brand station maken

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 17:32
Hoi hoi allemaal,

ik heb een systeemkast, met een paar 100 mb geheugen, 1 dvd lezer en 1 dvd brander.. 2x 1gb schijven

Is er geen linux distro, of een ander, waar ik kan booten vanaf cd of een kleine HD en dan een brand station ervan kan maken.

Ik zat aanvankelijk aan bijvoorbeeld knoppix te denken.. maar wellicht is er iets wat is speciaal op gericht is..

groet koen

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

Met Webmin en bv Knoppix wat je noemt is het mogelijk. Via een webinterface

[ Voor 17% gewijzigd door stefklep op 07-06-2005 14:07 ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-02 13:52

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Je kan mits je n beetje verstand van linux hebt het zelf bouwen dmv linux from scratch.
Alleen de dingen die nodig zijn installeeren en gaan met die banaan( of computer ) >:)

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

ja, zo'n beetje elke distro kan dat, maar daarvoor moet je in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 5 wezen.

bedenk overigens wel dat dvds niet zomaar gekopieerd kunnen worden, afgezien van kopieerbeveiligingen (die wel te omzeilen zijn), heb je problemen dat de meeste dvds te groot zijn om op een single layer dvd te kopieren.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Je zult alleen wat meer schijfruimte nodig hebben om je dvd images op te slaan.
Met een eenvoudig cgi scriptje kun je dit zo in elkaar prutsen. Dan heb je wel een webserver nodig. Ik gebruik zelf thttpd: simpel en licht.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit kan op zich met elke distributie wel met wat gescript, mocht je er zelf niet uitkomen welke distro geschikt is voor jouw machine, is er altijd Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 5 nog :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.