Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

3de remlicht in een pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren aan het rommelen in een doos op zolder met audiospullen. Ik zocht enkele artikelen voor een casemod en mijn audio apparatuur. Ik had al een Revoltec UVcoldcathodecooler(Blauw UVlicht).

In die doos kwam ik een 3de remlicht tegen, een ledbar om precies te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/8000_8999/8400/8410/8412/841200_BB_00_FB.EPS.jpg
(Dit is een vergelijkend product)

Het leek me eigenlijk bestwel gaaf om deze onderin mijn case te zetten, onder de vlam die ik uit mijn sidepanel ga dremelen.
(de uit te zagen vlam Klik uit deze kast kastKlik voor de geintresseerden)
Het leek mij wel mooi, rood licht van onderen en blauw UV licht bovenin de vlam. Waar ongeveer de UVcasecooler zit :)
Maar het volgende, kan dit wel?
De ledbar is 12Volt neem ik aan, hij komt immers uit een auto. Dus ik zou hem gewoon aan mijn voeding kunnen knuppen? of ga ik een probleem met amperes ofzo krijgen?
Ik kan wel wat electronica, maar mijn kennis hierin rijkt niet ver.
Kan ik hier mijn pc niet mee mollen?(mits ik alles goed aansluit natuurlijk :P )

Ik heb geen brede molexen meer over, maar ik zag nog wel een P4?? molexje losliggen.
(een vierkante stekker met 2 zwarteGrnd en 2 gele draden2x12Volt) neem ik aan ;)
Kan ik deze gewoon gebruiken om 12 volt weg te tappen? Of denkt me voeding dan hey een p4 mobootje en trekt ie het weg van mijn amdmobootje? of hebben die lijnen niks met elkaar te maken.?

Ik begin ook een beetje aan de limits te komen van mijn ATX350 watt voeding. Als ik er overheen kom door b.v. de ledbar brand aan ie sluiten brand de voeding dan niet door? of loopt mijn pc dan gewoon vast? En kom er zo dan wel achter?

kan iemand enkele vragen beantwoorden?

Sorry als ik hier enige regels overtreed, maar met google enzo kon ik niet direct een antwoord op deze zaken krijgen.
Ik heb mijn PC overclocked en al half gemodd door enkel de search hier te gebruiken.
Maarja ik kan niet alles vinden.

Greetz
Sebastiaan

Verwijderd

Als het echt een led lamp is dan vreet hij niet veel amperes. Maar let op: je hebt ook remlichten die er uit zien als led lichten maar er dan wel gewone lampjes in hebben zitten. Deze vreten dus wel meer amperetjes. Maar volgens mij moet het dan alsnog kunnen, moet je maar even op de lampjes kijken hoeveel watt ze zijn.

Oh ja volgens mij moet je gewoon de P4 aansluiting kunnen pakken, want in de voeding komt deze net zo goed op dezelfde soldeerpunten uit als alle andere zwarte en gele draden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 19:20 ]

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 09:26

GJ007

:)

als je over max van je voeding heen gaat valt je pc gwn uit, je voeding kapt dr gwn mee :/

niet dat de voeding dan kapot is _/-\o_ , want ik heb zelf ook dit gehad. |:(

ik heb gwn voor me hdd en optische drives en me case mod spul (fans/ 2 ccfl's / musketeer 2) een goedkope voeding q-tech van 19€ bij geplaatst, kon makkelijk, want ik heb een cm stacker :9

signature

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

Dat geldt dus alleen voor goede voedingen: sommigen branden gewoon uit en doen nooit meer iets. Is het een sweex? kijk dan uit. Is het een A-merk dan loopt dat wel los. En reken FSP ook maar onder de a-merken :)

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:18:
Oh ja volgens mij moet je gewoon de P4 aansluiting kunnen pakken, want in de voeding komt deze net zo goed op dezelfde soldeerpunten uit als alle andere zwarte en gele draden.
Dat ligt tegenwoordig maar net aan je voeding natuurlijk. Er zijn genoeg (relatief nieuwe) voedingen die twee 12v lijnen hebben.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

maar dan nog lijkt het me geen probleem @ fart. Enneh staat er niks op de ledbar, zoals weerstand ofzo? Dan kan je nog ff checken. Maar moet gewoon te doen zijn.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Als ik er overheen kom door b.v. de ledbar brand aan ie sluiten brand de voeding dan niet door?
lol wat snap ik hier niet ?

als het gewoon een LEDbar is prak je hem op 12v van je P4 stekker. makkelijkste is zoeken naar een verlengkabel ervan of een 2e stekkertje maar die zal je niet snel vinden denk ik.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33

talin

ES-MA

kan je gewoon aansluiten op je 12v lijn , spreek uit ervaring .

kwam ook al eens zon ding tegen in mn garage , stond nog ergens een pc in de buurt , kabelthes gestript , aangesloten en werkend .

pc draait nog steeds ( file server ) en dat 3de remlicht brandt ook nog steeds .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Geen probleem, ik heb zo'n ding ook al eens in een van m'n pc's gehad een paar jaar geleden.. het is gewono 12 volt dus je kan hem rechtstreeks aan een molex hangen van je voeding.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Plus aan geel, min aan zwart, en gaan met dat ding :) Werkt perfect!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Kan je er met wat tweaken geen mooie activity VU meter van maken? Maar gewoon aan of uit kan natuurlijk altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Dusss... Het kan, het werkt en ik sloop mijn pc niet
superduper schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:12:
Kan je er met wat tweaken geen mooie activity VU meter van maken? Maar gewoon aan of uit kan natuurlijk altijd.
Het is een idee, maar ik wil wil mijn case eerst maar eens zover hebben zodat ik het een volwaardige mod kan noemen. :P
De details werken we later wel uit. Voorlopig hang ik hem wel aan een knopje.... ;)

Nou dan zal ik mijn mobootje er maar eens uitschroeven om wat gaten te boren :7

Verder bedankt voor de reacties
Pagina: 1