Aangezien ik nooit raid draaide op IDE omdat ik het niet aantrekkelijk vond en toen nog te weinig linux gebruikte zit ik even met een dilemma. Normaal gesproken gebruik ik namelijk alleen SATA en SCSI hiervoor.
Ik kom even wat IDE-poorten te kort (ben ik bang) en vraag me af of het wel zo slim is om RAID1 op 1 IDE-kabel te draaien. (ik had namelijk wat IDE-HD's over
voor een thuisservertje)
Ik denk namelijk dat mocht er een HD failen de andere HD nog niet geheel bijgewerkt is omdat ze op 1 kabel op elkaar moeten wachten.
Ik ben van mening dat je IDE raid gewoon 1 HD per IDE-poort moet gebruiken. Ben hier wel even aan het zoeken gegaan, maar kwam niet eens een post van BalusC tegen hierover
Je zou op IDE1 en IDE2 bijvoorbeeld als je 2 RAID1 sessies wil draaien bijvoorbeeld dit kunnen doen:
MASTER + MASTER
SECONDARY + SECONDARY
Volgens mij gaat ^^^^^ niet werken. Je bent dan vreselijk insecure bezig en kunt dan net zo goed geen raid draaien denk ik, zeker niet met DB's
Iemand nog even een bevestigend woord ?
Ik kom even wat IDE-poorten te kort (ben ik bang) en vraag me af of het wel zo slim is om RAID1 op 1 IDE-kabel te draaien. (ik had namelijk wat IDE-HD's over
Ik denk namelijk dat mocht er een HD failen de andere HD nog niet geheel bijgewerkt is omdat ze op 1 kabel op elkaar moeten wachten.
Ik ben van mening dat je IDE raid gewoon 1 HD per IDE-poort moet gebruiken. Ben hier wel even aan het zoeken gegaan, maar kwam niet eens een post van BalusC tegen hierover
Je zou op IDE1 en IDE2 bijvoorbeeld als je 2 RAID1 sessies wil draaien bijvoorbeeld dit kunnen doen:
MASTER + MASTER
SECONDARY + SECONDARY
Volgens mij gaat ^^^^^ niet werken. Je bent dan vreselijk insecure bezig en kunt dan net zo goed geen raid draaien denk ik, zeker niet met DB's
Iemand nog even een bevestigend woord ?
edit:
Ik draai nu namelijk altijd als raid1 1HD per kabel
sorry voor de 1-tjes inplaats van 'e'en...... wil even niet op mijn sys
Ik draai nu namelijk altijd als raid1 1HD per kabel
sorry voor de 1-tjes inplaats van 'e'en...... wil even niet op mijn sys
[ Voor 8% gewijzigd door BacardiBreezer op 07-06-2005 19:02 ]
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)