[Excel 2003] Macro laden bij opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 12:21

made

.. made by made ..

Topicstarter
Ik heb een probleem met excel 2003.
Helaas dus nog geen oplossing gevonden.

Onder Excel 97 heb ik wat macro's gamaakt in VB. Deze staan netjes in Persnlk.xls.
Nu hebben we gemigreerde werkplekken met Windows XP en met heel weinig rechten.

Nu ben ik opzoek waar ik dus een bestand neer kan zetten waarin m'n macro's zitten.
Ik kan wel schrijven in devolgende map : C:\documents and settings\...gebr naam...\Application data\Microsoft\Excel

Hier staat Ecel11.xlb ??? ( Weet iemand wat voor bestand dit is ! )
Maar als ik hier dus een xls bestand met macro's inzet wordt dat hele bestand geopend.
Dit wil ik juist niet ik wil dat alleen de macro's beschikbaar worden.

Iemand een oplossing .... ??

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02
Misschien met export ?

Bestand / exporteren
Dan schrijft hij een text file met de extensie .bas

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Via Excel 97 heb ik idd exprot gedaan naar .bas.
Deze kan ik ook netjes importeren in Excel 2003 maar ik wil die macro dus beschikbaar hebben als ik excel2003 start.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je hebt verstand van VBA & macro's? Maak een macro aan met de naam Auto_Open. Deze wordt door Excel bij het openen van een bestand automatisch uitgevoerd. Vanuit deze macro je andere macro's aanroepen?

Edit:
Was niet helemaal helder meer. Gewoon je macro hernoemen of aanroepen door Auto_Open. Dan wordt het geopend als je Excelbestand opent.

[ Voor 36% gewijzigd door Motrax op 07-06-2005 14:11 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

*.xlb= bestand met werkbalkinformatie e.d.
Wat jij zoekt is een excel-addin (*.xla). Je kunt een werkblad met macros omzetten naar add-in en vervolgens automatisch laten laden bij het opstarten. Even zoeken op msdn en je vind een uitgebreide instructie.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Ook flink gezocht bij de online help , maar niks helders kunnen vinden. Daarom even aan de pro's vragen hier B) .

Ik kan idd opslaan als en dan als .xlA
Zal eens testen.

TNX

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Ik heb nu een xla bestand gezet in C:\Documents and setting\gebruikers naam\application data\microsoft\excel\XLstart\Test.xla

Als ik dan Excel opstart... gaat alles goed, geen meldigen etc.

Maar als je dan bij Macro's kijkt ( Extra-> Marco-> Macro's ) dan zijn er geen macro's beschikbaar.
Terwijl als je VB opent er wel een verwijzing is naar Test.XLA bestand met daarin bij modules de macro.

Maar je kan de macro dus niet starten vanuit Excel ( met bv ALT F8 ).

Ik heb in dezelfde map een gewoone xls gezet. Dan is de macro wel beschikbaar maar dan wordt test.xls ook gelijk geopend... dit is dus ook niet wenselijk. Excel moet opstarten met een leeg document maar wel dat de macro aanroepbaar is .... 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door made op 07-06-2005 14:49 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:35
Moet je eens bij Tools-Add-Ins kijken. Daar kan je -als ik het goed heb- je add-in openen en ook instellen dat'ie altijd geopend moet worden als je excel opent.

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Bij de unvoegtoepassingen zie ik maar een stuk of 6 dingen staan, klik ik op automatisering dan krijg ik een lijst waar ik niet goed van wordt 8)7 zo lang en zo onduidelijk.

Er moet toch iets simpelers zijn... iets zoals in Excel 97 met Persnlk.xls........

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:35
Invoegtoepassingen moet je hebben. Naast die lijst met zes dingen staat een "Toevoegen" (?, 't is Browse in Engelse Excel) knop. daarmee kan je Persnlk.xla opzoeken en ding nummer 7 maken.

Verwijderd

doe gewoon zoals in excel 97: macro opnemen, kiezen om op te slaan in persoonlijke werkmap, daarna kun je de rest van je bas exports erbij zetten. xla's of addins kunnen niet bekeken worden in de vbe tenzij je de isaddin property op false zet.
Pagina: 1