K8N Neo2 Platinum + A64 3000: Windows boot niet na setup

Pagina: 1
Acties:

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hey,

Ik heb gisteren mijn nieuwe pc binnen gekregen en in elkaar gezet. Echter hij boot niet. Ik heb het 2x geboot gekregen alleen deed deze het weer niet na een normale reboot.

Specs
MSI K8N Neo 2 Platinum 54G
AMD Athlon 64 3000+ Venice
Samsung SP2004C 200gb (SATA)
Tagan TG480-U01
2x 512mb G.Skill Extreme Series [F1-3200DSU2-1GBLC]
BIOS = versie 1.4

Geprobeerd
- Vcore verhogen
- Voltages checken (zeer goed)
- Geheugen vervangen door Winbond PC2100 geheugen (1 reepje)
- Samsung HD op alle verschillende SATA poorten proberen (momenteel op poort 3)
- Geheugen in verschillende sloten en ook 1 reepje geprobeerd ipv 2.
- Temperatuur checken (goed)
- BIOS default werkt niet
- AGP vid (Radeon 8500) omwisselen voor PCI vid (Viper V330) werkt ook niet.

Het is mij gelukt om 2x de pc te booten. Eerste keer heb ik windows geinstalleerd, dit ging zonder errors. Echter na de verplichte reboot na het installeren, werkte het weer niet. (Windows booten en Windows XP via CD booten werkt niet). De 2e keer lukte mij het om in Windows te komen, maar na restart werkte het weer niet.

Ik ging later Memtest @ floppy zetten maar de pc wilt ook niet booten vanaf floppy... Ik heb geen idee what to do :O

[ Voor 10% gewijzigd door Dutchmega op 07-06-2005 17:09 ]

Verwijderd

Weet je ook wanneer die vastloopt, al in windows, tijdens het detecteren van de schijf, of blijft het beeld helemaal zwart? Zo snel zou ik trouwens ook niet aan de voltages zitten, je weet niet waar het aan ligt, als het aan warmte ligt, dan kan je dat een aardig probleem opleveren.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 16:49 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je zou een bios update/reset kunnen proberen. Maar, wat gaat er precies fout. Blijf je hangen in je post of krijg je geen beeld? Hoor je piepjes? Wat meer info graag :)

• Dutchmega
  • Niet online
Oeps, sorry. Met vastlopen bedoel ik gewoon, hij blijft zich houden aan de laatste pagina. Soms werkt dan wel control-alt-delete en soms niet :X Ik hoor geen piepjes verder. De POST werkt verder goed. Ook de 4 LED's staan netjes op groen.

Als ik Windows boot, dan zie ik de eerste fade-in van de windows-logo (dus een zeer lichte Windows logo). Het stopt gewoon daar.

Kleine toevoeging aan wat ik al geprobeerd heb:
- BIOS default werkt niet
- AGP vid (Radeon 8500) omwisselen voor PCI vid (Viper V330) werkt ook niet.

De pc kan trouwens niet booten vanaf floppy dus bios update is lastig.. Ook durf ik dat eigenlijk niet omdat het dan vast kan lopen tijdens het booten O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Dutchmega op 07-06-2005 16:55 . Reden: Toevoegingen... ]

Verwijderd

heb je meerdere geheugenbanks gevuld? Probeer het eens met maar één, om te kijken of je geheugen stuk is, als het daar niet mee werkt, probeer dan een andere.

• Dutchmega
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:56:
heb je meerdere geheugenbanks gevuld? Probeer het eens met maar één, om te kijken of je geheugen stuk is, als het daar niet mee werkt, probeer dan een andere.

Ja...

Verwijderd

Dutchmega schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:58:
[...]

Ja...
whoops, sorry.
Kijk eens of hij wel normaal van floppy opstart als je de hdd loshaalt, het zou aan de compatibiliteit van de sata op het mobo kunnen liggen. Als hij dan wel opstart kun je het bios flashen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.

• Dutchmega
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:36:
[...]

whoops, sorry.
Kijk eens of hij wel normaal van floppy opstart als je de hdd loshaalt, het zou aan de compatibiliteit van de sata op het mobo kunnen liggen. Als hij dan wel opstart kun je het bios flashen.
Oke, zal ik proberen. Denk je echter dat het opgelost is alleen door de BIOS te flashen?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dutchmega schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:28:
[...]

Oke, zal ik proberen. Denk je echter dat het opgelost is alleen door de BIOS te flashen?
Dit zou heel goed kunnen. Ik had ooit eens het zelfde probleem met dit Mobo en mn sata schijf. Bios update werkte.

• Dutchmega
  • Niet online
Update: BIOS geflasht naar 1.8. Echter Windows wil nog steeds niet opstarten.. Hij blijft hangen op de logo. Windows booten vanaf CD en installeren werkt ook niet. Na het laden van de gegevens (waar alles in het blauw is) gaat hij naar een DOS-achtige zwarte beeld en blijft daar hangen. Momenteel heb ik alles aangesloten (Pioneer DVD-speler en DVD-brander) en de 2 geheugenreepjes in gebruik. Ik draai nu Memtest maar ik denk niet dat het aan de geheugen ligt aangezien de pc ook niet werkt met andere geheugen.

CPU en DDR voltage heb ik nog eens gecheckt. Ik heb de DDR voltage verhoogd naar 2,7v. De CPU-voltage staat standaard op 1,36v. Venice heeft maar 1,3v nodig dus ik heb niet te weinig.

Ik ga over uurtje ofzo eens een oude IDE-schijf aansluiten en proberen om eens te booten vanaf die schijf.

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchmega op 08-06-2005 14:51 ]

Verwijderd

Dit klinkt me bekent in de ooren, de Neo 2 Platinum had bij mijn broeder als default bios optie een automatisch overclock aan staan, tijdens het installeren/opstarten van windows kreeg ik de zelfde simptomen als jij beschrijft.

dus kijk eventjes in de bios of je die functie misschien ook aan hebt staan

• Dutchmega
  • Niet online
Ik heb het al opgelost. Op een of andere manier was de verbindinkje voor master/slave niet al te best... Ik heb het vervangen door eentje van mijn oude HD en het werkt stabiel? :P
Pagina: 1