Toon posts:

Mobile Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals bij het Laptops forum al te zien is ben ik opzoek naar een nieuwe laptop.
Hij moet een goede videokaart hebben.
Nou zie ik vaak de M9700 met 128 MB.
Is die goed genoeg voor bijvoorbeel doom 3?

Verwijderd

als je ff wat googled kun je zat reviews vinden over deze kaart...

heb zelf net ff gekeken :
binnen 5 minuten ben ik de volgende dingen tegengekomen :
1- er zijn niet bijster veel reviews waar deze gpu met doom3 wordt geprobeerd aangezien doom 3 nieuwer is dan de gpu, dus toen deze gpu uitkwam konden ze doom 3 niet tussen de standaard benchmark programmas zetten
2 - wel veel reviews waar men deze gpu met far cry benchmarkt, en als je die kunt draaien kun je in principe ook wel doom 3 draaien, hou dan wel rekening dat nvidia sneller is met doom 3 en ati sneller is met far cry
3 - ligt er ook aa nwat voor cpu je erbij neemt he, en mem dus de platform
4 - ben in een goeie bui dus : http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=162&var2=0

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 16:04 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
op niet al te hoge settings...ja :)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
ja die is wel redelijk. Maar kijk liever naar een x800 of een 6800mobile. De x800 is beter en 2x zo zuinig bijna!!

• ToFast
Het aantal mb zegt niks meestal. Een slome kaart heeft niks aan 128mb. De meeste hebben zelfs niks aan 256mb.

Neem sowieso geen kaart die shared videogeheugen heeft. De kaart moet zn eigen geheugen hebben dat is beter en sneller.

Verwijderd

anders ga voor deze : http://www.firingsquad.co...on_9800_review/page12.asp

de mobile radeon 9800 neemt ten minste ook de aantal pipelines enzow van de desktop versie terwijl de mobile radeon 9700 niets anders is dan een mobile radeon 9600 met hogere klok terwijl dat niet geld voor de desktop versies die ook verschillen in de nummer van pipelines....

en jah die 6800 ultra en x800xt zijn wel stukken sneller maar komt ook bij dat ze meer verbruiken EN de laptop stukken duurder maken he !

Verwijderd

Topicstarter
In welke laptop kan ik dan een X800 krijgen???
Ik wil namelijk wel een beetje een dunne pc en daar zijn apples erg goed in maar die hebben een 9700.
Dus geen promedion of iets degelijks

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:09:
In welke laptop kan ik dan een X800 krijgen???
Ik wil namelijk wel een beetje een dunne pc en daar zijn apples erg goed in maar die hebben een 9700.
Dus geen promedion of iets degelijks
Doom3 op een apple? 8)7

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ToFast
HEb net testje gelezen hier op tweakers. de x800xt verbruikte 35watt ofzo en de go 6800ultra 65watt.

Verwijderd

Topicstarter
Windows kan ook draaien op een Apple :9

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:21:
[...]

ow?
dat heb ik nog nooit meegemaakt iig... of leef jij in de toekomst, waar Apple is overgestapt op Intel x86 processoren?

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn hele oude school draaide windows op Apple :9

Verwijderd

das wel te merken ja.. was zeker een erg goede opleiding? :+

ontopic: search, faq .. dit verdiend maar 1 ding.. een slotje !

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 16:25 ]

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
ToFast schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:15:
HEb net testje gelezen hier op tweakers. de x800xt verbruikte 35watt ofzo en de go 6800ultra 65watt.
Hmmm, dan hoop ik dat Dell snel overgaat op die x800....

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:25:
das wel te merken ja.. was zeker een erg goede opleiding? :+

ontopic: search, faq .. dit verdiend maar 1 ding.. een slotje !
Eh nee basis school....

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
[oftopic]

misschien moet je is 1 duidelijke, grote, informative topic start maken over je nieuwe laptop.
daarin zetten wat je op het oog hebt, waarom je dat hebt, en dan je vragen stellen of je beter apple X kan kopen om doom3 te gamen, of apple Y om te foto shoppen.
t wordt mij in ieder geval nog niet echt duidelijk wat je nu wilt.
wel gamen en ook office tools, vervolgens niet gamen wel een spelletje, daarna toch weer wel een goeie videokaart om te gamen,......?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-08 16:19
ToFast schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:15:
gebruik is misschien 2x zo weinig, maar ze komen wel 4 x zo weinig voor ongeveer. het hoogste aan radeon laptop kaarten wat ik gezien heb is de x700

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
dat zijn grafische chips voor de desktop die in een notebook zijn wel wat energiezuiniger

want in een laptop wil je x800xt of 6800 ultra (wordt die direct 3 cm dikker van door de koeling)

voor de laptop markt is er een 6800go (presteerd ongeveer als een 6600 desktopvariant volgens mij)

dell heeft die grafische chip in de xps serie

maar gamen kun je ook wel op een 9700 mobile maar de nieuwste spellen kunnen al niet op de hoogste resolutie.

heeft ati nu al een nieuwe versie (een x800 mobile ofzo)??

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:21:
[...]

Dat had je gedroomd ;) Windows draait niet op een Apple, tenzij je Virtual PC draait. Dat gaat ten koste van je performance en dus van je FPS. Daarbij heb ik het idee dat je onze gewaardeerde GoT-ters een beetje voor de gek zit te houden....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

en daar krijgen ze les in besturingssystemen porten naar andere hardware architecturen? :?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:20

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
wat aikeleer in je andere slotje al roept

[ Voor 49% gewijzigd door Kees op 07-06-2005 16:38 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.