Toon posts:

Asus A7V probleem, monitor blijft op standby en geen beebs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk weet iemand een oplossing voor dit probleem:

ik heb een PIII 800, AMD Athlon, Win98SE met een Asus A7V PC133 mobo met een VIA apollo KT144 Chipset. Van de 1 op andere dag start de pc niet meer op en blijft de monitor op standby. ER ZIJN GEEN BEEBS TE HOREN.
Als ik een andere pc op de monitor aansluit en/of de videokaart in de andere pc steek krijg ik wel beeld. De videokaart en monitor lijken dus niet stuk. Het moederboard lijkt ook niet stuk : Het powerled brand namelijk gewoon. Bij het verwijderen van mijn RAM en daarna de power aan geeft hij de juiste lange beep. DIt schijnt dus ook te werken. Inmiddels heb ik alle kaarten en alle kabels los gehad en "schoongeblazen" en tevens ook in die toestand de pc aangezet, maar met hetzelfde resultaat: Geen beeld en geen beepjes. Nu heb ik het batterijtje eruit gehaald maar lijkt ook niet niet werken. Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen? (de processor heb ik overigens nog niet losgehad)

Strobmx

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Bij het verwijderen van mijn RAM en daarna de power aan geeft hij de juiste lange beep.
Conclusie: RAM dood of geheugencontroller(en dus toch moederbord) dood? :)

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 07-06-2005 14:36 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
even voor de duidelijkheid:
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:15:
ik heb een PIII 800, AMD Athlon,
:Y) --> AMD Athlon 800mhz
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:15:
met een Asus A7V PC133 mobo met een VIA apollo KT144 Chipset.
:Y) --> VIA Apollo KT133 Chipset

ik ben het wel met Prutz0r eens, de A7V & A7V133 (die ik heb gehad) hadden nogal last van een gloeiend hete Northbridge. Ik heb hier in de kast nog een A7V133 liggen, die geeft hetzelfde als jou bord: groen lampje en verder niks. Ik denk dus dat die van jou net als die van mij een doorgebrande NB heeft doordat de fan verstopt is geraakt. Of mischien weet ik het toch niet :'(

edit: DOW, zie nu dat de A7V een passieve heatsink heeft.

edit2: naja, zonder airflow kan die ook doorbranden, die KT133 & KT133a werden HEET })

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hmm beetje onzin. Ik werk ieder weekend met een KT133 bord (de A7V, bios 1011) en heb er laatst nog eens flink wat toeren mee uitgehaald. De passieve heatsink die er origineel opzit moet je -ER AF HALEN- ... de heatsink zelf is niet zo slecht, maar er zit geen koelpasta tussen :/ ... tis gewoon chipset packaging op aluminium, bagger overdracht. Ik heb dat passieve ding gelapt en de NB gelapt en daarna wat Arctic Silver 5 ertussen en dan werd hij lekker warm (niet heet) en ik kon een stuk hoger klokken (en mijn airflow is alleen een ZM-F1 (zalman 80mm) fan op 5volt (intake, voeding is outtake). Eerst trok hij 112Mhz FSB, maar nu kan ie op 120FSB (woei :+) en daarmee toch mijn Athlon 900 (9x100) naar Athlon 1080 (9x120) gezet :D (klinkt allemaal niet zo groot, maar is meer moeite voor nodig dan je denkt hehe).

Verder vind ik het een superbordje, ik heb dat ding al 5 jaar en er is -nooit- iets mee misgegaan, heb dat ding al laten vallen, verkeerde procs geprobeerd (266Mhz FSB's TB's), cpu temp dik over de 85 graden ;) .

Maar uhm @ TS --> test ander werkgeheugen, haal de pci kaarten eruit, kijk of het mobo geen kortsluiting maakt met je kast (ik vond dat uit door met mijn wang tegen de kast aan te komen, ik voelde een zeer lichte tinteling maar die deed het hem wel), bios reset met jumper / batterij eruit. Heel veel succes :) .

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor alle replies. Sorry voor de onduidelijkheden maar het is idd Athlon 800mhz en KT133 ipv 144.
Heb hem weer aan de praat gekregen. Ik heb de batterij een halve dag er uit gelaten, daarna op de gok alles weer aangesloten, ingestoken etc. en toen startte hij weer op met het BIOS scherm met de melding dat de CPU ingesteld stond met een verkeerde kloksnelheid en hij nu in safe mode draaid. Moet ik hier eigenlijk handmatig nog iets aan wijzigen?
Thanx voor de overige technische shizzl. Dit ga ik binnenkort uitzoeken om het mobo (hopelijk) wat stabieler te maken. Hij vliegt er nl nog al eens uit en bovenstaand probleem heb ik 1x eerder gehad maar dat loste op 1 of andere manier zichzelf op... anyway, hij loopt weer, i'm happy :) thanx again.

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

.Frank

Frank.

Eind goed al goed :) PC's gaan soms spontaan weer leven (ook gehad). Zorg inderdaad voor goede koeling, dat bevordert stabiliteit.

En die BIOS error: stel even de juiste CPU in, doordat je de batterij er lang uit hebt gehad is het BIOS gereset en weet het het even niet meer...

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

De juiste setting is in jouw geval 8 x 100 en je kan je geheugen dan afzonderlijk op 133Mhz zetten, dat is sneller dan 100Mhz (al is die 100Mhz wel synchroon maar met die 3:4 divider merk je daar niet veel van). Computers zijn op zich leuke dingen, denk je dat ze dood gaan (je in de steek laten :P !) en dan ineens doen ze het weer :) .

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zo is het maar net. Zal de instellingen even bekijken en aanpassen. Misschien bouw ik er wel een vrieskast omheen, lekker cool ;)
Pagina: 1