Toon posts:

Athlon 700

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit wou ik nemen

Athlon 700
128MB 133mhz Ram
Asus K7V AMD Athlon Moederbord (VIA Chipset)
52 Speed Asus Cd-Rom spelertje
Soundblaster Live 1024.
Asus V6800 Geforce 32MB DDR DeLuxe.
Harddisk 20GB 7200RPM.
IIyama 17" A702-HT (.24 Dotpitch)
----------

Dit zeiden jullie:
256 MB???? Als ik maar Corel Photopaint, Frontpage en eventueel (heel eventueel) CorelDraw soepel naast elkaar kan draaien... Kan da? (En ik kan later toch upgraden?)
Ander moederbord... er staat Asus K7V mensen, niet K7M, K7M is klote en oud, K7V is nieuw en VIA, misschien is het jullie ontgaan dat het hier om Athlon draait en dan moet je ook een juiste Chipset hebben, Via dus... Abit's moederbord zuigt nog beetje1
Cd-Rom, abit, whatever, prima hoor...
Harddisk IBM??? Mag ik even welke en waarom... (ik heb nu overigens een IBM pc)
Monitor 19", past niet eens hier, staat een plank 40cm boven bureau. Beetje duur hoor. IIyama 17" al net zo duur als doorsnee 19", maar wel beter, dus daarom IIyama..

Verwijderd

met de IBM hd word denk ik de IBM DPTA 7200 serie bedoeld ..

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er zo goed aan die IBM?

Verwijderd

Je zult van mij (andere Athlon thread) ondertussen wel hebben begrepen dat ik voor iets andere components zou kiezen. KA7 bijvoorbeeld.

Je systeem ziet er goed uit. Maybe dat je dus voor een 750 moet gaan. Vanwege het L2-cache ..

Verwijderd

Hij heeft een 2mb databuffer , dat is groter dan conventionele drives .. maar steeds meer hd's krijgen grotere databuffers.
Ook word hij niet warm ..

kijk anders <a href="http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1197&p=1">hier</a href> even

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanx! allright,
Ik heb systeem beetje aangepast.

IBM Deskstar 34GXP (27GB)
Abit KA7 Mainbord (toch via chipset las ik)
256 MB??? Is dit nou aan te raden???

Verwijderd

Die Maxtor DiamondMax+ 7200 rpm 40.9 Gb heeft ook 2 Mb PC100 buffer en wordt ook niet warm. Kennis van me heeft hem en is helemaal happy. Ga 'm ook in m'n nieuwe PC zetten.

Maxtor is toch IBM van binnen? Iemand?

KA7 = Via/Apollo KX133 chipset. Kicks AMD 750 met super-bypass nog steeds vet ass .. (vaag taalgebruik)

256 MB : ik zou het wel doen. Meer speelruimte. En aan 128 MB RAM extra heb je meer dan 100 Mhz CPU extra.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik draai nu met een P166mmx met 32MB RAM en de swap file moet minimaal 300MB zijn bij mij, dus inderdaad wel handig!
Soms draai ik`CorelDRAW, Corel Photopaint, Cool Edit, CuteFTP een ftp server, een webserver, ICQ, firewall, Word, Mspaint :) ,Frontpage 2000 naast elkaar en dan wil hij welleens ietsje traag worden :) :)
Ik draai ook 3D-Studio MAX 3.0 dus waarom ik in mijn bolle kop ooit op het idee ben gekomen om 128mb te nemen...

Verwijderd

Topicstarter
sorry :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
256 MB is overbodig tenzij je veel met beeldbewerking doet...
zo te zien doe je dat dus dan is het een goede investering :)

Zeker als je Win2K draait en veel multitasking doet wordt 128Mb snel krap (ik spreek uit ervaring.. :)

Verwijderd

Ook grappig. Ik heb nu ook een P166MMX@200 en 32 Mb RAM. Nachtmerrie is een understatement.

Als ik ook maar de helft draai van wat jij open hebt staan dan heb ik al BSODs voor m'n neus. Vandaar dat ik dus voor 256 MB ga in m'n nieuwe beestje.

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig, ik heb een vaste swapfile van 512MB aangemaakt!!!! sindsdien geen blauwe schermpjes meer. :)
Hoe klok je een P166 succesvol over? Wil beetje lol mee trappen, in de diepvries leggen ofzo. :)

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Wat is je probleem nou? Koop gewoon 256 MB, dan kun je nog wat leuks fotosjoppe als je wil, maar dat doe je tog niet want anders stelde je niet van die "duh" vragen. Als je 256 kan betalen neem dat dan gewoon, als het ten koste zal gaan van iets anders zeg dat dan, want nu lijkt het alsof je de keus heb tussen 128 en 256 mb nemen voor hetzelfde geld...das tog geen vraag?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Topicstarter
Hé godver, beetje late reactie hoar, maar ben er vre4r6 al uit hoor 3²œ#&&%$£

:)
Pagina: 1