[Nokia 5110] Buiten bereik van netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49042

Topicstarter
Ik had thuis nog een oud mobieltje liggen, een Nokia 5110, die al langer dan een jaar in de kast ligt. Toen ik het aanzette deed hij het nog goed; de telefoonlijst stond er nog in en ik kon nog prima langs alle menu items lopen. Bellen ging echter niet meer ("Buiten bereik van netwerk"). Ik vermoede dat dit kwam doordat het telefoonnummer verlopen was, want ik had immers al langer dan een jaar niet meer gebeld. Toen ik de SIM kaart uit deze nokia probeerde in een ander SIM-lock-vrije toestel (Siemens) deed hij het idd niet.

Dus ik dacht dus dat het toestel het gewoon weer zou doen met een nieuwe prepaid SIM kaart. Ik gooide er dus een andere SIM-kaart erin, maar zelfs dan nog deed hij het niet. Je zag wel een icoontje draaien enzo, maar er kwam geen verbinding.

Ik dacht dat het misschien iets te maken zou hebben met een SIM-lock op deze nokia, maar toen ik de unlock codes invoerde kreeg ik de melding "SIM not restricted" ipv. "SIM restriction off". Er zat dus helemaal geen SIM-lock op.

Waarom doet deze nokia het niet meer? Is het GSM netwerk veranderd ofzo, zodat oudere toestellen geen verbinding meer kunnen krijgen? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Van welke provider heb je een sim geprobeerd? Er zijn idd sims te krijgen die niet meer met een 5110 werken. De 5110 doet alleen maar 900 MHz, Telfort, T-Mobile en Orange zijn meen ik 1800 MHz only.

[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 07-06-2005 14:17 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die andere SIM kaart was idd een Telfort kaart, al was het er wel een van 2001 (ik weet niet of dat wat uitmaakt).

Welke providers hebben nog SIM kaarten die wél met de Nokia 5110 werken? Ik wilde er bijvoorbeeld een bestellen via www.prepaid-shop.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

kpn en vodafone he. hebben als enige een licentie voor de 900 band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De twee die overblijven natuurlijk: KPN en Vodafone.

damn. te langzaam voor gunhead

[ Voor 30% gewijzigd door Maasluip op 07-06-2005 14:20 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt mensen, ik zal eens een nieuw prepaid SIM-kaartje kopen en het uitproberen :P
Pagina: 1