allemaal hartstikke bedankt voor alle replys !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij asus AP's met laatste firmware kun je het zend vermogen instellen tussen de waarde 4 en 84. Standaard staat deze op 19 ik heb zowel mijn router als mijn AP (WL520g en WL300g WDS verbonden) op 80 gezet en heb door het hel huis perfect ontvangst. Tevens buiten perfecte onvangst tot op zo'n 20 meter.(WPA-secured) Asus slecht???????????????????? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

ik heb een linksys wireless lan pci card welk model weet ik niet zo maar die werkt perfect
gaat door 2 betonnen plafonds heen en werk ook perfect allen doet niet op alle pc's maar voor de rest
nooit problemen mee gehad

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Pagina: 1