[Access] Groepsvakkeuze of comoboboxkeuze opslaan als tekst

Pagina: 1
Acties:

• knijtert
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07 08:54
Ik wil graag dat als er een keuze word gemaakt uit een groepsvak of een combobox dat het niet word opgeslagen als een nummer maar als tekst.

Ik heb bijvoorbeeld een tabel met alle dagen van de week, deze heeft een dagnummer als sleutel.
Ik heb een formulier waar je mmoet invoeren op welke dag iets is, ik wil dat je dat kan kiezen uit een combobox. Maar als je de wizard doorloopt zorgt deze er automatische voor dat de dagnummer waarde word opgeslagen.

Met een groepsvak heb ik hetzelfde probleem, daarbij moet je aangeven welke waarde een label moet hebben, maar deze waarde moet een integer zijn.

Edit: Wil iemand meteen mijn titel aanpassen? Ik had kennelijk last van wat typ problemen

[ Voor 8% gewijzigd door knijtert op 07-06-2005 15:13 . Reden: Typfout in titel ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-08 22:22

Boss

+1 Overgewaardeerd

Met 'afhankelijke kolom' kan je instellen welke kolom de waarde bevat die moet worden opgeslagen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Aanvulling: je combobox moet dan dus twee kolommen hebben, waarbij je er eentje (de afhankelijke, met de integer waarde) de breedte 0 geeft zodat hij niet zichtbaar is.