Wisecom WS-3314EV3G welke adapter?

Pagina: 1
Acties:

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:23

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nog een prachtig 33k6 extern modem liggen, die ik weer wil gebruiken voor noodgevallen, enige probleem, welke van de 25 adapters die hier liggen hoort erbij? Google, Deja, Yahoo, etc leverden niets op.

Het is een Wisecom WS-3314EV3G
- kleur: beige
- bovenop: staat de tekst: Hi-Tech Modem (met een rode golflijn eronder, tekst grijs)
- links: zitten 2 audio aansluitingen
- voorkant: 8 leds en de tekst 33600 bps Voice FAX MODEM
- barcode: 9722702066 WS-3314EV3G

Ik wil graag weten op welk voltage het apparaat funtioneert en de 'lay-out' van de connector (wat is plus, wat is min)?

Alvast bedankt.

Gover

[ Voor 5% gewijzigd door Gover op 07-06-2005 15:17 . Reden: voor het geval iemand dacht dat ik niet gezocht heb ]

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 14:03

Xanax959

relax...

In ieder geval is het heel vaak een wisselstroom adapter. Dan staat er b.v. 9 Volt AC op.

Atari portfolio Dos 2.11

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Meestal kan je met een multimeter eenvoudig achterhalen wat de 0V pin moet zijn. :)

Senile! Senile Oekaki

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:23

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Topicstarter
Dank voor de reacties, maar hoe kan ik zien met een multimeter (heb hier een el cheapo en op mijn werk kan ik wel een Fluke regelen) wat de 0V lijn is, ik heb wel een beetje verstand van electronica maar zeker niet veel.

Ik heb ondertussen een universele adapter aangesloten, voltage ingesteld op 3 volts, en heel vlug even geprobeerd wat plus en min moest zijn. Helaas gingen alle twee de keren de ledjes branden (wel vershillende overigens). Maar ik vrees dat 1 van de 2 manieren een kapot modem oplevert wanneer ik hem langer dan 2 seconden laat aanstaan.

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.