Toon posts:

TV-out chip van MSI kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het verhaal:

Ik heb een Club3D GeForceFX5700LE 256mb in mijn pc zitten. Ben dik tevreden met het ding voor wat ik doe, maar ik zit met 1 probleem: de tv-out kwaliteit van Club3D kaarten sucken zwaar. :(

Paar weken terug had ik eenzelfde kaart besteld, maar dan van MSI, want ik weet dat MSI veel betere tv-out chips hebben op hun beeldplanken. M'n vermoedens werden bevestigd en idd het beeldkwaliteit was 100x beter dan die van Club3D. :) Maar er was een probleem met het kaartje. Hij was namelijk DOA, want hij vertoonde bij 3D games meteen artifacts. Dus ik RMA'en dat ding, blijkt het kaartje niet meer leverbaar te zijn en ik wil perse een 5700LE, MAAR dan een kaart die dezelfde tv-out chip bevat als die van MSI.

Weet iemand welke merken ook dezelfde chips gebruiken. Ik zat te denken aan XFX of Mtek. Volgens mij gebruikte MSI Philips TV-out chips.

PS... reageer niet met onzin zoals:

- "Het is een klotekaart, koop een GF6xxx"

Het is een algemene vraag waar ik graag antwoord op wil hebben. ;)

Bij voorbaat dank

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:40

job

Voor zover ik weet wordt er gebruik gemaakt van 3 verschillende merken:
philips, conexant en chronotel.

Het staat mij bij dat de conexant en philips het beste beeld geven.
En dat chronotel vrij slecht beeld geeft.
De chronotel wordt vaak gebruikt bij budget kaarten.

Als ik jou was zou ik eens gaan googlen op de chips die gebruikt worden, kom je snel genoeg achter het antwoord. of mail anders de videokaart fabrikanten.

philips: SAA7102 SAA7104 SAA7108
conexant (van oud naar nieuw): BT869, BT869, CX25869, CX25871 CX25875
chronotel: CH7103 t/m CH7108

[ Voor 6% gewijzigd door job op 07-06-2005 16:29 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik moet me denk ik bij job aansluiten. Mijn Club3d 9700 pro geeft echt een prima beeld :D

Verwijderd

Topicstarter
Kan zijn dat Club3D pas later betere chips gebruikt, maar ik was eerst altijd al MSI gewend, daarvoor had ik een MSI GeForce4 Ti-4600 en nu heb ik die Club3D en het verminderde kwaliteit van de Club3D viel me ook meteen op. :( Minder heldere kleuren en veel minder scherp. Maar 1 ding is meestal wel, als je iets gewend bent en je blijft daarbij, merk je het verschil toch niet. :) Als je bijv. altijd Club3D hebt gehad, dan zou je sowieso tevreden zijn. :) Totdat je MSI tegenkomt LOL :p

Is er een programmaatje die kan checken wat voor een chip je hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 16:46 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier: http://tvtool.info/go.htm...nfo/english/tvchips_e.htm nog wat chip info, google 's wat rond, vind je misschien een goede vervanger.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, volgens Tvtool heb ik een NV-internal chip. :S Dan weet ik nog niks. :)

Wat ik nu WEL lees is dat de GeForce 3 TD van Leadtek de Conexant CX25871 heeft en volgens Tvtool is dat de BESTE tv chip.

De vraag is alleen of Leadtek nog steeds die chips gebruikt. Als dat zo is dan ga ik voor Leadtek of een ander merk die dezelfde chip gebruikt. :) :9
Pagina: 1