Toon posts:

[Geforce 5200 Go] Geen beeld meer na driverinstall!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tamelijk in paniek, als ik mijn laptop opstart zie ik enkel nog even het windows xp "laad-scherm" maar daarna niks meer.

Wat vooraf ging...:

Vanochtend zocht ik de nieuwste drivers voor mijn geforce FX 5200 Go (zit in een acer aspire 1362)
Die van nvidia.com zelf werken natuurlijk niet, ze geven geen support op de notebook versies.
Dan maar op acer.be gezocht, daar zag ik bij mijn model drivers staan, ik download dat maar blijkt dat dit gewoon is om vga te ondersteunen en krijg hierdoor enkel trager beeld bij scrollen bijvoorbeeld of kaders verslepen.
Uiteindelijk vond ik op google de omega drivers site, en overal werd er verzekerd dat dit ook voor de notebooks werkte. Ik natuurlijk in mijn nopjes: download (de juiste xp versie jaja) en install, alles lijkt perfect te gaan, vraagt om te rebooten achteraf. Ik doe dit, maar vanaf hij is opgestart krijg ik alleen maar een zwart scherm op mijn laptop. 8)7
Als ik dan even het scherm van de desktop pc aansluit aan de laptop gebeurt hetzelfde: telkens zie ik nog het windows xp laad - scherm maar eenmaal ingeladen... niks meer.

Ik ben echt ten einde raad, ik vind nergens op internet iemand die dit probleem ook heeft en ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen, ik kan namelijk niks zien als de laptop is opgestart, dus ook geen drivers verwijderen/instellingen aanpassen. :'(

Kan iemand me helpen? Ik hoop het want ik weet niet zeker of Acer wel support geeft, aangezien die Omega Drivers natuurlijk niet ondersteund zijn...

Verwijderd

Opstarten in Safe Mode al geprobeerd :?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:18

Outerspace

Admin General Chat
Kan je hem in Veilig modus opstarten, en dan die drivers er vanaf halen :?
Normaliter moet dat wel kunnen :)

Wauw, een sig!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:11

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wat misschien verstandig is is om je laptop in "veilige modus" op te starten en dan je drivers te uninstallen. Reboot je systeem en installeer daarna weer de drivers die wel werken :)

edit:
iets met spuit en 11 enzo B)

[ Voor 22% gewijzigd door LoeiOrdinair op 07-06-2005 11:36 . Reden: iets met spuit en 11 enzo ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Probeer eens in veilige modus op te starten :)
(Dan moet je tijdens het opstarten van WinXP op F8 drukken)

Succes :)

edit:
Spuit 3 4

[ Voor 4% gewijzigd door Motrax op 07-06-2005 11:35 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Dat heb ik dus ook gehad met dei omega drivers. Na het welkom scerm werd het beeld of zwart of er kwamen van die kleuren balkjes in. Om dit optelossen moet je naar de veilige modus gaan van windows.

Dat doe je door bij het opstarten van je laptop op F8 te drukken waarna je een menuutje krijgt. Daar kan je de veilige modus kiezen.

En dan in de veilige modus moet je gewoon die omega drivers eraf gooien. Rebooten en windows doet het weer.

Verwijderd

Topicstarter
In al mijn paniek was ik dit inderdaad vergeten te doen.
maar eum, hij wil zelfs niet in veilige modus beeld geven. de laatste keer wel maar toen bleef het scherm staan op een zwart beeld met 1 flikkerend wit streepje " - ". kprobeer et nu nog een paar keer want dat lijkt inderdaad mijn enige hoop, bedankt voor de snelle replies trouwens!

edit: hij weigert gewoon om in veilige modus op te starten, blijft maar op zo'n zwart ms dos achtig scherm staan. enig idee hoe dit kan?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 12:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fjuuw! Ik heb hem kunnen opstarten door "met laatste werkende instellingen" aan te duiden ipv veilige modus.
Nu ben ik dus teruggegaan naar de instellingen ná de install van die vga maar (gelukkig) voor die van de omega drivers.

Hiermee ben ik al een beetje gered, maar het probleem is nog steeds niet opgelost: hoe kan ik de eerste (originele) drivers terugkrijgen. Ik moest die namelijk uninstallen voor ik die vga driver kon installen, die nu niet super blijkt te werken.
Ik dacht die op de acer site te moeten vinden maar daar staat enkel die vga versie.

Nog iemand een geniale vondst zoals daarnet?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Dit is wat je nog kan proberen:

- start Recovery Console
- type 'listsvc' en druk op ENTER
- als VgaSave hier niet ingesteld is op SERVICE_SYSTEM_START type dan 'enable vgasave SERVICE_SYSTEM_START' en druk op ENTER
- als VgaSave wel is ingesteld op SERVICE_SYSTEM_START kopieer dan VGA.DL_ en VGA.SY_ van de WinXP cd-rom naar C:\Windows\System32 met de copy-command
- verlaat nu de Recovery Console en start opnieuw op

edit
laat dan maar zitten :P

edit2
volgensmij is vga.dll iig wel de standaard driver, maar ik zou idd die van de Acer site pakken

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja het probleem was nu eenmaal dat die drivers niet gegeven werden door acer...
Maarrrrrrrr: ik heb de site www.laptopvideo2go.com gevonden en daar worden er drivers gegeven die aangepast zijn om te werken op laptops. kheb daar een nieuwe gemodde versie van nvidia drivers gevonden en geinstalleerd, draait voorlopig perfect!

bedankt voor de hulp!

edit: Die drivers zijn een stukje beter dan de oude trouwens, mijn fps in mohaa bvb is omhoog!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 14:05 ]

Verwijderd

de drivers stonden er anders wel gewoon bij hoor: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1360.html ;)

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Toevallig wil het nu zo zijn dat ik een soort gelijk probleem heb.

Ik heb ook een 1362 met een Geforce FX 5200 go 64mb.
Omdat ik niet gecharmeerd ben van zo`n OEM installatie met allerlij extra meuk programma`s en graag de extra gigabytes van mn (verborgen acer) recovery partitie wil gebruiken.
Heb ik windows opnieuw geinstallerd, natuurlijk nergens een driver te vinden.
Die van de nvidia site ondersteunen alles behalve de FX serie.
Die acer zelf heeftop hun website zijn een FX5700 Go en een Via unichrome.
Nergens een FX 5200 go te vinden.

Van een ander merk durf ik niet te proberen,daar die niet voor niets standaard niet in de forceware drivers zitten.

Acer is dus erg slecht met hun drivers op hun website.
De helpdesk laat overigens ook te wensen over, die geloven me gewoon niet dat de goeie driver er niet tussen staat, en zeggen op een nette manier dat ik in de stront kan zakken als ik niet de recovery meuk gebruik.
*Tevens walk ik van Acer, want een reparatie daar duurt daar ongeveer 5 weken, als ze je notebook al terug kunnen vinden.

Can`t live without the mods

Verwijderd

@siepeltjuh: wat is het exacte type/model van je notebook want er zijn verschillende 1362.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Klik

[ Voor 5% gewijzigd door AntonH op 03-07-2005 13:53 ]

Pagina: 1