[2k3] Install vanaf hdd om installatiefouten te omzeilen? *

Pagina: 1
Acties:

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 14:10
Hallo,

Ik wil graag mijn server opnieuw installeren met Windows 2003. Echter in het verleden heb ik een aantal keer meegemaakt dat tijdens de installatie het systeem ging zeuren over files die hij niet van de cd kon lezen. Tevens heb ik ook wel eens meegemaakt dat na de installatie het hele ding van geen kant deugde en allemaal errors kreeg. Het geheugen is uitgebreid getest en hier is dan ook niets mis mee.

Nu wil ik graag Windows 2003 installeren vanaf een andere HD in het systeem. Hoe krijg ik dat voorelkaar? Ik ben al bezig geweest met bootflops enzow, maar daar kon ik niet uit komen.

HD1: 40gig NTFS schijf (Hier moet de install op)
HD2: 120gig NTFS schijf (Deze blijft dus ongeformatteerd, en bevat de bronbestanden van Win2k3)

Hoe doe ik dit het best?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is de CD gewoon niet defect dan? Ik kan me niet voorstellen dat hetgeen jij wilt bereiken erg eenvoudig zal zijn; wellicht is dit mogelijk door een Ghost image te maken? En wellicht werkt lokaal mounten van een ghostimage ook wel? Ik pas je topictitel ook even aan zodat deze wat duidelijk is :)

Windows 2003 installeren vanaf HD > [2k3] Install vanaf hdd om installatiefouten te omzeilen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Thunderhawk
Hoi,

Nee hoor, de CD is verder prima. Het is ook deels een principiele kwestie naar wat ik heb meegemaakt. Het gaat mij om de zekerheid dat als ik em van m'n HDD installeer, dat ie 100% goed is. Want ik heb nu ook weer vage problemen... (Vandaar dat ik wil re-installen)

Wat ik moet hebben is een bootflop, die mij toegang geeft tot de installer files die op de 2e HDD staan, zodat ik vervolgens daar gewoon de setup kan draaien net alsof ik 't van een echte CD doe. (Zit nog een voordeel aan, want gaat veel harder met installeren :P )

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal je disk als FAT moeten formatteren wil je er vanaf installeren - overigens is het eigenlijk helemaal niet slim om het op die manier te doen (de install duurt veel langer bv!) en lost het feitelijk niets op.

Als tijdens de install Windows je CD niet goed kan lezen, is er gewoon 'iets' mis - los die oorzaak op ipv een workaround te bedenken :)

• Thunderhawk
Ik zie het liever net andersom :) Voor mij is het gebruik van een CD eerder een omweg. Bijna alles wat ik doe doe ik vanaf de locale schijf of via het netwerk. Heck, mijn eigen cd speler heb ik al anderhalf jaar niet gebruikt !

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik dan gelijk RIS :P
kan je je drivers er ook in proppen.
HD installs zijn imho alleen een laatste redmiddel.

[ Voor 65% gewijzigd door alt-92 op 07-06-2005 21:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Als er iets mis gaat bij installatie vanaf cd-rom = er iets mis.

ik zou zeggen: zoek uit wat & los op.

anders krijg je een instabiele server en daar heb je veel minder aan.

dit soort dingen kun je maar 1 keer goed doen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Ben 't eens met PEZET, ga eerst eens op zoek naar de oorzaak van al je klachten. Draai om te beginnen bijvoorbeeld eens MemTest, kopieerfouten worden heel vaak veroorzaakt door defect geheugen.
Pagina: 1