[C#] Gegevens variabele array weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:16
Ik ben een CMDB voor school aan het maken, in asp.net c#, met een MS Sql server. Hier zit een incidenten tabel in, die op incidentennummer geidentificeerd worden. Aan dit nummer hangt een systeemnummer om het systeem te identificeren waar een fout bij is. Nu wil ik een overzicht maken per systeem hoeveel / welke incidenten(nummers) hebben plaatsgevonden. Ik het het zover dat ik de nummers in een array heb zitten.

De array is afhankelijk van een database. Dat wil dus zeggen dat ik op een gegeven moment 3 items (integers) in de array heb die ik wil weergeven, maar op een ander moment kunnen dat er ook 50 zijn.

Hoe kan ik dit weergeven op een asp.net pagina? Met normale labels of textboxen gaat het niet, omdat ik deze namen niet aan een variabele (met nummer) kan koppelen ofwel??

C#:
1
 Systeemnrs[indexSys] = int.Parse(dsIncidenten1.Tables["Incidenten"].Rows[index]["Incidentnummer"].ToString());

De grootte van de array wordt bepaald aan de hand van hoeveel incidenten er op het geselecteerde systeemnummer worden gevonden:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
private void teller()
        {
            int Systeemnr = int.Parse(ddlSysteem.SelectedValue);
            int index = 0;
            int count = dsIncidenten1.Tables["Incidenten"].Rows.Count - 1;
            int indexSys = 0;

while (index < count)
            {
                index = index + 1;
                string SysteemnrStr = dsIncidenten1.Tables["Incidenten"].Rows[index]["Systeemnr"].ToString();
                int SysteemnrS = int.Parse(SysteemnrStr);

if (Systeemnr == SysteemnrS)
                {
                    indexSys = indexSys + 1;
                }                   
            }
            size = indexSys;

}

Waarin size de grootte van de array wordt.

Bedankt van een beginnende programmeur :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:59
Als je repeterende groepen wilt laten zien, dan gebruik je daarvoor een grid, een repeater, etc...

En als je nu ook nog eens die incidenten (niet enkel het nummer, maar ook de omschrijving, etc..) in een arraylist stopt, dan kan je die arraylist direct binden aan zo'n grid.

https://fgheysels.github.io/

• Supermario16
whoami schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:36:
Als je repeterende groepen wilt laten zien, dan gebruik je daarvoor een grid, een repeater, etc...

En als je nu ook nog eens die incidenten (niet enkel het nummer, maar ook de omschrijving, etc..) in een arraylist stopt, dan kan je die arraylist direct binden aan zo'n grid.
Die repeater kun je opmaken als een aparte "pagina"? Of begrijp ik dit verkeerd. Ik werk nu in visual studio en krijg alleen een vaag vak (wat die repeater moet voorstellen) dat ik niet eens over de pagina kan verplaatsen. Snap er eigenlijk niet veel van :?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat snap er niet van? En je moet wel een ItemTemplate definieren voor de repeater, afaik.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
En dat je hem niet over de pagina kunt verplaatsen is omdat je een repeater niet kunt verplaatsen. Een repeater genereert zelf namenlijk geen html, in tegenstelling tot een DataGrid wat een HtmlTable rendert.
In een repeater moet je zoals gorgi zegt idd wel een ItemTemplate defineren. Je hebt hierdoor veel vrijheid welke html je wilt renderen. Wil je gewoon een simpele table renderen dan kan je net zo goed gewoon een DataGrid gebruiken aangezien deze dat al voor je doet.

Als je je repeater wilt positioneren zou je hem in een Panel kunnen plaatsen

[ Voor 32% gewijzigd door Woy op 07-06-2005 16:06 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Supermario16
rwb schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:04:
En dat je hem niet over de pagina kunt verplaatsen is omdat je een repeater niet kunt verplaatsen. Een repeater genereert zelf namenlijk geen html, in tegenstelling tot een DataGrid wat een HtmlTable rendert.
In een repeater moet je zoals gorgi zegt idd wel een ItemTemplate defineren. Je hebt hierdoor veel vrijheid welke html je wilt renderen. Wil je gewoon een simpele table renderen dan kan je net zo goed gewoon een DataGrid gebruiken aangezien deze dat al voor je doet.

Als je je repeater wilt positioneren zou je hem in een Panel kunnen plaatsen
Kan ik die template niet in visual studio maken?? (als ik het goed begrijp kan ik het beschouwen als een losse "pagina" waar ik gewoon asp.net controls in kan zetten?)
Alles wat ik lees op internet is in rauwe code. (waar ik dus compleet niks van snap)
Voorbeeld:

<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "price", "{0:c}")%>

Ik heb hier 3 boeken van microsoft liggen, ASP.net step by step (waar ik dit stukje dus uithaal, en helemaal niks van snap), Webdatabase Ontwikkeling voor .NET, waar alleen heel erg kort word uitgelegd bij datagrid, en ik niet eens ItemTemplate in terug kan vinden. En dan nog het Visual C#.NET boek waar het ook maar kort staat genoemd onder het asp.net hoofdstuk. Fijn dat die boeken zo compleet zijn |:(

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12
Neem anders eerst de quickstart eens door, dan wordt het waarschijnlijk al een stuk duidelijker.

Roomba E5 te koop

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Supermario16 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:29:
[...]
Kan ik die template niet in visual studio maken??
Ja hoor dat kan best wel. Lees maar wat er in je design view bij je Repeater staat "Switch to HTML view to edit the control's templates".

Maar voor de rest idd wat sig69 zegt. Neem eens wat tutorials door.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:59
Supermario16 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:29:
[...]
Alles wat ik lees op internet is in rauwe code. (waar ik dus compleet niks van snap)
Waarom programmeer je dan ?
Ik heb hier 3 boeken van microsoft liggen, ASP.net step by step (waar ik dit stukje dus uithaal, en helemaal niks van snap), Webdatabase Ontwikkeling voor .NET, waar alleen heel erg kort word uitgelegd bij datagrid, en ik niet eens ItemTemplate in terug kan vinden. En dan nog het Visual C#.NET boek waar het ook maar kort staat genoemd onder het asp.net hoofdstuk. Fijn dat die boeken zo compleet zijn |:(
Die boeken kunnen ook niet alles coveren, maar enkel eea aanreiken.
Je kan natuurlijk ook eens de moeite doen om de MSDN te bekijken, en een paar tutorials op te zoeken ivm Repeaters op het internet....

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.