Toon posts:

Wanadoo Livebox vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.962 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om over te stappen op een wanadoo adsl family abbo zodra dat beschikbaar is voor mijn postcode.
Nou heb ik wat topics gelezen en ervaringen gehoord met die livebox modem.
En die waren niet allemaal zo positief.

Nou vroeg ik mij af of ik ipv die livebox gewoon een ander modem kan gebruiken met dezelfde functionaliteit.
Bijvoorbeeld deze:

Link (Speedtouch DSL modem)

Is er iemand die dit al geprobeerd heeft en zo ja met welke modem en is dat allemaal gelukt?

Alvast bedankt,

Arnaud

[edit]

Voor degene die geinteresseerd zijn, ik heb wandoo gemaild en die ondersteunen speedtouch modems , behalve de home versie, als vervangers voor de livebox.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 15:33 ]

Verwijderd

Ben ik ook wel naar benieuwd. Die Livebox schijnt regelmatig problemen te geven, Windows-gebonden te zijn voor configuratie en ik heb niet echt veel zin om aan m'n netwerk te sleutelen als ik m'n bestaande en werkende modem/router zou kunnen blijven gebruiken.

Vraag me ook af waarom er geen handleiding/specificaties van dat ding te vinden zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 02:26 ]

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik vrees dat je van de Livebox-gebruikers nu weinig reactie's zal ontvangen. ;)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Van de Wanadoo site:

Belangrijke opmerkingen bij de omschrijving "zonder modem" (ADSL Direct)

Als u zich aanmeldt voor Wanadoo ADSL Direct zult u een keuze moeten maken uit de verschillende modem opties. Een van de opties is dat u ADSL zonder modem bestelt.

Deze optie dient u niet te kiezen om in aanmerking te komen voor een eventueel gratis modem! U krijgt hiermee geen modem thuisgestuurd. Deze optie is bestemd voor mensen die reeds over een geschikt ADSL modem beschikken.
Bent u van plan een ander modem te gaan gebruiken dan een van de modems die u direct kunt kiezen in combinatie met Wanadoo ADSL Direct van BBned? Dan zijn de volgende drie punten voor u van belang:
1. U dient na te gaan of uw modem geschikt is voor gebruik in combinatie met Wanadoo ADSL Direct. Dit houdt in dat uw modem aan alle volgende voorwaarden moet voldoen:
U heeft een modem voor een analoge (PSTN-) lijn, dus geen ISDN modem
Uw modem komt voor op deze lijst
Uw modem ondersteunt bovendien PPPoA
[Alleen voor Ethernet modems:] Uw modem ondersteunt bovendien router-functionaleit en kan gebruikersnaam / wachtwoord lokaal opslaan
2. U neemt kennis van het feit dat Wanadoo uitsluitend support kan leveren op de modems die u direct in combinatie met Wanadoo ADSL Direct kunt bestellen

3. Houdt u bij de configuratie van uw modem rekening met in ieder geval de volgende instellingen
(print of noteer deze gegevens, zodat u ze later bij de hand heeft !)
Uw modem dient gebruik te maken van "PPP over ATM"(PPPoA)
VPI=0 / VCI=35

Er wordt een groot aantal SpeedTouch DSL Modems gesupport, maar ik denk dat je met elk modem wel verbinding met Wanadoo ADSL Direct kan maken als PPPoA beschikbaar is :)

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:44

vr6-only

Blub Blub

je kan gewoon ook een router kopen en dan de instellingen overnemen

instellingen voor Wanadoo's eigen netwerk zijn

VPI:8
VCI:35

protocol: PPPOA of PPTP

gebruikersnaam en wachtwoord natuurlijk ook :P

nu moet ie het gewoon doen. 8)

[ Voor 54% gewijzigd door vr6-only op 12-06-2005 21:44 ]

It ain't stupid if it works!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb met een Speedtouch 510 en de Configuration wizzard zonder problemen verbinding gemaakt. Inmiddels heb ik de Livebox ook, internet doet het prima (telefonie wat minder).

Verwijderd

Wanadoo's eigen netwerk met 4mb-down/670kb-up Family-abonnement werkt bij mij met de livebox en telefonie perfect. Geen enkel probleem. De Livebox is een vernuftig apparaat wat meer kan en doet dan een gemiddeld ADSL-modem. Ik weet niet of het met de hiervoor genoemde instellingen met een ander modem ook werkt omdat o.a. er ook eventueel een automatische firmware update plaats vindt ('s-nachts). Volgens mij is het vanuit Wanadoo's oogpunt slim bekeken: De Family-abonnees werken alleen met de Livebox zodat alle know-how geconcentreerd is en er snel een oplossing is bij eventuele storing. Dit in tegenstelling tot de andere providers waar je met allerlei soorten en typen ADSL-modems op het netwerk kan aansluiten. Problemen waar je op kan wachten. Dus wees niet bang voor de Livebox en ga niet zelf prutsen met allerlei instellingen en je dan afvragen waarom het niet zo goed werkt.

Verwijderd

Ik heb ze er maar eens over gemaild. Dit was het antwoord (lekker prompt, na 4 dagen...):
"Voor de ADSL FAMILY variant is het vereist om de Wanadoo Livebox te gebruiken. Andere modems worden vooralsnog niet ondersteunt voor dat abonnementstype."
je kan gewoon ook een router kopen en dan de instellingen overnemen

instellingen voor Wanadoo's eigen netwerk zijn

VPI:8
VCI:35

protocol: PPPOA of PPTP

gebruikersnaam en wachtwoord natuurlijk ook :P
Router is al ingebouwd in mijn kastje (SMC 7404 BRA). Dan zou ik dus de Livebox moeten steken tussen de router en de rest van de wereld in plaats van dat ik van de in de router ingebouwde modem gebruikmaak?

Die Livebox gebruikt verder de normale tweeaderige kabel voor de verbinding met de ADSL-splitter?
omdat o.a. er ook eventueel een automatische firmware update plaats vindt ('s-nachts)
Dat is een van de dingen waar ik me juist zorgen over maak. Heb je een functionerend netwerk, besluit Wanadoo misschien een brakke update te uploaden, kun je weer gaan knoeien.
Dus wees niet bang voor de Livebox en ga niet zelf prutsen met allerlei instellingen
Ben altijd bang voor dingen die ik niet begrijp :). Veel marketing, geen handleidingen te vinden, weet niet of het nou een modem, router of telefooncentrale wil zijn en welke van die functies het enigszins fatsoenlijk uitvoert. Als die 4 Mbit voor 24 Euro niet zo naar me zouden lonken, zou ik het niet eens overwegen :).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 00:21 ]

Verwijderd

Als je nu eens rustig op de Wanadoo-site kijkt bij de helpdesk dan zie je een overvloed aan handleidingen en krijg je een beetje meer vertrouwen in het wonderkastje. Splitter heb je niet meer nodig en zorgen over instellingen ook niet meer. Gewoon stekker erin en werken.
En al die negatieve geluiden over Wanadoo. Als je belt krijg je direct antwoord en de juiste informatie. Noem mij maar eens een provider die snel reageert op een email. Stuur maar eens een email naar de Sales-afdeling van XS4ALL de beste provider. Waarschijnlijk krijg je dan na een week of vier antwoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 09:48:
Als je nu eens rustig op de Wanadoo-site kijkt bij de helpdesk dan zie je een overvloed aan handleidingen en krijg je een beetje meer vertrouwen in het wonderkastje.
Goh, goeie tip. Dat hebben ze wel goed verborgen. Zoeken naar 'livebox handleiding' leverde maar liefst 60 antwoorden of zo op, waarvan er slechts eentje de links bevatte, hier.
Splitter heb je niet meer nodig en zorgen over instellingen ook niet meer. Gewoon stekker erin en werken
Ah, het is dus OOK nog een splitter. Even wat zoeken hier op Tweakers levert nog dit juweeltje op:
Livebox dient direct achter het ISRA punt te worden aangesloten (plek waar KPN binnenkomt)
De kabel van de Livebox naar de muur NIET langer dan 3 meter
Tussen de Livebox en KPN Aansluiting (ISRA) geen splitters en/of andere apparaten
Nou, da's geweldig dan, want ik zou de bestaande bekabeling helemaal overhoop moeten halen en opnieuw moeten inrichten.
En al die negatieve geluiden over Wanadoo. Als je belt krijg je direct antwoord en de juiste informatie. Noem mij maar eens een provider die snel reageert op een email. Stuur maar eens een email naar de Sales-afdeling van XS4ALL de beste provider. Waarschijnlijk krijg je dan na een week of vier antwoord.
Ik zit al bij Wanadoo en heb als klant contact opgenomen via de middelen die zij op hun website aanbieden om met de helpdesk in contact te komen. De dag dat ik een helpdesk bel om op mijn kosten met onbenullen aan de andere kant van de lijn te onderhandelen over of zij mijn vraag wel of niet beantwoord hebben, is de dag dat de duivel ijsschaatsen aanschaft :). WB XS4ALL: op mijn werk verzorgen zij de verbinding en ze schijnen vrij prompt te zijn, maar dat is verder niet relevant.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 11:44 ]

Pagina: 1