Ik heb 2 routers staan die met elkaar verbonden zijn. Router 1 (vigor 2200) is DHCP en staan 3 pc's op en wordt via uplink verbonden naar router 2 (vigor 2900G) die dus daar mee dus als switch gebruikt wordt. (DHCP staat overigens uit in router 2). Werkt allemaal prima, waren het niet dat router 2 ook een wifi point is.
Er word door de 2 router wel een wifi signaal uitgezonden, maar er wordt geen IP adres toegekend aan mijn laptop als ik deze verbind met router 2. Laat het nou juist wel mijn bedoeling zijn geweest om gebruikt te maken van wifi.
Waarom heb ik 2 routers en niet gewoon 1 router en 1 swich/hub hoor ik je denken ... ik weet het antwoord zelf ook niet. Op de een of andere manier heb ik ze gewoon en moet ik het er mee doen, wat verder geen straf is trouwens.
Hoe zorg ik dat ik toch gebruik kan maken de wireless optie van mijn 2e router?
Er word door de 2 router wel een wifi signaal uitgezonden, maar er wordt geen IP adres toegekend aan mijn laptop als ik deze verbind met router 2. Laat het nou juist wel mijn bedoeling zijn geweest om gebruikt te maken van wifi.
Waarom heb ik 2 routers en niet gewoon 1 router en 1 swich/hub hoor ik je denken ... ik weet het antwoord zelf ook niet. Op de een of andere manier heb ik ze gewoon en moet ik het er mee doen, wat verder geen straf is trouwens.
Hoe zorg ik dat ik toch gebruik kan maken de wireless optie van mijn 2e router?