Toon posts:

Accu laptop laadt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen mensen.

Ik heb sinds gisteravond een probleem met mijn laptop. Ik heb toen de laptop aangesloten op het stroomnet omdat mijn accu bijna leeg was. Nou is het dus het geval dat de accu niet meer wordt opgeladen. Met de lader merk ik verder geen enkele problem en op het stroomnet werkt alles verder helemaal ok. Maar het energieniveau van de accu blijft op 7% staan. Windows geeft wel aan dat de accu wordt geladen en ook het lampje van de accu op de laptop zelf brand. Toch blijft het energieniveau staan op 7%.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Bij welk onderdeel ligt het probleem? Ik hoop dat ik de symptomen duidelijk genoeg heb omschreven. Het gaat hierbij om een Medion MD42200 uit oktober vorig jaar. Alvast bedankt!

Verwijderd

Is er in de BIOS misschien een mogelijkheid de accu helemaal te ontladen/calibreren of iets dergelijks?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 15:31

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:01:
Is er in de BIOS misschien een mogelijkheid de accu helemaal te ontladen/calibreren of iets dergelijks?
Bij sommige laptops is dit F6 tijdens startup.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er eens naar kijken..

Iemand anders vertelde mij dat de accu zelf wel eens dood kan wezen. Is dit waarschijnlijk te noemen?

edit: de genoemde functies in de bios kan ik helaas nergens vinden. F6 haalt ook niks uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 18:50 ]

• KniveKnight
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-03-2023
Probeer de accu eens te resetten? In windows kan dit. Probeer anders eens zo'n tooltje welke accu's kan controleren/resetten/calibreren. Als je een multimeter hebt, kijk eens of er nog spanning op staat. (Er staat iig genoeg op om door de laptop herkent te worden)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx... waar in windows precies zou ik hem kunnen resetten dan?
Pagina: 1