Toon posts:

[ASP /dreamweaver]

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
redelijk nieuw met asp, ik werk vooral via dreamweaver en weet zelf weinig van ruwe code
ik krijg lokaal en remote de melding
Syntax error in INSERT INTO statement line 115
ik zocht wat info op via google en daarin stond dat je moest opletten met naamgevingen.
Ik zou niet weten waar ik moet beginnen veranderen. Hier de bewuste line 115

MM_editCmd.Execute

in een vorige site die ik maakte werkt die lijn probleemloos.
Ik weet dat het vage informatie is, maar kan iemand me verder helpen ?

Bedankt

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:59
Hoi,
Welkom op GoT.
Aangezien dit forum een hele hoop bezoekers heeft, hebben we hier ook een aantal regeltjes. Die regeltjes zijn nodig om alles in goede banen te houden.
Zo stellen we in Programming & Webscripting bv een aantal eisen aan de 'topicstart'. Die eisen kan je hier terugvinden:
Quickstart
Verder verwachten we ook van jou dat je een duidelijke topictitel maakt voor jouw topic, waarin je al een bondige omschrijving van het probleem geeft:
*** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! ***

Ok, dan nu over de inhoud:
die foutmelding die je krijgt is helemaal niet 'vaag'. Die foutmelding zegt dat je ergens een syntax-fout hebt in je INSERT INTO SQL statement.
Het zou dus handiger zijn, mocht je hier de relevante code posten (en dat is dus je sql statement dat je wilt uitvoeren), ipv de regel die je post (Execute method van je command).

Wat je kunt doen, is, ipv die INSERT daadwerkelijk uit te voeren, die query eens naar het scherm outputten, en dan kijken hoe die daadwerkelijk er uit ziet. Op die manier kan je de fout snel vinden.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.