Toshiba Qosmio F10-128 MCE slechte/geen TV ontvangst

Pagina: 1
Acties:

• lievn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo iedereen,
momenteel heb ik een Toshiba Qosmio F10-128 Media Center laptop in bruikleen.
Op zich een knap toestel met alle aansluitingen aan boord, maar om een of andere reden krijg ik de TV kanalen in Windows Media Center niet in orde.
Het configureren verloopt vlekkeloos, maar wanneer ik Live TV probeer te kijken, krijg ik een heel slecht zwart wit beeld met een hoop artifacts en geen geluid.
Onderaan loopt nog een balk met gekleurde ruis en dit is zo op alle kanalen.

Ik heb al alle mogelijke instellingen geprobeerd (andere kabelaanbieder, antenne in plaats van kabel, enz...), maar zonder resultaat.

Het gekke is dat de TV tuner perfekt werkt als ik hem gebruik in de stand alone Qosmio player (een tv-functie die je kan gebruiken zonder Windows op te starten), dus het lijkt me geen hardwarematig probleem.

Op het toestel staat enkel de standaard Media Center software, dus geen andere 3rd party software die de instellingen in de soep zouden mogen/kunnen draaien.

Hebben jullie nog enige tips?

Alvast bedankt!

• lievn
  • Niet online
Ok, ik vermoed dat er nog niet veel mensen ervaring hebben met dit toestel.
Maar heeft er niemand van jullie een idee waar het eventueel aan kan liggen?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-01 16:56
al gekeken voor software updates?

Je weet maar nooit.

[ Voor 26% gewijzigd door Steefph op 08-06-2005 22:28 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• lievn
  • Niet online
Heb ik inderdaad al gedaan.
Op de Belgische website heb ik geen update gevonden van de TV tuner, maar op de internationale site wel.
Nu heb ik er versie 1.0.2.0 op staan en de kleurige balk is onderaan verdwenen, maar het beeld is nog steeds zwart wit en geen geluid...
Op zoek naar nog een betere driver?

• lievn
  • Niet online
Ik heb gisteren met de Toshiba helpdesk gebeld en blijkbaar is het een gekend probleem.
Ze zijn er momenteel met Microsoft aan het werken en blijkbaar zou het ook afhankelijk zijn van de kabel distributeur die je gebruikt.
Dus ik ga vanavond proberen om de laptop eens aan te sluiten op een andere verdeler.
En volgens een MS medewerker zou deze zomer nog een Service Pack moeten uitkomen voor Windows Media Center om de grotere bugs er uit te halen.

We zullen zien...

• lievn
  • Niet online
Weer een update.
De de driver update naar 1.0.2.6 blijkt toch te helpen, alleen moet je dan nog twee register sleutels (Settling.reg en ttv2_regdata_20050111.reg) aanpassen.
Eindelijk heb ik nu kleur en geluid.
Enkel jameer dat het beeld en geluid nog niet synchroon lopen.

Wel een beetje vreemd dat ze me deze oplossing niet konden melden bij de Toshiba helpdesk.
Pagina: 1