Toon posts:

Hoe kan ik met Acces een inlog systeem maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in Acces 2003 een bestand dat bepaalde dingen moet registeren.

nu heb ik 1 een invoer scherm
en 3 onderliggende vensters die moeten worden weer gegeven aan 1 bepaalde gebruiker
zodat ELKE gebruiker ook andere data heeft.

HOE MAAK ik een correct werkend inlog scherm zodat ik PERgebruiker kan inloggen...

Groeten Roy

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:29

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat had je zelf in gedachten? Hier kan je heel veel verschillende kanten mee op namelijk. Moet het ook echt veilig zijn zodat ze niet elkaars data kunnen wijzigen? Of is het op uiterlijk al genoeg?

Ik zou beginnen met een inlogscherm dat opstart bij het openen van de database. Daar laat je naam+ww invoeren en controleren aan de hand van een tabel met usernames (wachtwoorden wel gecodeerd opslaan natuurlijk). Daarna het vervolgformulier openen (bij succesvol inloggen) en filteren op de data van de betreffende gebruiker ofzo.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
he boss,

ben ik al mee aant stoeien geweest, maar dat werkt 100% niet krijg wel het venster maar kan er niets mee zie gaan data:S

verder heb ik wel een autorisatie formuliermet daar in de gegevens en de in gelogde gebruiker mag NIETS wijzigen in de database...

ik kan je via MSN of zo wel een voorbeeldje door sturen dan snap je het principe wel...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45

mulder

ik spuug op het trottoir

Hier:
Linkje
Via:
Zoek opdracht

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
geprobeert maar ook dat zuigt

ben nu zo'n beetje ten einde raad:s

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Misschien als je je vraag even opnieuw kan opstellen, en daarbij even aangeven wat er precie misgaat. Ik kan wel een compleet inlogsysteem voor je ontwerpen, maar da's niet echt de bedoeling hier!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik zal het eventjes overnieuw formuleren.

Inloggen gaat niet correct… je krijgt wel het venster wat je moet zien maar je ziet GEEN data ( eventjes in gevoerd om te testen)

En het maakt niet uit hoe je inlogt de login! Knop maakt geen gebruik van de autorisatie tabel.

Daar in staan een zes tal gebruikers namen en wachtwoorden die weer moeten over een komen met het inlogscherm en daarna dienen door te verwijzen naar de data bestanden voor de des betreffende gebruiker.

Dus wat moet er gebeuren…

Als ik inlog als SPW hoort het frm_hoa alle data weer te geven dat bedoelt is voor de afdeling SPW

Als ik in log met UV hoort frm_hoa alle data weer te geven van de afdeling UV

Enzo gaat dat door PER gebruiker die in die autorisatie tabel zit.

Op dit moment doet het inlog scherm NIETS uit op de autorisatie tabel hoewel ihet wel door gaat naar frm_hoa om daar de gegevens te bekijken.( er mag niets gewijzigd worden.)

Maar ik krijg of GEEN data te zien of WEL data maar dan van ALLE afdelingen en niet gekoppeld aan een gebruiker….

Als je inlogt als TB (toetsburo) kom je ook uit op frm_hoa en niet op frm_toetsburo om daar de wijzigingen en/of dingen te bekijken.

Dat klopt ook niet…

tis een heel verhaal maar een duidelijke omschrijving van mijn kleine probleempje...via MSN kan ik je het bestandje toe sturen

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nou heb je nog geen beschrijving gegeven van wat je nu hebt... Kan je wat code posten, dat leest wat makkelijker dan zo'n text :) Een beschrijving van wat er nu gebeurt en wat er zou moeten gebeuren kan ik geen fouten uit halen!

Als t dan nog niet lukt moet je t bestandje maar een keer mailen, dan kan ik er ff naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
ik mail je de file wel eventjes

Verwijderd

Topicstarter
file is gemaild....

ik hoop dat je er iets mee kunt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je als je zelf de laatste poster bent in een topic je bericht willen wijzigen met het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif rechtsbovenaan? Dit voorkomt dat je topic ten koste van anderen omhoog wordt gehaald in de listing. Zou je misschien eens een code sample hier willen posten? Dan hebben we een idee van waar je het nou precies over hebt :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1