Toon posts:

Mobo+CPU upgrade.. Gnome draait nu veuls te snel !!??

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hi,

dankzij een stevige crash heb ik vanacht m'n webservertje mogen ugraden. Het ouwe MSI K7T VER1/Athlon900 gewisseld met een MSI K7T PRO VER3 / Athlon 1600+

Mandrake 10 draaide direct weer..(joepie) het enige waar ik niet helemaal blij mee ben is het feit dat alles onder Gnome 3x te snel lijkt te draaien (graph's van monitor vliegen voorbij.. typen is niet te doen omdat bij iedere toetsaanslag de letters 3x doorkomen.. (jjjeee sssnnnaaapppttt hhheeettt ppprrrooobbbllleeeeeemmm .....)

Is dit een probleempje van Gnome, of moet ik m'n complete kernel recompilen ??

iemand een idee ??

thx !

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:37

Cyphax

Moderator LNX
Doet ie ALLEEN in Gnome, of ook op een terminal?

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

lijkt me een probleem met de timer/clock die te snel gaat (of ingesteld staat).
Ik zou de kernel eens hercompileren.

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het ook in een terminal.. maakt niet uit welke user..
>>
maar als ik hem niet in grafische mode boot.. werkt de command prompt wel zoals het hoort...

Ik weet niet in hoeverre Gnome in de kernel gecompileerd zit..
eerst Gnome reinstallen en dan ff verder zien ??

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 12:39 ]

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:21

Flydude

Mighty pirate

Gnome zit niet in de kernel.

Maar als je een nieuw moederbord en CPU hebt, en je gebruikt een niet-standaard (dus zelfgebakken) kernel, dan dien je deze wel te hercompileren met de juiste support voor je nieuwe hardware.

I am rubber, you are glue

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:37

Cyphax

Moderator LNX
Flydude schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:50:
Gnome zit niet in de kernel.

Maar als je een nieuw moederbord en CPU hebt, en je gebruikt een niet-standaard (dus zelfgebakken) kernel, dan dien je deze wel te hercompileren met de juiste support voor je nieuwe hardware.
Die Athlon XP is een generatie nieuwer dus dat zou het probleem kunnen zijn.. toch? Kernel opnieuw compilen met de juiste processor en moederbord (hoewel die ongeveer hetzelfde is?) ZOU genoeg moeten zijn dan... even uitproberen.

Saved by the buoyancy of citrus

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

offtopic:
Whoei ik ruik een nieuwe trend hier. In plaats van dat iedereen zeurt: m'n pc is traag! krijg je nu: m'n pc is te snel! :D

Weer ontopic: kernel opnieuw bouwen is het woord. Gelukkig doet linux niet zo moeilijk als je HW vervangt. Windows is veel lastiger met dit soort dingen.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

Topicstarter
ok dan .

ga ik vanavond meteen uitproberen !

thx guyz !

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Is gnome 3x al uit ? ;)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:55

Garyu

WW

Hij zegt toch, nieuwe processor? Ik denk dat ie niet een dualcore maar per ongeluk een tricore processor te pakken heeft. Wordt alles dus 3x verwerkt, dan ligt het niet aan de software B).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
het moet niet veel gekker worden...

ik heb 'mijn probleem' nog eens wat verder geanalyseerd.. want recompilen van m'n kernel wordt nog een ingewikkelde opgave.

Als ik de compu boot gaat alles goed.. maar binnen een minuur of twee gaat m'n proc-activity van ong 3% ongeveer logarithmisch omhoog naar 100% en blijft daar .. zodra ' ie op 100% staat komt ieder karakter wat ik typ in x-voud op m'n scherm te staan.. er is gewoon met geen mogelijkheid meer een commando te geven..

ik heb de lopende processen gehecked, maar ik kan er geen vinden die veel cpu-capaciteit vreet..
systemmonitor staat op 46% en de rest op 0%.. misschien heb ik niet alle processen gezien.. hoe kan ik dit het beste checken ?/

ik heb ook nog geprobeerd via de CD's het installatieprogramma binnen te komen.. maar dat crashed met een onduidelijke foutmelding.. zo van: "kan iets met de kernel zijn.. maar ook iets anders'..

ehh...??

HELLUP !!

//

ik heb een idee.. 8)7 ik ga eens een live! ceedeetje pakken.. kijken of het niet misschien aan het mobo ligt ... !! |:(

//

Gnome 3.x ..
ik draai Gnome XP }:O

Anywayz..
Ik heb net een Knoppixje laten draaien.. en daar gebeurt niks raars.. hardware is dus OK..
maar weer eens in Mandrake gaan frutselen dan ..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 22:41 ]

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Garyu schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:39:
[...]

Hij zegt toch, nieuwe processor? Ik denk dat ie niet een dualcore maar per ongeluk een tricore processor te pakken heeft. Wordt alles dus 3x verwerkt, dan ligt het niet aan de software B).
Ik denk dat hij Gnome3.x bedoelt ;-)
Pagina: 1