Ik heb een xbox en spellen die dolby surround geluid bieden. Tevens heb ik een advanced scart cable voor die xbox waar ik dus een optisch kabeltje op kan aansluiten. Ook heb ik een home cinema set met dolby digital ondersteuning en een optische uitgang(?). Hoe kan ik het nu voor elkaar krijgen om het geluid van mijn xbox via m'n setje te laten lopen en dus surround geluid krijg bij m'n xbox spellen?
T kan aan mij liggen, maar moet je op je versterker niet de INGANG nemen ipv de uitgang??
Een optische ingang is wel makkelijk ja, anders kun je niet zo 123 het geluid over je home cinema set laten lopen.
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
ok dat wilde ik eigenlijk even horen van mensen die dat zeker weten. dat wordt een duurder setje. er is dus ook geen workaround mogelijk?
[ Voor 4% gewijzigd door Krooswijk.com op 07-06-2005 12:09 ]
Misschien moet je dan even alle ingangen vermelden die de set wel heeft. Volgens mij zijn er ook systemen die D-surround via 2 stereokabels kunnen doorgeven
of praat ik nu onzin
Als dat het geval is zou je misschien een omzetting van optisch --> dubbel kabel kunnen workarounden.
edit:
Uit de FAQ:
Als dat het geval is zou je misschien een omzetting van optisch --> dubbel kabel kunnen workarounden.
edit:
Uit de FAQ:
Als je die ingang hebt kan het dus wel.aansluiten van je PC aan een surroundinstallatie
Als je surround geluid wil uit de PC Xbox, geniet het wel de voorkeur om het met een digitale kabel aan te sluiten, de versterker kan er dan 5.1 DD/DTS geluid van maken, prologic uitfilteren, gewoon stereo weergeven of een effectje eroverheen gooien (dat verschilt per versterker). Als je meerkanaals EAX en A3D geluidseffecten van games over je hifi installatie wil weergeven, zal je het analoog met twee stereokabeltjes moeten aansluiten op de 5.1 input op de versterker. Ook als je muziek als ?4 point surround? wil luisteren en je versterker heeft niet de mogelijkheid dit te doen, is de 5.1 input met de analoge aansluitingen van de geluidskaart een goede oplossing.
[ Voor 67% gewijzigd door JanPedaal op 07-06-2005 14:26 ]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Verwijderd
nee dat kan niet want je xbox heeft alleen een analoge 2kanaals uitgang, óf een digitale uitgang met dolby digital.. denk trouwens ook niet dat een all in one setje over een analoge 5.1 ingang beschikt hoor.JanPedaal schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:16:
Misschien moet je dan even alle ingangen vermelden die de set wel heeft. Volgens mij zijn er ook systemen die D-surround via 2 stereokabels kunnen doorgevenof praat ik nu onzin
![]()
edit:
Uit de FAQ:
[...]
Als je die ingang hebt kan het dus wel.
nee. als een hifi set geen ingang heeft, dan blijft dat zo. Dit staat ook gewoon in de handleiding van die set...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()