Ik ben een CMDB voor school aan het maken, in asp.net c#, met een MS Sql server. Hier zit een incidenten tabel in, die op incidentennummer geidentificeerd worden. Aan dit nummer hangt een systeemnummer om het systeem te identificeren waar een fout bij is. Nu wil ik een overzicht maken per systeem hoeveel / welke incidenten(nummers) hebben plaatsgevonden. Ik het het zover dat ik de nummers in een array heb zitten.
De array is afhankelijk van een database. Dat wil dus zeggen dat ik op een gegeven moment 3 items (integers) in de array heb die ik wil weergeven, maar op een ander moment kunnen dat er ook 50 zijn.
Hoe kan ik dit weergeven op een asp.net pagina? Met normale labels of textboxen gaat het niet, omdat ik deze namen niet aan een variabele (met nummer) kan koppelen ofwel??
De grootte van de array wordt bepaald aan de hand van hoeveel incidenten er op het geselecteerde systeemnummer worden gevonden:
Waarin size de grootte van de array wordt.
Bedankt van een beginnende programmeur
De array is afhankelijk van een database. Dat wil dus zeggen dat ik op een gegeven moment 3 items (integers) in de array heb die ik wil weergeven, maar op een ander moment kunnen dat er ook 50 zijn.
Hoe kan ik dit weergeven op een asp.net pagina? Met normale labels of textboxen gaat het niet, omdat ik deze namen niet aan een variabele (met nummer) kan koppelen ofwel??
C#:
1
| Systeemnrs[indexSys] = int.Parse(dsIncidenten1.Tables["Incidenten"].Rows[index]["Incidentnummer"].ToString()); |
De grootte van de array wordt bepaald aan de hand van hoeveel incidenten er op het geselecteerde systeemnummer worden gevonden:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| private void teller() { int Systeemnr = int.Parse(ddlSysteem.SelectedValue); int index = 0; int count = dsIncidenten1.Tables["Incidenten"].Rows.Count - 1; int indexSys = 0; while (index < count) { index = index + 1; string SysteemnrStr = dsIncidenten1.Tables["Incidenten"].Rows[index]["Systeemnr"].ToString(); int SysteemnrS = int.Parse(SysteemnrStr); if (Systeemnr == SysteemnrS) { indexSys = indexSys + 1; } } size = indexSys; } |
Waarin size de grootte van de array wordt.
Bedankt van een beginnende programmeur