Laptop opnieuw installeren, diverse problemen

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:51
Heb hier een oude laptop van m'n pa. Even de gegevens:
HP Omnibook 6100
PhoenixBIOS 4.0 Release 6.0
HP OmniBook 6100 EB BIOS Version EB.M2.10
CPU = Mobile Intel (R ) Pentium (R ) III Processor-M 933 MHZ

Ik heb de schijf geformatteerd en wilde windows erop zetten. Kwam er toen pas achter dat er helemaal geen cd-rom drive in zat... |:( zeg maar niks.....
Had nog een cd-rom drive liggen die je op de LPT kan aansluiten. Helaas werkt dit niet, lijkt erop dat er software voor geinstalleerd moet worden en ja, dat wordt een beetje lastig.
Wil uiteindelijk XP Home erop zetten. Nu zit ik eraan te denken om eerst 98 te installeren, dan in 98 die cd-rom drive te installeren en dan XP erop.
Maar daar zit een beetje het probleem. Hoe krijg ik 98 erop? Heb dus eigenlijk alleen maar een diskettestation tot m'n beschikking... :/

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-01 15:12
Kun je booten vanaf het netwerk? Check in je bios eens of je dat kunt vinden. Zoja dan kun je op GOT zat topics vinden om Windows via het netwerk te installen.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40

lier

MikroTik nerd

Neem aan dat er een netwerk kaart in zit.
Kijk of je hiervoor een network boot diskette kan maken.
Dan installatie via netwerk uitvoeren.

Edit: Sneller typen...

[ Voor 9% gewijzigd door lier op 07-06-2005 14:32 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

eerst MS-Dos erop zetten dan de drivers laden voor de cd-rom en dan de installatie bestanden op de harde schijf.

je kan direct de xp bestanden op disk zetten en na de installatie met convert de disk omzetten naar ntfs.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40

lier

MikroTik nerd

Andere optie, koop een verloopstekkertje waarmee je de laptop HD in een pc kan plaatsen en zet vervolgens alle installatiefiles op de HD.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:51
sMoKeFiSh schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:30:
Kun je booten vanaf het netwerk? Check in je bios eens of je dat kunt vinden. Zoja dan kun je op GOT zat topics vinden om Windows via het netwerk te installen.
Helaas, dat gaat niet werken. Heb daar niet de juiste spullen (kabels) voor... :|
lier schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:30:
Neem aan dat er een netwerk kaart in zit.
Kijk of je hiervoor een network boot diskette kan maken.
Dan installatie via netwerk uitvoeren.

Edit: Sneller typen...
Zie hierboven ;)
orca schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:32:
eerst MS-Dos erop zetten dan de drivers laden voor de cd-rom en dan de installatie bestanden op de harde schijf.

je kan direct de xp bestanden op disk zetten en na de installatie met convert de disk omzetten naar ntfs.
Dit ga ik nu maar eens proberen :|
lier schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:41:
Andere optie, koop een verloopstekkertje waarmee je de laptop HD in een pc kan plaatsen en zet vervolgens alle installatiefiles op de HD.
Had de HD er al uit gehaald en gezien dat de aansluiting niet hetzelfde was. Wilde namelijk precies hetzelfde doen als wat jij voorstelde.

Heb een andere laptop gepakt en de HD daarin gedaan. Dit bleek nog te werken ook. Win XP geinstalleerd en alles leek gelukt......tot het moment dat ik hem weer terugstopte waar hij vandaan kwam....ik kreeg de melding dat ntldr missing was. Kom er ook met geen mogelijkheid voorbij. Zelfs niet met behulp van al die topics die daar over gaan.... :X

Nu toch maar die MS-DOS optie proberen.
Pagina: 1