[win98] hoe te zien of 10 of 100 mbit netwerk

Pagina: 1
Acties:

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Hier ligt een netwerk met 8 werkstations en een server, de ene helft draait met 100 mbit en de andere helft met 10 mbit (denk ik). Waarom denk ik dit, als volgt, de ene helft van de machines heeft redelijk snel internet enz en de andere helft niet. Maar nu de vraag.

Hoe kan ik met een (freeware) programmaatje zien in Windows 98 SE hoe de snelheid op deze machine is . . .

FiXxXeR

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Redelijk snel Internet
Bijzondere meettechnieken gebruik je.

offtopic:
Het valt me op dat ondanks dat je al aardig wat gepost hebt, je openingsposten niet bijster informatief zijn. MIsschien alle relevante informatie geven ?

Welke hardware, welke NIC, software site fabrikant ?

Waar heb je (heb je gezocht ?) zelf gezocht ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 21:39
die pc hangt vast wel aan een switch.
gewoon kijken of het 100 mb lampje brand dus...

Verwijderd

Wat is de snelheid van je internetverbinding als je verschil in netwerksnelheid daaraan kan zien???

Misschien handig om je netwerkbeheerder erbij te roepen (mocht je dit zelf zijn, dan zou ik maar eens wat gaan bijscholen als je niet eens weet hoe je de snelheid van je netwerkverbinding kan zien)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:45
Soms kan je het zien bij de instellingen van je netwerkkaart in het Netwerk onderdeel in je Configuratiescherm, ga daar maar eens kijken. In 98 verschilt het per netwerkkaart.

Hail to the king baby!

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Jongens, een collega, nog niet zo deskundig in het stellen van vragen heeft deze vraag gesteld op Tweakers, maar deze was natuurlijk volledig overbodig. Er is genoeg over geschreven. Het probleem wat zich voordeed is inmiddels opgelost. Toch bedankt voor jullie replies . . .

FiXxXeR

Pagina: 1